??!
1 photo
Dux Airoheat D2FHG4HW0C

Dux Airoheat D2FHG4HW0C

MPN: D2FHG4HW0C
1.4 from 28 reviews

Reviews

(1)
(0)
(2)
(2)
(23)
  • Incentivised Review Yes (0%) · No (100%)
  • Build Quality
    2.2 (6)
  • Value for Money
    1.8 (5)
  • Cleaning & Maintenance
    2.8 (5)
  • Noise Level
    1.8 (6)

lyn5

lyn5Hunter Region, NSW

  • 2 reviews

Thank you to Dux after product Failed

published

New home was built in 2014, with this system installed. Airoheat pump worked fine until tank sensor stopped working on just over 5 years usage and was unrepairable. We were told a new system was our only option, and quoted around $3800. As the unit had not been used for more than 6months due to us travelling , this was an unacceptable outcome. We applied under Duxs fair go policy to replace the unit. Thank you to Dux for providing a new Airoheat Pump and standing by your product. We are very happy with the outcome and would recommend your prompt after sales service. In our experience Dux listened and acted immediately on their customers behalf.

1 comment
Dux
Dux C.Dux

Peter

PeterMid North Coast, NSW

I cannot recommend this "Dux Airoheat Heat Pump "

published

Purchased in December 2016 for $2,600.00.

Build Quality
Value for Money
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Household Size 2 person(s)
Functionality
Temperature Consistency
Heating Speed
See all answers
2 comments
Dux
Dux C.Dux
Peter
Peter

I was contacted by Dux asking for all the details - when the unit was installed, model number and serial, At Present "NOT a WORD Heard" still waiting.

JSB

JSBSouth East Queensland, QLD

  • 22 reviews

I wouldn't recommend a DUX

published

Purchased in March 2018.

Build Quality
Value for Money
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Household Size 3 person(s)
Functionality
Temperature Consistency
Heating Speed
See all answers
1 comment
Dux
Dux C.Dux
flyhorse501

flyhorse501Sydney, NSW

  • 11 reviews

It makes heavy noises like metal hitting each other.

published

My neighbor has the same one installed a few years ago, recently it makes heavy noises day and night, my bedroom window is just next to it. I couldn't sleep when it runs.
I don't recommend DUX products.

Build Quality
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Household Size 4 person(s)
See all answers
1 comment
Dux
Dux C.Dux

Kyle H

Kyle HMetropolitan Adelaide, SA

  • 7 reviews
  • 2 likes

Great at first, downhill from Year 6

published

Purchased in June 2011 for $3,100.00.

Build Quality
Value for Money
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Household Size 4 person(s)
Functionality
Temperature Consistency
Heating Speed
See all answers
2 comments
Dux
Dux C.Dux
Kyle H
Kyle H

There is no need to resolve this as the unit has been removed from the house and has been replaced with a different brand unit.


Steve B

Steve BCentral, SA

What an absolute lemon

published

Just under 2 years old and system died caused by a system defrost which leaked into the main control unit. Complete design fault but yet no warranty. What a joke

Purchased in July 2017.

Build Quality
Value for Money
Noise Level
Household Size 2 person(s)
Functionality
Temperature Consistency
Heating Speed
See all answers
1 comment
Dux
Dux C.Dux

Robert P.

Robert P.Darling Downs, QLD

  • 2 reviews

Don’t buy

published

Purchased this heat pump hot water system 2011 with our new home. No hot water under high demand. In 2014 the electronics failed then in 2016 the tank failed after rusting. New system fitted under warranty but had to pay labor. It failed now 6/2019 and now refused warranty even though the tank has 10 year warranty. Not acceptable from an Australian co. I even asked for 1/2 and 1/2 but no. Don’t buy.

Purchased in April 2016.

Build Quality
Value for Money
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Household Size 4 person(s)
Functionality
Temperature Consistency
Heating Speed
See all answers
2 comments
Robert P.
Robert P.
Robert P.
Robert P.

I have not received any incentive for writing this review


Bloody Annoyed

Bloody AnnoyedSydney, NSW

  • 2 reviews
  • 1 like

Do not buy

published

We have endured 2 of these pathetic heaters. First one started giving us rust after 4yrs then total tank failure at 5.5yrs.

Dux did replace under warranty and this second unit has lasted 2.5yrs.

I am currently dismantling this one to see what the hell is going on inside these tanks.

I am amazed that people don't research such an expensive item before purchasing!

Dux you should remove this item from the shelves!

Please watch the YouTube video and share as much as you can and we may save some poor soul from going through the same problem.

Purchased in February 2016 for $3,000.00.

1 comment
Dux
Dux C.Dux
Mogann

MogannGoolwa

Have to replace every 5 year!

published

I have had 4 Dux units since 2005. The common problem was water leaks from the top. Always breaks down just after warrantee has expired a a few months! My third one leaked just after 3 years and was replaced by a new one which started to leak after 4 years. Gave them a call today but they said that it is not covered under warranty cos they included the 3 years from the previous one. So don't buy Dux, they don't last long!!!!!

Date PurchasedDec 2014
2 comments
Dux
Dux H.Dux
Mogann
Mogann

Why? Done that via phone, was told nothing can be done and I said I'd write a review and she said go ahead!

fedup

fedupHobart, TAS

  • 6 reviews
  • Verified purchase

After two failures through leaking tanks - never again will we buy a Dux product

published

Everyone deserves a second chance but when the same thing happens again and the company doesn't back it's product, it is time to take action. I am interested in a class action. I stripped down the replacement unit and it appears to me that the leak has been present for a long time. It did not become apparent externally as Dux have gone to great pains to seal around the cylinder which stops the leak showing for months or maybe even years. I am going to get a professional engineer's opinion.

Date PurchasedMay 2009
3 comments
Dux
Dux H.Dux
fedup
fedup

I responded to this post and received a telephone call with an offer. Unfortunately I have lost all confidence in the Dux product and am awaiting a satisfactory resolution which I believe for both parties would be much better than legal action.

fedup
fedup

DUX AIROHEAT.....DISGUSTING QUALITY......BUYER BEWARE

published

This was installed with our brand new home....CONNECTED TO RAIN WATER.....called in the plumber 5 years 2 months after purchasing....water was leaking at bottom......actually the plumber found the root cause at the top of the tank..... corrosion everywhere....corrosion from leak was months or even years old.....it needs replacing.....NEVER EVER A DUX .....

Date PurchasedFeb 2013

DO NOT BUY A DUX !!!!!

published

New house. Runs RAIN WATER. A piece of [Word Removed].
Failed after 2.5 years of install. We'd been using it for two years. Energy bills were huge, constantly running and in South Australia that is a big stress. We got to the point of turning off the system and using the water until we needed to heat it up again to save on bills.

Beware if your building a new home and they specify a Dux, ask for an upgrade and install your own. Not worth the ongoing cost or replacement in two years...even if it is a cheaper initial outlay.

We'll never buy a Dux and wouldn't recommend to anyone else.

Date PurchasedJan 2015

Save the enviroment and your money. Don't buy it!

published

Nothing but trouble and expensive power bills due to it running almost constantly. The water got to lukewarm and in the end it gave up the ghost when out of it's short warranty period. No one could give us any idea of cost of repairs. Perhaps many hundreds or so? So we bought a new a standard element system running off peak. Power bill dropped considerably.

My daughter had similar problems with another brand of heat pump hot water service caused by frogs getting in to the works causing havoc to the demise of the frogs and the heat pump. Be very wary everyone!

Date PurchasedAug 2007

Tim

Tim

  • 4 reviews
  • 7 likes

Stay well away!!

published

stay away from this product!!!
Moved into my brand new house and within two weeks, the sensor in the actual water system is faulty and requires a completely new system.
Sure it's covered under warranty however, 5 days with no hot water! NOT happy is an understatement!!!
Called Dux to inform them how unacceptable having their device fail after 2 weeks installed... did they care you ask... hmmmm NO.

I wish I checked the reviews prior to buying it as I would have never have purchased it. After informing nearby neighbours and reading these reviews , it appears I'm not the only person having issues with their DUX hot water system!

Date PurchasedOct 2016

complete and utter rubbish

published

WE installed d2fh00000c in 2010 the tank leaked 1 month before warranty ran out lucky for us unit was replaced for free by a d2fhg4hwoc which is now leaking from the top of the tank again (all my nice warm shower water running out onto the ground). This product is a piece of utter garbage and I don't know how any body could claim they are good for the environment when they only last a few years. The carbon footprint for producing these hideous units based on life span would be a Greenie's worst nightmare. It seems like an opportunistic company springing into existence just to take advantage of kevin Rudds rebate scheme.

Date PurchasedJun 2010
Mavis

MavisAdelaide

  • 2 reviews
  • 3 likes

Terrible Product. Terrible Service

published

Please don't go near this company. Absolutely awful from start to finish. Waste of money.
They're not interested in anything. This is just a heat pump that we use for having showers, which is hardly something that gets lots of wear and tear. It's a shockingly bad product. Avoid at all cost.

Date PurchasedOct 2014

Great support

published

My controller failed almost exactly 2 years to the day I moved in to my new house. Understandably DUX has policies around proof of installation date, which unfortunately due to poor handover from the builder I could not provide. Even though the plumbing certificate showed the system being installed almost 1 month outside of the 2 year warranty period, DUX did the right thing and repaired the controller under full warranty very quickly. In my mind this is great customer service and based on this alone I would recommend the product.

Date PurchasedAug 2014

Ron D

Ron DQueensland, 4566

Disgusting product Dux poor engineering designed to fail.

published

Dux Airoheat came recommended by our builder on the Sunshine Coast, two faults at 13 and 14 months were the fan stopped the compressor kept running, technician came replaced Hot Logic Board and fan, at 37 months fan stopped, unknown to us, the compressor failed, service repair agent told us with unit now out of warranty, we should replace with new normal Hot Water Service, we have taken the Dux to the rubbish tip.


Cayra

Cayraseaford rise

  • 2 reviews
  • 2 likes

One star because I can't select zero

published

Trying not to use expletives. Useless in cold weather, no savings for us whatsoever, fourth repair in five years today. Only their technicians can service. $629 today for a fan and another electrical component, then told might last another two years. The rebate is obviously built in to the initial ridiculous cost. Avoid avoid avoid!

1 comment
Dux
Dux H.Dux

Hi Cayra, We are sorry to hear of your experience, we would like to investigate this issue further, please email us at feedback@dux.com.au with reference number PRW309, please include your 12 digit serial number. Regards Dux After Sales.


Reece

Reece

  • 3 reviews
  • 2 likes

Appalling System And Customer Service

published

Absolutely disgusted. My system is only three years old and now won't turn on. Called Dux and without even looking at the machine they already know the problem and say it won't be covered. Contact person was rude and did not provide a solution. They are using people's need for hot water to blackmail you into fixing a machine at your own expense with the hope you won't follow up with fair trading. I certainly will be.

1 comment
Reece
Reece

Page 1 of 2

See all Dux Airoheat reviews

Questions & Answers

john

johnasked

i have no hot water the red box on top of unit has a green light then next to it a red flashing light .what is wrong please?

2 answers
Dux
Dux H.Dux

Hi John,

Sorry for any delays, we are back on deck after the Holiday break and will get back to you asap.

Best Regards,

The Dux Team

Dux
Dux H.Dux

Hi John,

The Hotlogic is indicating a potential fault.

Could you please contact our After Sales & Service team on 1300 365 115 Option 2 with the serial no. of the unit and they will place a service call?

Best Regards,

The Dux Team


Mike W.

Mike W.asked

Is it normal for the unit to ice up during warmer weather? If so how long does the de-icing program run for. It has been going at least 12 hours now. The water being supplied from the unit is much hotter than normal.

1 answer
Dux
Dux H.Dux

Hi Mike,

Sorry for any delays, we are back on deck after the Holiday break and will get back to you asap.

Best Regards,

The Dux Team


SDM

SDMasked

Hi,
Do you have any instructions on how to replace the anodes in an D2FHG4HW0C?
I'm trying to determine if I need a plumber to do this or it's a DIY task.
Thanks.

4 answers
fedup
fedup

Get onto your local Dux dealer, especially if you are still within their warranty period. They have an owner's manual which you should have got when it was installed. It will tell you more in that manual. If you didn't get one, ask Dux for a copy or download from their website. They now warranty their enamelled steel tanks for 10 years so it is reasonable to expect to get 10 years before any leaks. We had our first leak before 2 years and the replacement just over 5 years.

christine
christine

Do not bother - just go back to electric system

I have hydrotherm system also and it has been working a treat for almost 5 years.

My plumber totally advised against heat pumps but had not heard of hydrotherm which might be a good sign and I also have had fantastic experience with that brand.

Big NO to dux and rheem ! Problems from the very beginning!

Dux
Dux H.Dux

Hi SDM,

Sincere apologies - when we were checking past questions we noticed we have not responded to your question. I know it's now a month later, would you still like us to follow through with an answer to your question?

Regards,

The Dux Team


Get an answer from our members and Dux representatives


Download manual

ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.