??!
3 photos
Step One Bamboo Trunk (Shorter)

Step One Bamboo Trunk (Shorter)

4.7 from 1,103 reviews

Reviews

4.7

55 reviews
5
(47)
4
(4)
3
(1)
2
(1)
1
(2)
Previous
Next

Reviewer Photos & Videos

Gil

GilGoulburn Valley, VIC

Best undies ever

published

I purchased via Facebook advertising using PayPal to purchase. The process was simple, the follow up of order received and subsequent emails regarding shipping and delivery were concise and accurate. The undies do what you say They are comfortable, light to wear and yes enhancement in the pouch is pretty cool too.
My only adverse comment would be when new limited colours become available such as peacock and bubblegum are off market too quickly

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing True to size
Product Appearance As advertised
Mcd

McdAU

Most comfortable I have been in years

published

I bought one pair and they were too small but with the first pair guarantee it was no problem, this has to be one of the best companies I have dealt with. I ended up buying another fifteen pairs and I am delighted with them.

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing Slightly small
Product Appearance As advertised
Brett T.

Brett T.Mid North Coast, NSW

BEST CUSTOMER SERVICE

published

Ordered wrong size problem was sorted without any drama inside 10 minutes. (no bull)
Product ordered on thursday afternoon and arrived following wednesday morning, pretty good in these co vid times

Return Claim MadeYes
Product Appearance As advertised
Underwear Shops & Brands

Find out how Step One Bamboo Trunk (Shorter) compares to other Underwear Shops & Brands

Know better, choose better.

Compare all
Lisa Bastone

Lisa BastoneGreater Melbourne (Outer), VIC

  • 3 reviews

Best online order prose

published

I found their service quick an efficient online. With great customer service, respond time on emails was received within minutes of my query , I would not hesitate to recommend it to my friends and relatives
. Highly recommend them .

Return Claim MadeYes
Product Appearance As advertised

The reviewer stated that an incentive was offered for this review

Gary

GaryPerth, WA

Wrong size....problem solved instantly

published

Just received my first pair but unfortunately they are a bit small
After a short email to Step One a replacement pair was on the way and all within about 30 minutes...fantastic service

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing Slightly small
Product Appearance As advertised
Alana W.

Alana W.Sydney, NSW

Great Undies. Amazing customer service!

published

My tradie husband had fairly recently converted to Step One underwear and swears by them being the most comfortable underwear he has ever worn.
We saw an ad for kids sizes and decided to buy our 2 young boys a couple of pairs each so they could be like dad.
We received our order today however 1 pair out of the 4 was the wrong size so I lodged a query via the website. Within 10 minutes Matt from Step One had responded and resolved the issue.
Purchasing the products is a breeze - the website is very simple to navigate.
The quality of the undies feels great and the customer service was second to none.
Will definitely be purchasing more in future.

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing True to size
Product Appearance As advertised
John

JohnSouth East Queensland, QLD

Nice feeling

published

Navigating website was fine, range of products, good. Satisfied with Step one Undies except that the sizing is slightly out of wack..The company exchanged the first pair because of some stitching undoing but the return pair was slightly small Go one size up to be sure.

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing Slightly small
Product Appearance As advertised
Christopher

ChristopherGreater Melbourne (Outer), VIC

Great product and customer service

published

Easiest, fastest, bestest things I’ve brought online.
We needed to exchange to bigger sizes and the whole process ran so smoothly, about as smooth as these trunks feel on your skin.
Thank u step one for a great transaction, highly recommended

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing Slightly small
Product Appearance As advertised
Jeff Cassar

Jeff CassarSydney Surrounds, NSW

Great Service

published

Hi everyone
I just received 2 pairs of trunk short's and found that I needed a larger size returned the pair unopened and had no problem in the larger 2 pairs being sent immediately.
Great Service

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing Slightly small
Product Appearance As advertised
Underwear Shops & Brands

Find out how Step One Bamboo Trunk (Shorter) compares to other Underwear Shops & Brands

Know better, choose better.

Compare all
AJM

AJMGreater Melbourne (Outer), VIC

Customer Service is great!

published

I recently purchased a pair of trunks for my hubby, he loved them which is great, but the size was not quite right. No Problem, Step One customer support was very understanding and offered to send out a new size without any problems. We got the correct size within a couple of days. Awesome service! Awesome product! Thanks Step One.

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing Slightly small
Product Appearance As advertised
Kirsty S.

Kirsty S.South East Queensland, QLD

MATT - CUSTOMER SERVICE

published

I bought 4 x short trunks in medium as my husband is a size 87. He sweats ALOT in our line of work so thought these would be good for him. Alas, these ones do ride up, so I was straight on to customer service to see if something could be done. I emailed them around 8pm at night, thinking I won’t hear from someone till the next day.....well I was shocked when Matt replied literally within 10mins saying he can post out a small size for my husband to try! Just want to do a shout out to Matt for exceptional customer service, thank you so much!

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing Slightly large
Product Appearance As advertised
Julie

Julie

  • 2 reviews

Nice product to wear no chafing to date lm still to be completely convinced

published

I found the product good so far the garment had some stitching issues however the company offered me a refund or a discount on other goods which l thought was the right thing to do

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing True to size
Product Appearance As advertised
1 comment
Julie
Julie

Already written a comment my view hasn’t changed

Stewart

StewartPerth, WA

Great customer service

published

First pair I ordered were slightly smaller than expected. But got an immediate response from the customer service team, and arranged for a new pair to be sent straight out. Really happy with the product, and 10/10 for customer service.

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing Slightly small
Product Appearance As advertised
Chris

Chris

  • 2 reviews

Perfect

published

It was a dream to order my new pairs of underwear. Easy to use website, quick postage, great customer service and a great pair of jocks. Can't recommend these enough.

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing True to size
Product Appearance As advertised
Emjay

EmjayMetropolitan Adelaide, SA

Ordered 7 pairs for hubby. Sadly found a fault in one pair. Contacted step one today, replacement already on its way.

published

Very happy with how easy the store navigation was, the range of products and the quality of the products. Even more satisfied with the customer service received today. Thanks guys!

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing True to size
Product Appearance As advertised
Underwear Shops & Brands

Find out how Step One Bamboo Trunk (Shorter) compares to other Underwear Shops & Brands

Know better, choose better.

Compare all
Lawrence C.

Lawrence C.Metropolitan Adelaide, SA

2 weeks plus for delivery

published

The process was seamless until delivery. After 10 days I contacted the info line who were prompt and efficient seeing as I had nothing in regards to goods. I was told they had been dispatched 7 days prior. Asked to wait another 2 days. Then I was sent an email saying my address is not valid, however attached to the delivery con note is a map of my house. then asked to send an alternative address. They are just jocks after all. I wouldn't spend hours shopping for them in the first place, however have spent several hours and nothing to show for it. Pity the reviews are fabulous, the marketing outstanding, I just don't live in my house, and still have no jocks! Will go to the local department store far easier!!!

Product Quality
Return Claim MadeYes
2 comments
Step One
Greg T.Step One

Hey Lawrence! We're so sorry for the experience. This shipping issue doesn't usually happen. Please be assured that we're working on it with Aus Post. If you could hit us up an email at info@stepone.life we'll check if we can re-ship your order. :)

Step One
Greg T.Step One

Hi Lawrence I've had a look into your issue and I've sent you a message to your gmail address. Regards Andrew

Greg

GregPerth, WA

  • 2 reviews

great product bad service if you return

published

I brought 1 pair to try great fit very comfy
brought 5 more size was wrong xxxx small requied 2xl sent back to nsw as they said for replacement
0n 7 /2 /2020 now 27/2/2020 nothing heard from any one trying to contact ut its just a logistic company
Bad form i think $125.00 might be gone please help

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing Very small
2 comments
Step One
Greg T.Step One

Sorry Greg. Please email us your order number to info@stepone.life and we'll sort it out.
Thanks Greg

Greg
Greg

thank you looking at my order a getting back to me
i do like the product looking forward to my order

Ricardo R.

Ricardo R.Perth, WA

Excellent Customer Service, from start to end.

published

Really great customer service from start to end. Didnt realise the difference in length between the two types, had them swapped over within a matter of days. Really good communication

Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing True to size
Product Appearance As advertised
Mick

MickSydney, NSW

very comfortable

published

Very comfortable also brought first pair and there was an issue with them however the customer service team where responded quickly and gave me an assurance that they would fix the problem. Very happy with both the product and service. Just brought 7 more pairs and will be buying more.

Product Quality
Return Claim MadeYes
Product Appearance As advertised
Ronald R.

Ronald R.Sydney, NSW

Sensational Boxers

published

Sensational feeling material just superb great looking boxer trunk when worn, comfort to the max. I wouldn't wear any others from now on. Great customer service. What a great gift to buy for a birthday.

Return Claim MadeYes
Sizing Slightly small
Product Appearance As advertised
Page 1 of 3
See all Step One Bamboo Underwear reviews

Questions & Answers

paul S

paul Sasked

Bamboo Trunk (Shorter)

how much per pair for shorter trunks

No answers
Jul

Julasked

Bamboo Trunk (Shorter)

What about some for the ladies, who would also like a proper boy leg or trunk???

No answers
Damo

Damoasked

Bamboo Trunk (Shorter)

Putting out a question to those who have had step ones for 3 months or more.

Are the underwear still in original or good condition? (has the waistband rolled, chaffed, torn etc)

10 answers
Garry Allen
Garry Allen

Sometimes the waistband seems to be only one pair. Overall still very happy with them

Damo
Damo

Thanks. Bought one pair worn them first time yesterday. Comfy but very thin so thought I'd throw the obvious questions out before buying more.

David Jensen
David Jensen

I have 14 pairs the waist band on one has rolled slightly but I didn’t wash it by instructions and I put it down to that still can ware

Get an answer from our members and Step One representatives

Other Underwear Shops & Brands

Previous
The Iconic

The Iconic

4.0
(2,431)
OzSale

OzSale

3.9
(12,152)
Popcherry

Popcherry

3.7
(1,110)
Zodee

Zodee

3.8
(108)
Modibodi

Modibodi

3.6
(216)
SurfStitch

SurfStitch

3.5
(234)
Boody

Boody

3.5
(37)
Next

ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.