1 photo
Holiday Rental Specialists

Holiday Rental Specialists

1.8 from 82 reviews · View Statistics
See the Best Booking Services in 2022 as rated by Australians on ProductReview.com.au.
Listing monitored by Holiday Rental Specialists

Reviews

1.4
32 reviews
  • Transparency
    1.4 (30)
  • Customer Service
    1.5 (30)
  • Trip Completed Yes · No (32)
  • Ease of Booking
    2.5 (21)
Previous
Clear all
Next
Nic
Nic
  • 2 reviews

Never book with company - beware as they advertise on Air BnB

published

Booked a holiday for a group of us but was cancelled due to lockdown. Company unwilling to provide same accommodation for same price or offer refund. Buyer beware as this company also advertises on Air BnB. Worst customer experience ever.

Transparency
1/5
Customer Service
1/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!

Do not book with “a perfect stay”

published

This company will not provide a refund on accommodation impacted by border closures due to COVID. They cannot provide the service they advertise and then they keep your money, providing a 12 month credit only. It is profiting off a pandemic and very poor form. I recommend you use anyone but this company

Transparency
1/5
Customer Service
1/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Holiday Rental Specialists
Guest ServicesHoliday Rental SpecialistsSend a private message
Holiday Rental Specialists
Guest ServicesHoliday Rental SpecialistsSend a private message
Sandra
Sandra

This information has previously been provided, I have spoken to a manager in your organisation last week and the person who booked on my behalf has already been contacted.
I am unsure why your company systems are not up to date.

Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!

HRS has rectified my issues

published

A couple of months ago, I wrote a very negative review when I had to cancel my booking due to COVID restrictions, and I was unhappy with the response from HRS via booking.com. HRS has now been in touch to rectify my concerns and I’m now completely happy with the solution offered to me and with the excellent communication from Sarah. I’ve been offered a credit note and a discount on my original booking for a future date. Thank you Sarah for your help and I’m very happy that HRS has obviously been listening to their customers and it appears they are making changes to their policies. (If I could find my original review, I’d edit it, but I can’t locate it.)

Customer Service
5/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Holiday Rental Specialists
Guest ServicesHoliday Rental SpecialistsSend a private message
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!
Lynette Booth
Lynette BoothSydney, NSW
  • 2 reviews

Do not book with them - read reviews

published

In covid times this company will not give you a refund and when you move to another property they charge a fee
Reading the reviews I will never book through a management agent again.
Greedy people who did not think their clients may need the refund

Transparency
1/5
Customer Service
1/5
Ease of Booking
3/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Holiday Rental Specialists
Guest ServicesHoliday Rental SpecialistsSend a private message
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!
Booking Services

Find out how Holiday Rental Specialists compares to other Booking Services

Know better, choose better.

Compare all

very good customer service

published

customer service was great they refunded my money due to covid lock down and was very good with me and understood where i was coming from also gave me a discount when i booked 2 months ago will book again with them a++++++++++++

Transparency
5/5
Customer Service
5/5
Ease of Booking
5/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Holiday Rental Specialists
Guest ServicesHoliday Rental SpecialistsSend a private message

Hi Norm, thank you for taking the time to leave a review! We are thrilled to hear you had a great experience with our team. We look forward to welcoming you back into one of our holiday homes in the future!

Holiday Rental Specialists

Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!
Frank M.
Frank M.Sydney, NSW

Refused to give refund or credit towards another date

published

L'Etape Australia Cycling event was cancelled due to weather/flooding but they are refusing to refund even though their terms say they refund for an act of god and flooding!
They then wanted to charge another $150 to re-advertise it as an act of good faith...

Transparency
1/5
Customer Service
1/5
Ease of Booking
3/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Holiday Rental Specialists
Guest ServicesHoliday Rental SpecialistsSend a private message
Holiday Rental Specialists
Guest ServicesHoliday Rental SpecialistsSend a private message
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!
Sharon
Sharon Greater Melbourne (Metropolitan), VIC

Very disappointed in their service

published
Transparency
2/5
Customer Service
1/5
Ease of Booking
3/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Holiday Rental Specialists
Guest ServicesHoliday Rental SpecialistsSend a private message
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!

Happy Review

published

I am VERY surprised at these negative comments.I have had the BEST service from Rena and Cameron at Holiday Rental Specialists. Friendly, warm and they were able to retrieve an enormous additional cost when I booked with a website, bringing the booking down to a REASONABLE amount.
The property we booked looks great and we are looking forward to being with our friends there in a few weeks. So a huge thank you to HRS!
I shall be definitely popping in to say hi to thank Rena and Cameron personally when there.
Annie

Transparency
5/5
Customer Service
5/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Holiday Rental Specialists
Guest ServicesHoliday Rental SpecialistsSend a private message
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!

Booking Cancellation

published

No clarity on sharing cancellation implications and uncontactable. Unbelievingly hard to cancel a booking despite CoVid then misled on understanding full cost reimbursed on a credit note and end up getting booking fee $750 deducted.

Transparency
1/5
Customer Service
1/5
Ease of Booking
3/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Holiday Rental Specialists
Guest ServicesHoliday Rental SpecialistsSend a private message
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!
Booking Services

Find out how Holiday Rental Specialists compares to other Booking Services

Know better, choose better.

Compare all
Damian
DamianSydney, NSW

Do not use - deplorable conduct!!!!!

published

Do not use - deplorable conduct!!!!!
Cancelled our booking for 16 people 24 hours before the weekend with no prior contact or warning, simply an e-mail saying the reservation was "Cancelled". Absolutely no consideration given to the fact that alternative accommodation cannot be secured for sixteen people in one day, no compensation for caterers that were booked and paid for the whole weekend, no assistance or compensation towards any alternatives and are now delaying the refund for ten days. Disgusting behavior, do not do business with holiday rental specialists.
If you have had a similar experience, which we know others have, please contact accc and fair trading.

Transparency
1/5
Customer Service
1/5
Ease of Booking
1/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Holiday Rental Specialists
Guest ServicesHoliday Rental SpecialistsSend a private message
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!

Dodgy operator - deplorable conduct

published
Transparency
1/5
Customer Service
1/5
Ease of Booking
1/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Holiday Rental Specialists
Guest ServicesHoliday Rental SpecialistsSend a private message
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!
Disappointed
DisappointedGreater Melbourne (Metropolitan), VIC

All reviews and court reports are accurate!!!

published

Made a booking.
Would like to be complementary, but.....
They will not make ANY concessions due to hardship or CORONA VIRUS.
Suggest reading other reviews, and what the court said about the principles of this organisation.
The Codes they "operate under" do not have considerations for the customers.

Transparency
1/5
Customer Service
1/5
Ease of Booking
5/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!
Booking Services

Find out how Holiday Rental Specialists compares to other Booking Services

Know better, choose better.

Compare all
Michael B
Michael BSydney, NSW
  • 5 reviews
  • 3 likes

Holiday Wreckers

published

We paid for our booking in Culburra Beach 9 to 23 January 2021 and received a confirmation and receipt. But Holiday Rental Specialists then cancelled our booking saying there was a problem with their booking system and the dates were no longer available. But a check revealed that the dates are still available but the price had more than doubled! This firm is unethical.

Transparency
1/5
Ease of Booking
4/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!
Shane
ShaneSydney, NSW

The worst customer service I have ever experienced. I would select -5 stars if I had the option .

published

After having to change a family holiday due to COVID we were hit with additional booking fees .
Once we paid additional fees a booking confirmation was received - only to be cancelled 2 weeks before our holiday . Other booking agencies deserve your business more than HRS who would also provide a better level of service. I would never get them to manage my holiday property even if they managed it for free .

Transparency
1/5
Customer Service
1/5
Ease of Booking
1/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!
Tommy W.
Tommy W.Sydney, NSW
  • 3 reviews
  • 2 likes

Worst run travel business I have come across

published

Booked a weekend away (at quite an expense) and received a confirmation email.

A day later another 'confirmation' that said we needed to get in touch.

Then an email to say our booking was cancelled - no apologies and even tried to put it on us for not following up with a call to confirm earlier despite the email stating 'this confirms your booking'

Do not use.

Transparency
1/5
Customer Service
1/5
Ease of Booking
1/5
Incentivised Review No
Trip Completed No
Booking TypeAccommodation
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!
Page 1 of 2

Questions & Answers

Sorry, there are no questions yet.

Get an answer from our members and Holiday Rental Specialists representatives

ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.