1 photo
Temple & Webster
4.0 from 5,413 reviews · View Statistics
Listing monitored by Temple & Webster

Reviews

Previous
Next

Reviewer Photos & Videos

  • Thumbnail
  • Thumbnail
  • Thumbnail
Sarah S
Sarah SMurray Region, NSW
  • 2 reviews

Buyer beware

published

Please don’t buy from this business, I have had been waiting over two months for a resolution on a product that is faulty. When I initially called the customer call number it repeatedly hung up on me “due to high volume”. Obviously this must be because so many other people were having difficulties too. Would not refund the full amount, had to struggle to receive 50% refund. What’s more, I am not allowed the leave a review on their offical sight as I am not a “verified buyer”. I’m a pretty patient person but this is the worst customer service I have ever had. Do not buy from!

Product Quality
1/5
Shipping
1/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance Not as advertised
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster
Paula E.
Paula E.South East Queensland, QLD

Buyer Beware

published
Product Quality
1/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance As advertised
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster

Other Furniture Shops

 
 

0.0
(1,234)
Peter
PeterSydney, NSW
  • 2 reviews
  • 4 likes

One way service

published

Buyer be aware, they are great to promote items, process orders and deliver. But if you have any problems with your order that is where the you will find a totally different company your dealing with.
Terrible customer support, terrible return policys, terrible complaint handling.

I bought bar stools which turned up totally a different colour as advertised, their response was that wood is older and there fore that is how they look. If you look at the advertised colour and the sent i think it is only reasonable for the two to be close.

  • Thumbnail
  • Thumbnail
Product Quality
3/5
Shipping
2/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance Not as advertised
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster
Overit
OveritFar North Queensland, QLD
  • 2 reviews
  • 3 likes

Wet, Damaged, Slow customer service response

published

We ordered several larger flatpack furniture items worth $2k+. Why T&W use Allied Express is beyond me and they love to use crappy 3rd party local carriers that clearly dont care. My partial delivery so far has been 5 of the 8 packages that are all currently a week late. All have major water damage and boxes botched up with tape and absolutely a cluster f^^k. Filled in online form on their website complete with photos, get a response basically asking for photos. Yep sent that in, no response yet. One would think a quick resolve would be on the cards considering i paid for the $20 rip off free at checkout. Im thinking Im just going to go the credit card chargeback route as clearly this company is in over its head.

Product Quality
2/5
Shipping
1/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance As advertised
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster
Furniture Shops

Find out how Temple & Webster compares to other Furniture Shops

Know better, choose better.

Compare all
Horn W.
Horn W.Greater Melbourne (Outer), VIC
  • 2 reviews
  • 1 like

Worst Customer Service in the world.

published
Product Quality
3/5
Shipping
3/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance As advertised
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster
Horn W.
Horn W.

Thanks Jacqueline for the update. It's a shame that we have to come to this circumstance. I am just allergic to crap in corporate world. Have a good day.

Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster

Hi Horn, we totally understand where you are coming from. These things can happen. we can only make it right from here onward. Thank you for your patience. Warm regards, Jacqueline

John C.
John C.Perth, WA
  • 9 reviews
  • 3 likes

Morrison bed frame missing parts!!

published

Bought king single Morrison industrial bed frame, arrived within 1.5 week to Perth , however as we tried to set it up , 4 missing legs out of 6 legs !!! How can you send items without quality check ?? That’s NOT GOOD ENOUGH !! I submitted photos thru productreview for proof. Please send the 4 missing legs ASAP as we had requested thru TW website problem reporting channel .

Product Quality
2/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance As advertised
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster

Hi John, I am sorry to hear that your bed frame came with missing parts, this is very disappointing. I have messaged you privately to ask for you order number and email address so I can look into your case. Warm regards, Jacqueline

Out Smarted!
Out Smarted!Robina Queensland
  • 6 reviews
  • 13 likes

Beyond Bad!

published
Product Quality
1/5
Shipping
1/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance Not as advertised
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster
Out Smarted!
Out Smarted!
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster

Hi G.J Craven, I have messaged you privately to ask for your order number and email address so I can review your case straightaway. Warm regards, Jacqueline

Related Articles

Previous
Should I buy expensive or cheap outdoor furniture?

Outdoor furniture can seem like it costs the earth - we'll explain why. Above all, garden furniture needs to be durable. It should also be suitable for your climate, and practical for your needs.

Avleen M.
Avleen M.2 Nov 2021
should-i-buy-expensive-or-cheap-outdoor-furniture
Next
Juan Arrieta
Juan ArrietaSouth East Queensland, QLD

Never again

published
Product Quality
2/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance As advertised
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster
Juan Arrieta
Juan Arrieta

Other Furniture Shops

 
 

0.0
(1,234)

Disappointed with my order. My order was delivered with the wrong tools and instructions. No one has responded to me

published

waited a month for delivery, and was told it would only be a week. The bed was delivered with the wrong instructions and building tools, I cannot use it now.

Product Quality
1/5
Shipping
1/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance As advertised
Ariane S.
Ariane S.

I sent an email to Temple and Webster the moment I realised the issue. I’m still waiting for a response and it was been 4 days now. The bed was very expensive and the service is terrible

Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster
Ariane S.
Ariane S.

I have done this and emailed the service team again. Hopefully someone can finally help me

Furniture Shops

Find out how Temple & Webster compares to other Furniture Shops

Know better, choose better.

Compare all
A little question
A little questionSydney, NSW
  • 4 reviews
  • Verified

DO NOT ORDER FROM THESE PEOPLE

published
Product Quality
1/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance As advertised
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster

If there was a zero rating I would give it zero. 'Temple and Webster Ivory White Carter Metal Bed Frame'

published

Do not buy this bed or any other product. They are professional returns and complaints avoiders. As for the bed , the exterior supports have joins in the middle which rest on flimsy welded lightweight tin. The paint job is absolute garbage and our frame had multiple failed welds at key joins. Then try returning something!!! No phone contact at all. Long and convoluted online chat with someone overseas. Absolute nightmare of a company with no consumer support. Do not buy this cheap made garbage.

Product Quality
1/5
Shipping
1/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance Not as advertised
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster

Other Furniture Shops

 
 

0.0
(1,234)
petwhi
petwhiSydney, NSW
  • 2 reviews
  • 3 likes

weeks and weeks of communicating with them still no refund

published

Received the rug which is not as shown in the picture, was not delivered on the day they advised, for weeks the advised they were waiting for a response for a supplier, requested a refund many times but they make excuses and no refund.

Product Quality
1/5
Shipping
2/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance Not as advertised
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster
petwhi
petwhi

I have sent many emails and received many emails, all seem to ignore me

petwhi
petwhi

Finally received a refund, should not be so hard

Furniture Shops

Find out how Temple & Webster compares to other Furniture Shops

Know better, choose better.

Compare all

Disappointing

published

I received a damaged table and after being told that a case manager would assist me within 24-48 hours I have had no response.
I wish I had read these reviews before I ordered the product.
Not impressed at all

Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance As advertised
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster
Not happy Jan
Not happy Jan

Thank you issue resolved

Adrian L
Adrian LAU
  • 2 reviews
  • 1 like

Extremely Poor Customer Service and Long Delays

published
Product Quality
1/5
Shipping
1/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster
TerrenceS
TerrenceSPerth, WA
  • Verified

Sorry arrived in pieces. The glass was shattered in transit.

published

Even though the tables arrived with the glass shattered, Temple and Webster were very prompt in making amends. They offered to replace the broken tables in the first instance or refund the monies if that is what I wanted. I chose the latter as I was afraid of the same fate for the next delivery. The money appeared promptly in my account. Thank you Temple and Webster

Product Quality
1/5
Shipping
1/5
Incentivised Review No
Return Claim MadeYes
Warranty Claim MadeYes
Product Appearance As advertised
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster
Similar opinion? Write a review on ProductReview.com.au!

Review collected in partnership with Temple & Webster

Page 1 of 2

Questions & Answers

Chris Sydney
Chris Sydneyasked

Curious as to why a delivery of 2 beds to NSW is approx $110 and to qld $562 . Doesn’t make sense . Nearly as much as the beds are worth !

4 answers
Jennifer
Jennifer

Some items are weight-based shipping fees and/or they are courier's rates and Temple & Webster probably have no control over the couriers rates.

Chris Sydney
Chris Sydney

Except that I can have it sent to NSW and then forward it myself to qld for about $100 so way less than temple and Webster. They’re a big company with cheaper rates I would’ve thought. Supposed to be online Australia wide and this essentially means qld exempt.

Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster

Hi Chris,

Temple & Webster has a range of different delivery methods depending on the size, weight and fragility of each item. We ship via Australia Post, standard couriers and specialised courier services.

When you add the item/s into your shopping cart and then enter your postcode you will then be given the final price per item inclusive of shipping and GST.

As our items ship out from multiple warehouses and from different suppliers all around Australia this means different products will have an individual shipping cost if the item(s) in your cart are coming from different supplier warehouses.

Please know that the shipping costs are calculated by our delivery partners and Temple & Webster do not profit from these costs.

Warm regards,

Temple & Webster

Marie K.
Marie K.asked

Hi I have an order which i got a confirmation of shipment for including tracking numbers. When i click on the tracking number in the email it brings me to designer transport website however when i put in the tracking number there it says unknown reference number. Can you advise if i am using the right number or if there is another one i need to use in order to track the delivery.

Thanks
Maire

1 answer
Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster

Hi Marie,

This is something we can look into for you. We have sent you a private message to confirm your order details. We will look forward to hearing back from you soon.

Warm regards,

Temple & Webster.

Jenn C
Jenn Casked

How long does it take to process a refund? My item is showing as delivered back to T&W 2 week ago. Jennie

2 answers
Tanja R.
Tanja R.

Hey, my refund came through as soon as they responded to my email.
Probably best to get in touch with their customer service, they're really nice and helpful.

Temple & Webster
Customer CareTemple & Webster

Hi Jennie, Thank you for reaching out to us. We have sent you a private message to confirm your order number so we can look into this further for you. We look forward to hearing from you. Warm Regards Temple & Webster

See all Temple & Webster questions

Get an answer from our members and Temple & Webster representatives

Details

CategoryOnline Shops and Furniture Shops
Type of Furniture OfferedBedroom, Dining, Living, Mattresses, Office, Outdoor and Sofas
Visit official website

Other Furniture Shops

Previous
Next
See all Furniture Shops

ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.