?
? !
1 photo
Solar Power Nation

Solar Power Nation

4.4 from 1,724 reviews · View Statistics

Reviews

3.0

36 reviews
  • Value for Money
    2.1 (20)
  • Product Quality
    1.8 (18)
  • Return Claim MadeYes (21) · No
  • Customer Service
    1.7 (21)
  • Warranty Claim MadeYes (13) · No (7)
  • Purchase Price$2,569.80
  • Timeliness
    2.2 (6)
  • Job Satisfaction
    2.0 (6)
  • Rates and Fees
    1.8 (5)
  • Installation
    1.9 (17)
Previous
Next

Reviewer Photos & Videos

  • Thumbnail
  • Thumbnail
  • Thumbnail
  • Verified

Do Not Trust This dishonest Company !! They are not licenced !!

published
  • Thumbnail
Value for Money
Product Quality
Trustworthiness
Customer Service
Timeliness
Job Satisfaction
Rates and Fees
Installation
Incentivised ReviewNo
Return Claim MadeYes
System Size9.9 KW
Panel PurchasedNegligent Solar Panels
Warranty Claim MadeYes
Purchase Price$3,899.00
1 comment
Solar Power Nation
Hayley S.Solar Power Nation
Debbie
DebbieSydney, NSW
  • 3 reviews
  • 1 like

Great after sales service makes purchase even more satisfying

published

Solar system works well but a water leak appeared a couple of years after installation. Isha and the after sales team were great in arranging a prompt repair. Many thanks

Value for Money
Product Quality
Trustworthiness
Customer Service
Timeliness
Job Satisfaction
Incentivised ReviewNo
Return Claim MadeYes
System Size6.6 KW
Warranty Claim MadeYes
1 comment
Solar Power Nation
Hayley S.Solar Power Nation

Unrespectful staff

published

They are the worst company ever and I will sue you to refund my money, I paid AUS 2600 for nothing, they couldn't solve my problem and did not try to help.

Value for Money
Product Quality
Trustworthiness
Customer Service
Timeliness
Job Satisfaction
Rates and Fees
Installation
Incentivised ReviewNo
Return Claim MadeYes
System Size6.6 KW
Warranty Claim MadeNo
Purchase Price$2,600.00

Reasonable service at reasonable price

published

The installation was quick and worked well. I have an issue now being resolved after 12 months where output has fallen greatly.
Also they refused to install on the due date at another investment property location nearby because of Terra cottage tiles. We found another company to do for a moderate cost increase. Why???

Value for Money
Product Quality
Trustworthiness
Customer Service
Timeliness
Job Satisfaction
Rates and Fees
Installation
Incentivised ReviewNo
Return Claim MadeYes
System Size6.6 KW
Warranty Claim MadeYes
1 comment
Solar Power Nation
Hannah KSolar Power Nation
Get quotes

Get quotes from Solar Panel Installers servicing your area

Receive up to 3 quotes with ProductReview.com.au

Get quotes
shammi45
shammi45Sydney, NSW
  • 3 reviews
  • 3 likes
  • Verified

Terrible

published

My solar panels system not installed correctly. Inverter should be wifi enabled but it not. Warranty service is only on paper. If you call them you won't hear from them. First time you call for service they will answer the phone but next time they won't even bother to answer. Then you have to call from different number. When they first installed my system I gave then 5 star ratings.

Value for Money
Product Quality
Trustworthiness
Customer Service
Timeliness
Job Satisfaction
Rates and Fees
Installation
Incentivised ReviewNo
Return Claim MadeYes
System Size5 KW
Panel PurchasedLongi
Warranty Claim MadeYes
Purchase Price$4,100.00
1 comment
Solar Power Nation
Hannah KSolar Power Nation
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!

Review collected in partnership with Solar Power Nation

Deepak Kumar
Deepak KumarSydney, NSW

Wrong installation & very bad customer service

published

I just my Solar panels got installed by them couple of months ago. They have installed the panels on the roof gutter which damaged the roof & now roof started leaking which costing a lot of money for me to fix. I have tried to contact them at least million times to rectify the problem but no response from them. How could they have done the disaster & now nobody is taking the initiative to fix it. I would highly recommend beware from them & get your solar panels installed by professional people who at least have the knowledge about the correct procedures.
Strongly saying avoid these crooks.

Value for Money
Product Quality
Trustworthiness
Customer Service
Timeliness
Job Satisfaction
Rates and Fees
Installation
Incentivised ReviewNo
Return Claim MadeYes
System Size6.6 KW
Warranty Claim MadeYes
1 comment
Solar Power Nation
Hannah KSolar Power Nation

Dear Customer
Please share us your invoice number so we can find your name in our system

JulianCairns
JulianCairnsSouth East Queensland, QLD
  • 8 reviews
  • 21 likes

Absolutely the worst business I have ever had to deal with.

published

The panel installation was installed on the incorrect roof that was designed by their engineer ???? Sam. It was installed so as to create a dangerous roof access situation and on the flat section instead of the 25 degree pith???. Then after 1 day it stopped working. 10 days later, no correspondence returned. Absolutely terrible service.
System is being removed and dumped and another company starting again. Give this business a very wide berth.

Value for Money
Product Quality
Customer Service
Installation
Incentivised ReviewNo
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
3 comments
Solar Power Nation
Hannah KSolar Power Nation
JulianCairns
JulianCairns

Seriously, your business has ignored me for the last 3 weeks, now you want to communicate. QN-061034795.

JulianCairns
JulianCairns

great communication guys, still no contact and no plan.

Bindi
BindiCentral West, NSW

Perfect

published

Good and don’t have any issue at the moment. Good price with good deal and the staff are very friendly plus good customer services. Thank you we are enjoy our solar panel.

Value for Money
Product Quality
Customer Service
Installation
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
1 comment
Solar Power Nation
Hannah KSolar Power Nation
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!

The reviewer stated that an incentive was offered for this review

Steve
SteveSydney, NSW

Faulty system for last 2 months been reported and no action been taking very poor response from customer service

published

Very poor customer service nearly 2 months of calls and emails on order to fix faulty solar system so far no response or action been taking not happy at all

Value for Money
Product Quality
Customer Service
Installation
Incentivised ReviewNo
Return Claim MadeYes
System Size6.6 KW
Panel PurchasedThey say is Candian
Warranty Claim MadeYes
Purchase Price$2,600.00
1 comment
Solar Power Nation
Hannah KSolar Power Nation
Mohamed N.
Mohamed N.Sydney, NSW
  • 3 reviews
  • Verified

This company is untrusted and they dont have qualified installers

published
Value for Money
Product Quality
Customer Service
Installation
Incentivised ReviewNo
Return Claim MadeYes
Panel Purchasednone
Warranty Claim MadeNo
1 comment
Solar Power Nation
Hannah KSolar Power Nation
Get quotes

Get quotes from Solar Panel Installers servicing your area

Receive up to 3 quotes with ProductReview.com.au

Get quotes
Mojgan I.
Mojgan I.Perth, WA

This is good I just like that

published

Every thing was good just long time for dates installation must waiting if the team put more staffing for installation solar system I think don’t want waiting long time for that.

Value for Money
Product Quality
Customer Service
Installation
Return Claim MadeYes
System Size6.6 KW
Panel Purchased22 panels
Warranty Claim MadeYes
Purchase Price$2,450.00
1 comment
Solar Power Nation
Hannah KSolar Power Nation
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!

The reviewer stated that an incentive was offered for this review

Garry was very quick to process my request and email the next steps.

published

The panel installation was quick and easy. Garry organised the dates over the phone and it was as easy as that! I would recommend this to my neighbours and friends.

Value for Money
Product Quality
Customer Service
Installation
Incentivised ReviewNo
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
1 comment
Solar Power Nation
Hannah KSolar Power Nation

Don't be fooled by this company

published
Value for Money
Customer Service
Installation
Incentivised ReviewNo
Return Claim MadeYes
3 comments
Solar Power Nation
Hannah KSolar Power Nation

Dear Customer
Please share your inv number so we can check your account

Rod
Rod

Unable to provide an invoice number as we never received the panels or an invoice.

Solar Power Nation
Hannah KSolar Power Nation
  • Verified

wont refund deposit

published

I have been trying to get a refund for over 12 mths now. I have spoken to multiple people and all say "sorry about this we will fix it up straight away" yeah right.

Customer Service
Incentivised ReviewNo
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeNo
8 comments
Solar Power Nation
Hannah KSolar Power Nation
Shaun
Shaun
Solar Power Nation
Hannah KSolar Power Nation

Please share your invoice number or contract number you signed with us

Peter C.
Peter C.
  • 3 reviews

Do not even think of using this company horrific

published

7 weeks with a burn outs invertor due to an incorrect installation.
Over 40 phone calls, countless emails and still nothing.
Zero after sales service.
Beware beware run for your life.
Currently in discussions with ACA, to try to close this min down.

Value for Money
Product Quality
Customer Service
Installation
Incentivised ReviewNo
Return Claim MadeYes
System Size6.6 KW
Panel PurchasedGoodewe
Warranty Claim MadeYes
Purchase Price$2,899.00
Page 1 of 2
See all Solar Power Nation reviews

Questions & Answers

Curtis A.
Curtis A.asked

As you probably are aware from my review I am having serious issues with my system and the service that is being provided I have being lied to multiple times promises made and not met i need someone to take action and responsibility rather than passing the blame constantly and nothing been done,

No answers
Ed B.
Ed B.asked

Why has no one bothered to respond to any of my calls or emails.

Your installers have damaged my roof and gutters, I have provided photos many emails to SPN. I have also provided the quote by a roofing company last week as requested by Neel.

This company is a joke, how did they get their licence to trade in Australia?

5 answers
Solar Power Nation
Hayley S.Solar Power Nation

Dear Customer,

We would like to inform you that there were minor dents on the roof, but you wanted us to change the whole color bond sheet which is not possible for us. We have offered to fix the issue regarding the scratches on the gutter but got no response from your side. We want to get this fixed, if you give us confirmation about the same.

Regards,
SPN Online

Ed B.
Ed B.

This is not correct.........................!??!!

SPN has dented/damaged my new roof panels, and to large dents the size of my fist I might add, this not a simple tiny dent as you can see by the quote I have provided you with.

Please send an independant roofer from a reputable company to inspect and quote should you feel this is unjust??

Evidently SPN does not intend to rectify the damages caused nor address any of my concerns.

This here reply above is crap, WHY IS THIS NOT POSSIBLE for 'US'....... You operate under Australian Consumer Law and YOU HAVE DAMAGED MY PROPERTY!

Why have you not returned any email correspondence ?
Why have you not picked up the telephone and called me?

The only reason you are corresponding with me here is because I write on this forum and your company is concerned I will persuade a myriad of potential customers away from your dodge business .'.......Hmmmm?

My suggestion is to have a competent employee not N.D call me asap, preferably from your management team, should you indeed have one over there.

Your offer of $100.00 was only for the scratches to my gutters, I have not negated this offer I welcome this $100 but, SPN seems to be missing a few too many screws up stairs ?? You need to offer me the additional $650.00 to cover the full cost of the repairs for all the damages that was done.

DO NOT ask me to remove any of these posts from Product Review as you have in our brief conversation earlier today when I called your office to discuss the above response!!
OH, and guess what?? N.D wasn't at his desk yet again and M.S why hasn't your management called me yet as you promised?

What a clowns outfit this circus is?

Ed B.
Ed B.

We would like to inform you that there were minor dents on the roof (yes I am aware these are dents caused by your company??) but you wanted us to change the whole color bond sheet ( because there is no other way to repair these dents that I am aware of??) which is not possible for us (why is this not possible??)

Barefoot K.
Barefoot K.asked

I'm living in Cairns area, I've contacted with one of advisor but I'd prefer to talk with Mike who has got consulted people already around here.

Wondering how to contact him? Please let me know.

Thank you.

1 answer
Solar Power Nation
Hayley S.Solar Power Nation

Hi Barefoot,

We apologize for the inconvenience caused to you , please share us your quotation or invoice number, so that we can check with our team and will able to get back to you at the earliest.

Regards,
SPN Online

See all Solar Power Nation questions

Get an answer from our members and Solar Power Nation representatives

Details

CategorySolar Panel Installers and Solar Retailers
After Sales ServiceYes
Solar Connection TypeGrid-Connected
Services ProvidedInstaller and Solar Product Retailer
Clean Energy Council Recognition Member
Solar Connection TypeGrid-Connected
Visit official website

ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.