??!
1 photo
Jesmine

Jesmine

1.2 from 117 reviews

Reviews

(6)
(0)
(0)
(3)
(108)
  • Value for Money
    1.0 (19)
  • Product Quality
    1.0 (10)
  • Comfort
    1.0 (9)

Reviewer Photos & Videos

  • More
Marree McSweeney

Marree McSweeneyGreater Melbourne (Metropolitan), VIC

  • Verified purchase

Scammers!!!!

published

Do not purchase from this company.
It is fake, no email response, no refund !!!!
Absolutely no problem in stealing your money.
What a pack of thieving germs.
I work hard for my money and do not steal from innocent people.
Do not get sucked in.

Purchased in March 2020 at ONLINE.

Value for Money
Product Quality
Comfort
Bron ash

Bron ashSouth East Queensland, QLD

No service no products

published

Paid for two shower curtains on 15 March 2020 and have heard nothing. They do not respond to emails, Facebook notifications or messages. Total disaster. Presume I have lost my money. Wish I had seen these reviews before. Too trusting!!

Purchased in March 2020 at Jesmine for $86.56.

Value for Money
TiarniA

TiarniASouth East Queensland, QLD

  • Verified purchase

Absolute scam

published

Ordered in November and nothing tried contacting multiple times and no communication back and looks like I’m not alone it’s ridiculous it’s able to continue to scam people this site needs to be shut DOWN absolute rip offs !

Purchased in November 2019 at Jesmine for $86.00.

Sheets & Blankets

Find out how Jesmine compares to other Sheets & Blankets

Know better, choose better.

Compare all
LTM

LTMSydney Surrounds, NSW

Do Not Purchase From This Site - Shonky Shonky Shonky

published

This website has no intention of sending the goods you purchased and no intention of refunding your money when you complain. Ordered four blankets, money taken, order never receieved, don't reply to my emails. Deeply regret not seeing previous reviews before I threw my money away.

Purchased in February 2020 for $255.00.

Value for Money
Product Quality
Comfort

buyers beware

published

ordered goods, paid money up front into some ones account, no goods received. Tried emailing, no response. Contacted police about this scam. Going by the amount of reviews I am not the first

Purchased in February 2020 at Jesmine Australia for $63.00.

Total scam!!!

published

Ordered a shower curtain in January and never received goods. Paid money up front. No response to my queries and no refund provided. Wish i had seen the numerous reviews and warnings before ordering

Purchased in January 2020 for $45.00.

Helen P.

Helen P.Perth, WA

Buyer beware!

published

Ordered in November 2019 paid up front and never received goods just a lot of excuses and promises. Paid up front and requested a refund but now don't hear from this company

Purchased in November 2019 for $100.00.

Value for Money
Annoyed

AnnoyedCentral Queensland, QLD

SCAM!!! Don't buy from this site.

published

Purchased a shower curtain nearly two months later nothing. They don't reply to emails and have no phone number to contact them on. Will be reporting them as they are scammers.

Purchased in January 2020 for $70.00.

Value for Money
1 comment
Jesmine
JesmineJesmine

Hi There,

Sorry to hear about that. Could you please inbox your order number so that i can look into that for you. I am really sorry about the delay in your order.

joe

joeSydney, NSW

Scammers

published

Ordered 2 tapestries, costing 60 AUD. After no feedback from the site for order being sent to me I wrote a mail and never got a reply back.
This is false site. They steal money

Purchased in February 2020 for $60.00.

Value for Money
Product Quality
Comfort
1 comment
Jesmine
JesmineJesmine

Hi Joe,

Sorry to hear about that. Could you please inbox your order number so that i can look into that for you. I am really sorry about the delay in your order.

Sheets & Blankets

Find out how Jesmine compares to other Sheets & Blankets

Know better, choose better.

Compare all
KEP44

KEP44

  • 2 reviews

SCAM - Also called Feather Dreams Australia

published

I ordered a doona cover online in Jan 2020. After not receiving the product for several weeks, I sent an email to chase. No response. There was a mobile number (SMS only) on their contact page. I sent a message. I received a response that they couldn't send the product until after 2/5/2020. I asked for a refund and was told I missed the February deadline. I said I was going to complain. I received a message saying that it would be despatched in 3 days and they'd send a tracking number. 3 days later, I text for a tracking number. I told I'd receive a refund in 7-30 days! They have taken the website down now. I've since seen on Facebook a similar story to mine. It's a scam.

1 comment
Jesmine
JesmineJesmine

Hi KEP44,

Sorry to hear about that. Could you please inbox your order number so that i can look into that for you. I am really sorry about the delay in your order

Julz

JulzNorth Queensland, QLD

  • 2 reviews

These people are scammers

published

I ordered a shower curtain from jesmine.com.au back in Dec 2019 and still have not received the good. I tried to contact them via email and FB numerous times and they totally ignore my messages, till date I still have not yet received any reply from them nor the good. It's an absolute joke!

Purchased in December 2019 at jesmine.com.au for $49.00.

Value for Money
Product Quality
1 comment
Jesmine
JesmineJesmine

Hi Julz,

Sorry to hear about that. Could you please inbox your order number so that i can look into that for you. I am really sorry about the delay in your order

lizo6361

lizo6361Metropolitan Adelaide, SA

Do not buy from this website! Scam!!

published

I ordered a shower curtain on 27/1/20. Thought it a bit odd I couldn't pay by Paypal or credit card but went ahead and stupidly paid $42.39 by bank transfer. Didn't get any communication re shipping so emailed on 2/2/20 asking for shipping update. No response so emailed again a few times and messaged them through Facebook. On 11/2/20 I then read over 70 reviews on Google saying the same as everyone on this site - goods ordered and paid for are never received, they don't respond to contact and are a complete scam. Now I have just found the same complaints on this site. I looked up the ABN and Jesmine is registered to [name removed]. l've submitted a complaint to NSW Consumer Affairs to try and get my money refunded.

Purchased in January 2020 at Jesmine Australia for $42.39.

1 comment
Jesmine
JesmineJesmine

Hi Lizo6361,

Sorry to hear about that. Could you please inbox your order number so that i can look into that for you. I am really sorry about the delay in your order

Grace J.

Grace J.Richmond-Tweed, NSW

RIPOFFS

published

I ordered 3 sets total cost $287. Didn’t receive anything no communication no email response nothing, I contacted my bank and the reimbursed me my money, I was lucky, I sent them another emails stating I was contacting aca, bbc and FTC my 3 children picked their sets and where absolutely devastated when they never arrived after we done their rooms up. Stay away from these guys, their are complete scum!

Purchased in August 2019 at Jesmine for $287.00.

Value for Money
Product Quality
Comfort
1 comment
Jesmine
JesmineJesmine

Hi Grace J,

Sorry to hear about that. Could you please inbox your order number so that i can look into that for you. I am really sorry about the delay in your order

JillD

JillDSouth East Queensland, QLD

  • Verified purchase

Jesmine Australia SCAM WEBSITE

published

I also purchased a duvet cover at $98.00 have been trying to contact them to trace the parcel. No tracking information. The address they gave actually belongs to the Ferrero company in Lithgow https://www.ferrero.com.au/fc-4856/
Ferrero Australia Pty Ltd.
54, Barton Street
LITHGOW, NSW - 2790
TEL. 0061 2 6354 0100
FAX. 0061 2 6354 0190

This is most definitely a bogus company and what a massive scam, they must have made hundreds of thousands of $$ I will be reporting to the ACCC and I would advise all others who were ripped off to contact them and get this company investigated.

Purchased in November 2019 for $98.00.

Value for Money
Product Quality
Comfort
2 comments
Jesmine
JesmineJesmine

Hi JillD,

Sorry to hear about that. Could you please inbox your order number so that i can look into that for you. I am really sorry about the delay in your order

JillD
JillD

Order #14655 I have also reported this company to ACCC as a scam

Tracy D.

Tracy D.South East Queensland, QLD

Still waiting nearly a month after order.

published

Still waiting nearly a month after placed order.
Don’t but from this so called company.
Have had two emails from them without company logo and not professionally written fobbing me off. No tracking number.
Don’t buy from this so called company.
Will be reporting them.

Purchased in December 2019 for $40.00.

Value for Money
Product Quality
Comfort
1 comment
Jesmine
JesmineJesmine

Hi Tracy D,

Sorry to hear about that. Could you please inbox your order number so that i can look into that for you. I am really sorry about the delay in your order

Sheets & Blankets

Find out how Jesmine compares to other Sheets & Blankets

Know better, choose better.

Compare all
jules

julesSouth East Queensland, QLD

  • 2 reviews

Spewing. Paid fir expensive parcel. Still waiting fir tracking after 29 day S. What the heck

published

Expensive parcel over2 mths ago. No parcel. Asked for bank details to give me refund. That was sent over 19 days ago still no refund and no response to 10 emails reporting this to ombudsman fair trading I think this company is a scam. Don’t buy from them. Black ban now

Purchased in November 2019 for $60.00.

Value for Money
3 comments
Jesmine
JesmineJesmine

Hi Jules,

Sorry to hear about that. Could you please inbox your order number so that i can look into that for you. I am really sorry about the delay in your order

jules
jules

Jeanine ref order 14646. Bsb 062 107. Acc 11161850. 21/11/2019. My bank has submitted many requests to your account to no answer you have now been reported to fraud hotline

Jesmine
JesmineJesmine

Hi Jules, I am sorry about the delay. Your full refund has been processed. Please check your email for confirmation. Thank you

Mary-Anne

Mary-AnneHunter Region, NSW

  • 3 reviews

The WORST online experience ever!!!!!

published

I placed an order in November 19 for 2 x bed sets $189.00
They assured me via email 02/12/19 I would receive the goods by Christmas.
I received a reply to my Christmas eve enquiry at 10.30pm I would not be getting them for Christmas and they knew I would understand.
I requested a refund which they said they would look into.
Now my emails bounce back and they have changed their name on Face Book to "The Jesmine".
I just want my money back!

Purchased in November 2019 at Via the internet for $189.00.

Value for Money
Product Quality
Comfort
3 comments
Jesmine
JesmineJesmine

Hi Mary-Anne,

Sorry to hear about that. Could you please inbox your order number so that i can look into that for you. I am really sorry about the delay in your order

Mary-Anne
Mary-Anne

My order number is 14664. I do appreciate someone responding finally.

Mary-Anne
Mary-Anne

Could you please confirm you have received my order number and what is happening refund or product wise?

So pathetic

published

I ordered 2 items from this pathetic company at the start of the month for Xmas. Its 6 days before Xmas and they still havent posted the items. I emailed them telling them exactly how I feel about the situation. They would have to be one of the worst companies I have ever dealt with. Im so angry right now as now I have to go purchase the items from elsewhere so I dont have a couple of sad children as thats what they asked for off Santa.

Purchased in November 2019 for $240.00.

Value for Money
1 comment
Jesmine
JesmineJesmine

Hi Blueduckky,

Sorry to hear about that. Could you please inbox your order number so that i can look into that for you. I am really sorry about the delay in your order

Ama

AmaSydney Surrounds, NSW

Useless

published

My $283.00 order just didn't show up, it's been over 8 months now, they don't answer their telephone or emails. Don't bother shopping here, they are a fake business just stealing money.

Purchased in March 2019 at Jesmine for $282.00.

Value for Money
Mishy

MishyWestern Australia

TOTAL SCAM

published

23rd September 2019.
Ordered 2 x lovely looking shower curtains. They did not have PayPal option and I stupidly sent money to a bank account. After 4 days of not hearing about order, I contacted them to enquire. Was told they had to refund my money and to send money again ! I did not resend then had several emails stating they had definitely refunded my money - which was hogwash. They will be hearing from Obudsman, ScamWatch & AFP

Purchased in September 2019 for $100.00.

3 comments
Jesmine
JesmineJesmine

Hi Mishy,

Sorry to hear about that. Could you please inbox your order number so that i can look into that for you. I am really sorry about the delay in your order

Mishy
Mishy

hogwash !

Sept 19 I was ripped off & I see it's still happening

Jesmine
JesmineJesmine

Hi Mishy,

Could you please let us know your bank details at info@jesmine.com.au so that we can process your full refund. Thank you

Page 1 of 6

Questions & Answers

trish67

trish67asked

why your company is such a rip off and can you all sleep at night i have tried to get my money back through consumer affairs but because your company has chosen to ignore them also i now have to take your company through vcat to get your company to return my money your a bunch of rip offs and your company needs to be shut down. i am saying now no one should ever trust your company never just read all reviews i wish i had of,

5 answers
No name
No name

I have exactly same experience with this company. They happily charged my credit card but never send me the goods I have ordered. Not really sure what to do to get my money back, they are ignoring my emails

Liz M
Liz M

Hi Trish,

I am an Australian living overseas and purchased shower curtains on 21-Jun-2019 via ApplePay (I have also posted a review on this thread). After two weeks when I didn't hear anything about my order, I became suspicious, started digging and almost instantly found this review thread.

I reached out to Jesmine via email and requested a realistic delivery date for my purchase. I then got put through the 'AfterPay shut down / continuing fabrication delay' wringer - which everyone else is describing here. I reported them to ACCC Scamwatch, Facebook. I sent Jesmine over 10 emails notifying them each time that their response was unacceptable/inadequate and that their responses were underscored by 'an intent to delay or never provide the original product' which is illegal under Australian consumer law. The third time they requested 'more time', I requested a full refund within 5 working days, or else I would pursue legal action. They again tried to stall by diverting correspondence to Facebook thread, which I closed and diverted back to email, noting that Facebook was an unacceptable form of communication. I then submitted a complaint via NSW Dept of Fair Trading (DoFT).

I suggest immediately contacting your state Department of Fair Trading via the 'Products and Services / Complaints' section (refer https://www.cas.fairtrading.nsw.gov.au/icmspublicweb/forms/GeneralForm.html). Make sure you have notified Jesmine via email of your intent - give them 24 hours to respond, have a screenshot/pdf of this (and all other communication), plus your original email with receipt of purchase ready to upload to their website in support of your claim. They should be in touch with you very soon thereafter; I received a response within 5 working days. When you receive the DoFT email response, screenshot that and email it to Jesmine and inform them you will only be dropping your case upon full receipt of your original refund.

It has only been today (the last day I have to cancel my open case with NSW Dept of Fair Trading) that I received a notification to my mobile out of the blue stating that a full refund had been processed. Of course the notification has been sent from an untraceable medium (via online generator). Yet to see whether the funds will actually clear. In the meantime I am leaving the case open with NSW DoFT to see what authority they have to shut this company down.

Hope this helps.

Liz M
Liz M

Update - the full refund cleared my credit card account today. Of course I lost money on the exchange rate due to currency movements (live overseas). But at least I have my money back from this highly unethical and super dubious retailer!

I was advised by the NSW DoFT case officer that there's potentially another avenue to seeking your full reimbursement (if you didn't pay via PayPal - which appears to be a good way to retrieve the funds, from what others have said here): you can speak to your bank about a reversal of the charges as the items purchased were never received. It's called a "transaction dispute", and my understanding is that once you lodge this your bank will get in touch with the retailer's bank to request proof of item production/shipping. I'd suggest pursuing both avenues though (bank and DoFT) as the bank may impose a time limit on being able to make this type of claim.

Hope this helps everyone here.

Cheryl

Cherylasked

How do I contact the ACCC. Is there anyone else I can contact as well.
These cons are now not answering my emails, have blocked my facebook messages and the phone number does not accept calls.
So upset.

5 answers
karyn.c
karyn.c

i have contacted the ACCC and they just told me they have recorded my case and try to contact fair trading.i am totally lost as what to do next.its consuming my whole life grrr.

Elle
Elle

CCC Scamwatch and the Australian Cybercrime Online Reporting Unit.
On the plus side, the website is down today.

Tina Sibraa
Tina Sibraa

Website is back up Elle

karyn.c

karyn.casked

how are these people RIPPING so many people off and they are still allowed to advertise through facebook.anyone have an answer please.

3 answers
Leesa
Leesa

I don't have the answer. The only thing I can assume is not enough people are complaining through the right channel. I received a refund 2 days after I threatened to take the matter to ACCC. They informed me that it was their company policy to process my refund in 5-8 business days. I asked why, what a ridiculous policy considering you've had my money for 9 weeks! I can only hope these people get shut down. Clearly cannot run a business properly and their communication skills are non existent. The worst online experience for me so far. I didn't read reviews as Facebook adds had me sold. Only good comments there, as anything bad would only be deleted. Do yourself a favour, dont go there. Im convinced if I hadn't threatened further action I would still be waiting!

karyn.c
karyn.c

I have taken action and they are still stuffing me around. I just hope they get there just deserts. I ordered 2 months ago for a present. Imagine how disappointed the child was. So angry that people can do this to me and many many others.

Konstantina V.
Konstantina V.

I wish I'd read these reviews before I'd ordered a quilt for my daughter's birthday in early June. After emailing them multiple times and sending a message through facebook I finally received a pleading response asking me to please wait for a couple of days for an update. That was ten days ago. I'm furious.

Get an answer from our members and Jesmine representatives

ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.