??!
1 photo
WorldSIM

WorldSIM (page 2 of 23)

3.5 from 447 reviews

Online help with top-up service

Great online help with my top-up by DANIEL who suggested the best available offer for the day! I was not sure which is the right product for keeping my service number active until DANIEL from online chat offer to help & gave me the advice to use the best top-up for 12 months service activation.


They let me top up an expired SIM

So I topped up my SIM, which I hadn't used for 18 months or so. There was a note above the top-up to check that the number on the back of the SIM began with ... a string of numbers ... mine did, so it was OK. I topped it up with $30 - no problem.

Then a few hours later I get an email telling me my SIM was expired and I'd have to buy a new one. Ok they are free but I had to add another $30 of credit to get the new card, and they said that once I had the new SIM they would add the first $30 – giving me a total of $60 (which is more than I need for a 4-week trip).

OK I got a 50% discount off the second lot of credit – but shipping was $6 ($6 to mail a SIM card?????) for 3-5day delivery – so $21 in all extra.

Why couldn't they tell me that the SIM was expired BEFORE I topped it up for goodness sake ....

1 comment
Hello Will, We are really sorry that you had to put in extra top-up for your already expired SIM card. We would like to help you to minimize the loss by providing you something extra as a goodwill gesture from our end. Kindly share your details at customerservice@worldsim.com We would also like to ask you whether you had topped up your SIM card after talking with our customer service representatives or you did it on your own. Our customer care representatives strictly follow the slandered procedure of checking any SIM card before adding credit to it. We sincerely await your response to make this right. Best Regards, WorldSIM Support

Worldsim is good

They have great customer care online who will be ready to solve all problem with you online. Great bonus too. I will be happy to tell more people about your website. This is done by Nancy

Awesome customer service

Nancy from Worldsim was incredibly quick to respond to my query to buy a data bundle for the first time. She even gave me a discount and did it all for me. Also gave me info on how to activate the bundle once I arrive at my destination. Very nice, I will be using worldsim for all my upcoming travels.


Way Too Much Tinkering Needed to Get Internet

Phone service is okay but internet service is AWFUL AWFUL AWFUL. I had to reset the sim card and restart my phone every time I changed location even in the same city. Internet service is particularly bad if wi-fi is on. I would NEVER use this sim card again when traveling to Europe.

1 comment
Hi Emkchgo, Please accept our apologies for the inconvenience you may have faced.We thank you for sharing your valuable feedback. We are happy that you were able to make and receive calls seamlessly. However, it makes us really sad hearing about the bad mobile internet experience you have had to face.We at WorldSIM always try our best to provide seamless connectivity. Generally, this issue arises on the account of Handset not configured properly. We request you to kindly share your WorldSIM number/Ticket ID with us so that we can start investigating this issue from the bottom. It will also help our other valuable customers in the near future. You can send your details at customerservice@worldsim.com Waiting for your response in earnest. Thank you, WorldSIM Support.

SIM card didn't work! Customer service horrible!

I purchased an Australia SIM card and was sent a wireless router by mistake. Upon arriving in Australia I tried to activate my SIM card with no luck. Using a friends phone I spent an incredibly frustrating 1 hour on the phone with WorldSIM customer service. Their technicians could not help me with my problem, didn't understand the iPhone 7, and would not transfer me to a supervisor who could assist me. I just requested a refund and spent another frustrating half hour trying to understand their customer representative. I would advise you not to do business with WorldSIM and buy a SIM card at the airport of your destination country

1 comment
Hello Rob, We are really sorry to hear about your harrowing experience. The SIM Card which was sent to you by mistake has a high probably of only working with the wireless router. To be precise it should only work as a Data SIM Card.These sims are specially designed to work only with routers and can not be use for calling purposes. In short, the SIM Card you received may or may not work with Phones/iPhones. We humbly request you to share your Order Id along with the Ticket number/WorldSIM number with us so that we can check and assist you on priority basis.You can send the details at customerservice@worldsim.com. Waiting for your reply in earnest. Best Regards, WorldSIM Support

My first WorldSIM - great experience!

I have just purchased my first WorldSIM card and the product is exactly what I am looking for. A real must for any world traveler. Daniel from customer support has been extremely helpful and supportive. A great experience!


Online Support - Super

On line support during the purchase process is great. Quick and helpful. I haven't received SIM yet, but this is a good start indeed and I'm sure that they will support further, if needed

SCAM company which gives you only half the amount you order

I ordered the bundle with 1GB when travelling to US. First issue I faces was that I couldn't get internet working on my phone. So I had to spend around 40min in the airport where was the free wi-fi to consult with support in chat so they could enable the data for me and I could start using it.

After using around 500MB the internet stopped working. I had to find wi-fi and contact support (because I couldn't call the support) and they told me that my bundle is over. Ok, I thought maybe it's some mistake, so I ordered another bundle (had to pay more for it somehow, as initial price isn't available when you top-up). And again, after another ~500MB the internet was shut down. Support told me again, that I've used whole 1GB. They told me that's because they count sessions in 1MB increment. I don't how does this work. But buying 500MB from my phone provider for the same price got me the same results, as my provide counts data correctly and if I buy 500MB, I can use 500MB, not the half.

AVOID this scam company if you can. Buying any pre-paid card in US would be cheaper for me in any way, but I didn't know how crappy this company is. Next time I'll use my provider's internet or will look for pre-paid cards in the destination country AND WILL NEVER USE THIS SCAM COMPANY!!!

9 comments
Hello, We are looking into the issue at the back-end to find the reasons for this overcharge. Kindly provide us your Order ID/ Ticket Number immediately so that we can rectify this issue at our end. We await your valuable response at customerservice@worldsim.com. Many Thanks, WorldSIM SupportAlready provided all the details last week. Still no reply from you.Hello, We are still unable to find your complaint within our data base. Kindly share your Order Id along with this review link so we can understand the context of this issue. Sorry for troubling you again. WorldSIM Support.

A total rip-off - Cost me $70

I had $70 credit on my phone. Over the course of a weekend when I was away and left the phone at home alone, it was reduced to $7. Mobile data was switched off on my phone and I was in my villa which has wi-fi but the WorldSIM was sending itself messages (#02*, I think) that were eating through my data for no reason at all. I contacted customer service who said "I can see you are using mobile data" and when I said that I wasn't and asked for an explanation of the random messages and usage that appeared on my screen, they stopped replying. I am now $70 out of pocket for no reason with no way of getting the money back and getting no answers. I screams of a scam to me.

1 comment
Hello Tristan, WorldSIM stands on principles of truth and trust. We have always deployed transparency in all our dealings with our customers. To promote this we have provided our customers their own access to their data/call usage. We humbly request you to login to your account and see the complete expenditure details of your data. You can also check your Smartphone data usage history to see how the data was used. Please feel free to contact us if you are still unsatisfied with our services. You can send your queries to customerservice@worldsim.com Awaiting your reply in earnest. Best, WorldSIM Support

No refunds !!!

I purchased a Huawei mobile wifi E5787, for trip to Ireland. Before I purchased it I asked numerous questions and gave wonderful review for their customer support. I know longer the great without review. To set up for the device was extremely complicated. I brought the device to three separate IT stores in Ireland and none of the IT personnel could decipher for the email worlds sim kept sending me. I have been trying since October 19 to get a refund for the device because it is never been used and I am getting a total runaround. I would stay clear of WORLD SIM. Patricia USA

2 comments
Funny had to jump through hoops to even write a review. I would just like a refund if someone could please tell me how to get a refund.Hello Wolgnah, Kindly share your Order ID/ Ticket Number to our email customerservice@worldsim.com. We also hope you have properly configured the APN Settings for the device. Many Thanks, WorldSIM Support

ZTE MF65 Mobile WIFI Hot Spot - An excellent product

Very good service from WorldSIM when I purchased the unit, by following the set up instructions on the WoldSIM web page faq section it was very straight forward to get working.


This company is infuriating and an complete joke.

Bought this sim for my travels across SE Asia, after reading reviews they SEEMED to be a viable option. BOY was I wrong!

My first issue with the company was that my partner also bought this sim and they sent her a faulty sim, which arrived LATE! The late arrival meant that the sim arrived a day before we were meant to travel, and didn’t even work!!!

The agent who was “helping” was not listening to her, and kept repeating the same useless advice back to her. Despite them giving us a faulty sim, they were reluctant to give her a refund, which was a three day battle! Not the best start to our travels or first impressions of the company.

When topping up I am always shown a message that worldsim need to authorise the payment. Which again is extremely annoying. Despite them receiving the £X it somehow always takes them hours to actually top up my phone?

When dealing with agents about these issues some are helpful but some are damn right rude. For example the live chat was constantly notifying me of messages from an agent, pestering me for them to sell me something. Yet when I came to them with a problem they were slow at responding and again not helpful. When I expressed my frustration that my payment had gone through but my phone was not topped up, the response I got was “alright I’ll do it now”.

It’s unfair that worldwidesim take my money straight away and I have to chase them to top up my phone when this should be an easy process.

The biggest frustration I had was last night when I again TRIED to top up my phone, I was greeted with a 1015 error message stating that the owner of this website worldwidesim.com is blocking you from using their website.

When I asked the live agent why, they advised I used another server, when I did the same message came up. I informed them of this and they said that they were not blocking me. When I reminded them of the message saying that the owner of the website was blocking me, he just repeated the same unhelpful untrue.

1 comment
Hello Hannah, After reading your detailed review, we agree that you really had to face a lot of troubles on our account. We humbly apologize and realize it is too late to give you an immediate solution. We request you to please share your Order ID with us so that we can look into your case. Here we would also like to clarify that due to security reason our system doesn't an automated top-up until all the parameters provided by a customer is cross verified with the SIM details registered with us. This is done for the security purpose of our customers. In your case, it seems there was an information mismatch and thus it took a long time for a top up to occur in a timely manner. Can you also share the Order ID for the sim card purchased by your partner? We will genuinely look into the refund claims made by your partner. You can send both the Order ID details to customerservice@worldsim.com. We beg you to give us another chance to right our wrongs. Awaiting your reply in earnest. Many Thanks, WorldSIM Support

Very helpful support team

Jonathan was very helpful and gave me much of his time explaining about their services and he helped me all the way to place the order and was there till I was satisfied.

The World Sim Live Chat Support is Amazing

The World Sim Live Chat Support was amazing and Daniel helped me out every step of the way with much patience! Thank you so much. I love how I can buy a data sim for France and the same data can be used Italy, Romania and the UK plus more.

An excellent product..necessity for travelers

The world sim was very useful, it was very instrumental in letting me, be in touch with my near and dear ones while i was travelling abroad. thank you for this wonderful product.


Works well

Phone is functioning with most services but my text/SMS service is working with only a couple of friends. Its not really a problem since I am using FB messenger and whatsapp for these services. Everything else is fine. My texting issue has been resolved and is reflected in my new rating


Useful product to buy for travelers

I bought this for my parents traveling from India to USA and it is working well for them for their overseas usage. I wish I knew about this product earlier so that i could have made my previous travels hassle free.


Dont even fall for it..you will ruin your holiday..better buy a local sim

I bought the sim from one [name removed] delhi days before my trip to istanbul on 13th. Called him several times for help. said no problem. From 13th to date ie 15th no data no internet..called this guy no help or respond. Got a call from uk ..no respond. Wrote a mail, no respond. Just using it for calls...really hopeless no support even at Mumbai airport.
No confirmation on money refund.
Avoid WORLD SIM...card if you do not want to spoil your holiday.

1 comment
Hi Matin, You have provided a very vague description about your issue. Can you please elaborate the nature of your problem in more detail? We checked our database for your issue on the number 44741XXXX606. This number was registered on incorrect network in Turkey. (Please let us know if you have different number). Please follow the link to check our network partners, which is clearly mentioned on our Website : https://www.worldsim.com/roaming-partners?___store=usa Our records also show that you have exhausted your 100 minutes and used nearly 1Gb of data successfully. You can further share your opinion at customerservice@worldsim.com. Thanks, WorldSIM Support

Lousy Service & Shipping

I ordered a world sim and had 8 days left (6 business days) at my current location while travelling abroad. I selected 2 day international shipping, and the sim never made it to me. I wanted to make sure the company had my correct contact info abroad, so I contacted customer service via email and via chat. The agent on chat said "no worries, we will contact you via email if any problems" but they did not. The sim was sent return to sender, and I am left without any ability to call home. I sent one email about this problem and they did not respond. Then I sent a message via chat and got a response. In the end, they refunded the cost of the sim but not the shipping - so I ended up paying $17.95 for lousy customer service and no ability to make any calls. I ended up ordering from One Sim Card instead, they actually take care of business.

1 comment
Hello ccp, We are extremely sorry for the losses you had to incur because of untimely delivery of your SIM Card. Please share your Order ID and we will look into this issue immediately. Please give us another chance to come up with a amicable solution. Please send your query to customerservice@worldsim.com Awaiting your reply in earnest. Beset regards, WorldSIM Support

Page 2 of 23

Questions & Answers

What is the price to call world sim from Australia, UK and Bulgaria?
No answers

Hi Dear, I'm looking for a Multi-Operator Sim Card for my smart Watch "Kospet Hope 4G-LTE", Compatible Network Frequency : GSM: 850 / 900 / 1800 / 1900MHz WCDMA: 850 / 1900 / 2100MHz, TD-SCDMA: B34 / 39 FDD-LTE: B1 / 2 / 3 / 5 / 7 / 8 / 12 / 17 / 20, TDD-LTE: B38 / 39 / 40 / 41. My phone Samsung S9 Plus is locked by my Vodafone provider So I plan to use my smart Watch occasionally as phone during my travels in France, Spain, Thailand, (Canada This summer) etc. I'm living in Ireland, does it works in theses countries? Does this Sim Card comes with a new phone number? Call ID? That will really help me to have a second phone number... Advanced Thanks for your help. Best regards. Alex.
No answers

Why I can’t paired the WorldSIM with iPhone X?
1 answer
Hello Umesh, The failure of pairing your WorldSIM with the iPhone X could be due to numerous reasons. Kindly join us on our 24/7 LIVE CHAT on our website www.worldsim.com. Sending your Ticket Number along with the World SIM number to our email id customerservice@worldsim.com will also speed up this process. Hope you have a great day ahead! WorldSIM Support Team