??!
4 photos
Zodiac CX20

Zodiac CX20

MPN: NAI-ZO-RO-CX20-WR053
3.6 from 114 reviews

Excellent after sales service from Zodiac NZ

Bought on 31st March 2016 and developed a fault well outside the warranty period. After discussion with the NZ Zodiac Manager the problem was resolved to our total satisfaction. Couldn't have asked for a better solution. Highly recommended

Purchased for $1,400.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Pool Size Average
Functionality
Small Debris Cleaning
Large Debris Cleaning
Wall and Step Cleaning

Listen to others and me. Stay clear of this product. It does not meet expectations

Was great through its first summer use. Now doing a winter clean it's going 1 direction only. Won't go up the wall and won't change direction. Just sits in the corner running in the same spot. It's clean and tracks are working. Still under warranty so hopefully it's fixed. I'm extremely disappointed in this product playing up so soon especially when I read others reviews but continued with my purchase stupidly. My advice is stay clear of this product and listen to others advice like I should have. So Zodiac I look fwd to hear how you will rectify my situation

Purchased in October 2018 at Pool and Spa Warehouse Online store for $1,100.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Pool Size Average
Functionality
Small Debris Cleaning
Large Debris Cleaning
Wall and Step Cleaning
7 comments
Hi Shane. Sorry to hear about these issues. May I ask if you have contacted our Customer Care team to discuss first? We do have a team here dedicated to Afer sale service. Please send your details via DM or Facebook Inbox and we will call you straight away, Thanks.Yes I have. I have been asked to send it back. It's currently awaiting for your courier to come and collect. From others reviews it sounds like this is going to be difficult to get my item repaired so hears hoping it isn't. I will update on here as we progressThank you for the update. May I ask what state you are located? Please note that many times that people do posts reviews, we are yet to speak to them first and are able to resolve the issue when we do. Thanks.

works ok, but died again

The cx20 was great initially, however we had to send it for warranty repairs when it stopped working entirely. At that time we also advised the tracks kept coming off during use. The machine was returned and worked, however the tracks weren't replaced and kept coming off. The unit broke again on the weekend - no power to the control box at all. It is now out of warranty so now we will be up for buying a new control box and hoping that is the issue, but if it isn't, we will be stuck with the cost of a new machine. I bought it in November 2016 and hoped it would last longer than it has, considering the high cost of the unit. I won't buy another zodiac.

Purchased in November 2016 for $900.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Pool Size Small
Functionality
Small Debris Cleaning
Large Debris Cleaning
Wall and Step Cleaning
2 comments
Hi Catherine. Sorry to hear that have had these issues. We would be happy to try and assist you to get your Unit up and running. Please advise if you would like to take us up on this offer, Thanks.Hi Catherine, Just following up on your Service Call? Thanks!

AVOID THIS MACHINE

Was a good machine but then It died just after warranty. I spent $400+ dollars and a $99 fee to a “supplier” to have it fixed only to die 6 months later and be told their repairs are only guaranteed to last 3 months. This machine was not used excessively I would have expected more from something for this price.

Purchased in September 2016 at Waterama for $1,500.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Pool Size Average
Functionality
Small Debris Cleaning
Large Debris Cleaning
Wall and Step Cleaning
2 comments
Hi Craig. As discussed via Private message prior to posting your review, we have offered to help to which you declined as you had already gone with another Supplier. The Supplier you mentioned isn't Zodiac direct so we are unable to control any costs or warranty terms. Sorry again that we couldn't help you in this instance.Thanks Zodiac - your responses were timely but in this instance I didn’t believe me having to pay my original provider another $99 to find out what is wrong with this machine was the best option for me.

Great cleaner that breaks quickly

We brought this cleaner back in January 2016 and it worked perfectly for fourteen months and then the info light came on and it wouldn't do anything. We returned it to Zodiac and they fixed it under warranty. The light came on again last week and when I phoned Zodiac they said that the repair was Over a year ago and so was was not covered by them. I would expect a product that costs $1000 plus, and is used only twice a week in the Sydney swimming season to last a bit longer than just over three years. If only Dyson made pool cleaners!!

Purchased in January 2016 for $1,050.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Pool Size Large
Functionality
Small Debris Cleaning
Large Debris Cleaning
Wall and Step Cleaning

So far, So good

Only early days but the Zodiac CX20 is working as intended. Cleans pool thoroughly in about 2 hours. Climbs walls and steps comfortably. The unit is easy to clean, maintain and operate. Would recommend at this stage.

Purchased in April 2019 at Pool and Spa Warehouse for $1,100.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Pool Size Average
Functionality
Small Debris Cleaning
Large Debris Cleaning
Wall and Step Cleaning

poor service from zodiac, lead times and warranty work not good

Good morning I would like someone to call us in regards to our zodiac pool cleaner I have attached a photo of the back of the control module with model number etc. The cleaner is not running as it should be, we placed it into the pool and turned it on it runs for about five minutes sometimes less and then turns itself off with the small red light on the left hand side of the control panel flashing.
This is not the first time we have had to send our robot back to you guys we sent it back for this very problem as well as a separate issue of a track not staying on. When it was returned the first time. we found almost immediately that the track issue had not been fixed we then sent it back to the Ingham rd pool shop in Townsville for this issue to be fixed both times under warranty. We picked it up about 2 weeks ago and have cleaned our pool twice with it and now the original problem of it shutting itself of has restarted. In total we have only actually had our robot for about 3 weeks in the last four months. The turnaround for getting it fixed is slow and the level of service has been low, which if it actually was fixed I we would put up with however as that’s not the case I would like someone from your company to call us with a solution to this problem.
The product came with a 2 year warranty and we are getting close to the warranty date however this has been an issue ongoing since December 2018 well and truly still within the warranty date. This is becoming a time consuming exercise, we purchased this product in good faith that it was a reputable brand and I understand that sometimes with any product line there may be faults however our experience with Zodiac has been less than satisfactory. I look forward to being contacted ASAP by a representative offering a solution in a suitable timeframe and with results lasting more than 2 weeks.

Purchased in April 2017.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Noise Level
Pool Size Average
2 comments
Hi Nathan, sorry for these issues and delays. Can you please send us your contact details either via DM on Product Review or Inbox on our Facebook page, Thanks.Hi Nathan. The Warranty Agent notified us that they had contacted you to pick up your Repaired cleaner, Hopefully this is now up and running for you. Thanks.

Bad experience with zodiac aftersales

My cx20 has only done 300 hours and has died. I called zodiac and they suggested my two local pool shops (neither of whom sell zodiac pool cleaners or know anything about them) are my local representatives! $110 for the privilege of having them courier the robotic cleaner, 20mins down the road, then I’m told the product needs $700 worth of a new motor! ($1100 to buy new!) I called zodiac who basically said ‘yeah, bummer dude!’ You’ll have to speak to the pool company who sent it to us. The zodia person wasn’t ‘allowed’ to talk price and couldn’t let me talk to anyone who could! Apparently money is something I need to talk to the representative about... so I did... apparently that’s what zodiac charges... talk about the being given the run around!!

Purchased in December 2016 for $1,099.00.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Noise Level
Pool Size Large
Functionality
Small Debris Cleaning
Large Debris Cleaning
Wall and Step Cleaning

Keeps breaking down

I have the zodiac CX20 - bought in September 2016
Broke down and needed to be repaired in Jan 2018.
Now needs to be repaired again as has the same fault.

The fault is that I start the pool cleaner and it will start for a couple of seconds then stop with the error light flashing.

Seems to only last just over 12 months and needs repair - I have emailed apac.technicalsupport for assistance again.

UPDATE
Called Zodiac - they repaired it for me.. Service was quite good. Anyone with issues i recommend call the 1300 number ...

Purchased in September 2016.

Tracks come off on edges of pool steps, does not clean into rounded corners.

Tracks come off on sharp step edged. Does not clean rounded corners. It also has trouble covering a thorough clean pattern.

Purchased in December 2017.

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Functionality
Small Debris Cleaning
Large Debris Cleaning
Wall and Step Cleaning

Just out of warranty and it is now broken :(

Purchased the CX20 Oct 2016 and it worked perfectly well. Very pleased with it but not until yesterday we tried to use it and it goes for a bit then suddenly stop, then it seems it is trying to move until after a few minutes it goes again for a few seconds then stops again. I hope zodiac can help us out with this as it is just outside the warranty period and we can't afford another 1k at the moment.

Purchased in October 2016.


Just out of warranty and its broken! :(

Had this unit for 3 years, the first two seasons it worked well and now when it's turned on it runs for 10 seconds and stops!! Of course it is now out of warranty!! Considering it was nearly $1k you would think it would last a lot longer than it has.. Very disappointed, I hope Zodiac can help!

Date PurchasedDec 2015

Top Notch Customer support from Zodiac

We have had our CX20 for nearly three years now. First two years fantastic, best cleaner we have had. We had an issue with flashing control box 1 month prior to 2 yr warranty end. Returned the unit to Zodiac and they repaired and returned within a week. Just one year later (last week) we had a second issue with the flashing controller box. The unit was just 12 months since its last repair. Rang Zodiac support (all be it the wait was long) the team organised a repair agent to visit our house. He came, repaired the unit and now back to working like a charm. Cant speak highly enough of the level of service and the no issues approach to just in or just out of warranty these guys take.

Date PurchasedFeb 2016
1 comment
Thank you so much for your 5 star review! Happy Swimming.

Not working and getting runaround

Purchased and registered a Zodiac CX20 in April 2016. Going well but then it stopped working and had to get it fixed under warranty in Nov 2017. All good until now - now it won't work at all. Switch on and it goes for maybe 10 secs then stops and error light flashes. Called Zodiac and was told it sounds like a communication error and told to take it to Rockingham Pool and Spa for assessment and the pool shop will send it to Zodiac if necessary. I called the pool shop and they said they are not allowed to even look at the CX20 as it's an on-line model and Zodiac told them they cannot repair this model and I will have to send it direct to Zodiac myself! I feel like I am getting the runaround!! I know the warranty is 2 years but does this re-set after the previous repair done under warranty?
I would appreciate some help/advice.

Purchased in April 2016.

2 comments
Hi Christine, Sorry to hear about these issues. Looks like we have given you some wrong information and for that we are sorry. Can you please call us on 1300 763 021 or send us on a message on Facebook (inbox) and we will get back in touch. Thanks.Happy update! Zodiac have repaired/replaced the unit at no charge and now I have a working pool cleaner again. Very happy with Zodiac's customer service! Thank you :)

Great Cleaner

I’ve only been using this cleaner for a few weeks but very impressed to date. I purchased the optional 100 micron filter basket as our pool is more prone to fine dust rather than larger twigs and leaf litter. Does a great job and very easy to empty and clean.

Date PurchasedDec 2018
1 comment
Hi Mick, Thank you for your 5 star review. Happy Swimming!

Very disappointing

Worked well but only just out of warranty and stopped working ( as live in Tasmania it prob has only been used 6-9months in total). Contacted company by phone found the team member quite dismissive and rude. Took to local pool shop as advised and has been told by zodiac it is discontinued and no parts available to fix motor. Very disappointed

Date PurchasedFeb 2016
2 comments
Hi Vic. The CX20 NOT discontinued and parts are still available for repairs on the Unit. The Unit has a 2 year warranty so going by your review, the Warranty would have expired in Feb 2018. Are you able to provide your email address and we will contact you regarding this. We can look into it further for you. Thanks.Waiting for reply

Worthy of review... which I never do

Tried countless suction cleaners including MX-8.
None worked. We have BAD leaf litter, palms frangapanis and others. This cleaner is set and forget, no getting stuck, no stopping, just check after it’s use and empty. Our leaf problem is hard on cleaners, this one seems to handle it still 2 years on. It did go in for a warranty repair (debris in motor) and they fixed and it has worked well ever since.
I don’t write reviews, but pity the person going through what I used to.. I’m not sure how it would be with gum leaves etc as ours is mostly golden cane palms and seeds so long stringy waste.
The cleaner won’t pick up really big long ones, but that ok with me, I just scoop them up.
My only gripe is sometimes the basket falls off, probably operator error, but feel a better latch could be in place.
Well done zodiac, my quality of life has improved :)

Date PurchasedFeb 2016
1 comment
Hi Rob. Thank you so much for taking the time to leave this 5 star review. Happy Swimming!

Useless for fine dirt

Cheap, easy to clean filter ok job on larger debris completely useless for fine dirt blows straight back into pool through filter mesh. Bought the extra fine filter for fine dust exactly the same. Was told by seller I should have bought a different cleaner. Now stuck with a pool that's either cloudy from stirred up dust or bottom covered in fine silt. Never had a single issue with our old Admiral cleaner wish I had bought another Admiral.

Date PurchasedMar 2018

works well but only a 2 year lifespan

Worked really well for 2 years and 4 months. Never got stuck in my kidney shaped vinyl pool with a couple of large shallow shelf areas. I did buy replacement tracks about 4 months ago and the fine filter basket. Now continuous check my brushes error... Removed them all and cleaned and worked for 30 minutes before the same error. I am guessing the motor has gone. Tried a friend's and it's not the control box which is working fine. The cord does get tangled on itself sometimes. I bought a hose reel to help store the cable which helped prevent some tangles. The lid and seal take a battering in the weather and salt pool water but still fitted fine.
Not sure what I will do now... Replacement motors are available 350 bucks... But not found a tear down video and could be some of the gearing that is worn. Looking at the other cleaners they all seem to struggle with faults and cost twice as much. Can't see the point of paying 2k for a three year warranted cleaner when you can buy two cx20s and get 4 years! Does feel like the pool cleaners short change you. Might just buy another cx20 and use the old one for parts.

Date PurchasedAug 2016
1 comment
Hi, Thank you for your review. Sorry you have had these issues. If we can offer any help, please contact our Call Centre on 1300 763 021, Thanks.

Broke Down

Purchased in May 2016 (winter in Melbourne so did not really use for 4-5 months). The unit has dad minimal use and started playing up when used again in October 2018. Began to only clean 3/4 of the pool and now the motor has died. Cost around $1,000 to purchase and have been advised the repair will cost (with shipping) over $700. Very disappointed with the machine and service from Zodiac.

Date PurchasedMay 2016
2 comments
Hi Peter, Sorry that you had these experience regarding your Pool Cleaner. May I ask if you spoke with us directly? Thanks.Yes. I was advised to take it to the local pool shop which looks after Zodiac. And was advised by both Zodiac Rep and Pool Shop that there was nothing that could be done as it was out of Warranty

Page 1 of 6

Questions & Answers

Seems so many problems with this unit. Why don't Zodiac just recall it refund us all?? It's obviously garbage and non lasting
No answers

I bought a CX20 but find that it does not pick up the fine sediment from the bottom of the pool. When the robot goes over the sediment it disappears for a day and then re-settles to the bottom of the pool. The machine picks up leaves and other organic matter very well but i wondered whether you have any suggestions for getting rid of the fine sediment?
3 answers
I purchased a 100 micron filter which has worked well in collecting fine sedimentThanks for that Bert. Where did you get the filter? From a Zodiac dealer?Hi. Please find the link to our Dealers for you - https://www.zodiac.com.au/find-a-dealer

Have a troubled history with my CX20. First one never worked and was replaced with me having to cop over $100 in postage. Second one has never been great. After first season when the tracks wouldn't stay on, I replaced both the track gear box assemblies after being told by Zodiac they weren't faulty. It has worked for another season and now the same problem. One of the unadjustable drive wheels is out of true and throws the track off. It is out of warranty, which I probably negated with my repair anyway. Any suggestions about how to fix this without buying another assembly. Mostly, I'm just annoyed about the quality and the waste. The price of the part is negligible. BTW contacting Zodiac on their 1300 number is a complete waste of time. If only there were a better product available in Australia. I have tried several and all seem supplied by Zodiac.
No answers

Details

Zodiac CX20
CategoryRobotic Pool Cleaners
Price (RRP)899

Visit official website - Download manual
  • GTIN13: 9317545017167
  • MPN: NAI-ZO-RO-CX20-WR053

ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.