Model: 1130H (30m) Date Purchased: Dec 2017

So! So! Disappointed, poor engineering

1 out of 5, reviewed on Feb 19, 2018

Bought the H (113030 in December 2017 from Bunnings
I had the same problem, just 2 months after purchase, very bad engineering!!
Buckled reel & belt off, Hose is sticky and stretchy.
If I'd known I would never have bought it!!
It will damage Holman's image,
I thought their quality to be excellent not anymore!!
I will never buy another product of theirs
So Disappointed!
Paul

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello Paul, we are sorry to hear you are having problems with your retractable hose reel. Your unit should not be performing this way. We are happy for you to exchange it for another, if the unit... read more »

Model: 1120H (20m) Date Purchased: Jan 2014

Unfortunately a poor product.

1 out of 5, reviewed on Feb 14, 2018

I have 2x 20m hose reels. Both hoses cracked within 2 years and were replaced. Now 1 x reel has broken. 2 year warranty is not enough for this product and all the reviews here tell me enough to never by this companies products again. Disappointing for an Aussie company to manufacture such rubbish.

Purchased at: Bunnings Warehouse

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello Henry, Thank you for your review. You are welcome to contact us with any warranty issues you may have on 1300 716 188. Thank you, your Holman Service Team!

  • 1 review
  • 1 comment
  • 1 answer
Private message

Model: 1130H (30m) Date Purchased: Sep 2017

belt connecting worm drive to to main hub jumping off cog.

2 out of 5, reviewed on Feb 12, 2018

Purchased 30mtr hose reel from bunnings Wallsend in september 1917.The hose centering guide stopped tracking on the worm drive about a month ago.As I could not find the receipt I opted to dismantle the reel and see if I could repair it myself.As stated above i found the small drive belt had dislodged and the hose had rewound all over the place.I was able reassemble the reel to a working order ( not an easy job). Unfortunately the problem happened again today and I had to repeat the repair.It appears the plastic wheel containing the hose is warped ,rubs on the drive belt and pushes the belt off the hub cogs. John W.
p.s. we purchased a 10 mtr reel about 6 months prior to the 30 mtr and have not had any problems

Purchased at: Bunnings Warehouse

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello John W, We are sorry to hear you are having problems with your retractable hose reel. Your unit should not be performing this way. We are happy for you to exchange it for another, if the uni... read more »

Thanks we will send batch no to email and are happy to take a replacement we were a little disappointed that the unit performed in this manner

  • 1 review
  • 1 helpful vote
Private message

Model: 1130H (30m) Date Purchased: Aug 2017

Disappointing

2 out of 5, reviewed on Feb 06, 2018

Purchased my Holman 30mt retractable house really from Bunnings warehouse in August 2017. It worked well for a couple of weeks and then stopped rewinding. Very disappointing as I thought Holman products were excellent quality. Should have spent a little more and gone with something else. Now I see there is a 2 year warranty but I no longer have a receipt.

1 person found this helpful, do you? Yes

Comments
Holman Official

Hello ScottTheggie, We are sorry to hear you are having problems with your retractable hose reel. Your unit should not be performing this way. I am happy for you to exchange it for another, if the... read more »

Adelaide

  • 1 review
  • 1 comment
Private message

Model: 1130H (30m) Date Purchased: Dec 2015

So disappointed. Hose reel leaks like a sieve and retraction mechanism doesn't work.

1 out of 5, reviewed on Feb 03, 2018

Received above item as a Christmas present two years ago. Item was purchased from Bunnings Marion. Due to unforeseen circumstances I didn't install the hose reel until late December 2017. Hose reel was stored in its box unopened until it was mounted. The box (and hose reel) was stored in my locked garage for the entire time and not handled roughly. From first operation water was leaking (running) from the bottom of the casing. Third or forth operation, whilst pulling the hose out I heard a 'zinging' sound. I immediately thought it was the retracting spring - sure enough - the hose doesn't retract anymore. So disappointed as my parents have three of these items and they are fantastic. I have discussed the situation with Bunnings, I do not have the receipt nor does the person who gave it to me. Bunnings wouldn't entertain an exchange which is fair enough. The most disappointing part of it is that the hose reel and hose has only been used 3 or 4 times. The hose reel I currently have is useless.

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello Scott A, we are sorry to hear you are having problems with your retractable hose reel. Your unit should not be performing this way. I am happy for you to exchange it for another, if the unit... read more »

Thank you for your prompt response. Per the above advice I called the Holman Service Team shortly after receiving this reply. I can only compliment the Service Team for the excellent, empathetic and honest service received. Thank you team.

Holman Official

Your welcome Scott A, always available to assist our customers!

Adelaide

  • 2 reviews
Private message

Model: 1130H (30m) Date Purchased: Sep 2017

Retracts at very dangerous speed

1 out of 5, reviewed on Feb 02, 2018

Like others, I too have a unit that was fine initially but within a few months got progressively harder to uncoil. It now retracts at incredible speed and would be quite easy for someone to be seriously injured using it. It feels like it could rip your shoulder out. I didn't keep receipt do would like to know what Holman will do for such a young faulty product. I'd like a replacement that works as expected.

Purchased at: Bunnings Warehouse

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello Billy, I we are sorry to hear you are having problems with your retractable hose reel. Your unit should not be performing this way. I am happy for you to exchange it for another, if the uni... read more »

Model: 1130H (30m) Date Purchased: Dec 2017

Easy to Install and Retract.

5 out of 5, reviewed on Jan 31, 2018

Really happy with my Holman hose reel. I had a look at a few other options but this one had a good quality strong plastic finish when I saw it on display at Bunnings. The neutral colouring works well with our house wall colouring. Retracting mechanism is very easy and reliable, no issues with it at all and use it almost twice daily to water the lawn. Just give it a firm tug to start and stop the retraction. The supplied hose gun is convenient but can easily be switched.

Purchased at: Bunnings Warehouse

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello Blanche R, Thank you for your review. Your retractable unit also comes with a 2-year warranty and full Australian customer service support!
Thank you, your Holman Service Team!

Model: 1110H (10m) Date Purchased: Jan 2018

Great hose

5 out of 5, reviewed on Jan 28, 2018

I've had a 30m Holman retractable hose for about three years and when I needed to buy another, shorter hose for part of the back garden, I got the 10m retractable. I've never had any problems with the old one, and the new one winds in smoothly too. The regular hose I had in that spot used to get left in a tangled mess on the garden path because I couldn't be bothered coiling it away each time it was used. This led to it splitting from being left in the sun all the time and was just an eyesore and a trip hazard. I love how tidy the path is now.

Purchased at: Bunnings Warehouse

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello RobinC, Thank you for your review. We are an Australian owned and operated company and are very proud of our products and services. Should you need any assistance, you are welcome to contact ... read more »

melbourne

  • 7 reviews
  • 1 comment
  • 2 answers
  • 4 helpful votes
Private message

Verified Purchase Model: 1120H (20m) Date Purchased: Jan 2018

Don't be mislead by Company generated reviews.

3 out of 5, reviewed on Jan 23, 2018

There are lots of retractables on the market, maybe I should have read there reviews here before I bought mine.
taking it out of the box I noticed a bad kink in the hose length to the Tap, I was hoping for a hose that didn't kink.
Then when I came to mount it, I discovered it needed a 10mm Masonry Bit. I have several DIY drill sets with Wood, metal and masonry bit, but all sets only go to 8mm. It would have been handy to have a sticker or something on the Box (near the Contents Sticker) drawing my attention to this. It's 29 Kms to my local Bunnings, so looks like a job for next weekend.

1 person found this helpful, do you? Yes

Comments
Holman Official

Hello David, Thank you for your review. Our retractable units contain low kink rated hoses as they need to be wound up, high kink resistance makes this difficult in such storage units. We do put al... read more »

Hobart, Tasmania

  • 1 review
  • 2 comments
  • 3 answers
Private message

Model: 1130H (30m) Date Purchased: Sep 2017

the retractable winding mechanism failed inside 18 months

2 out of 5, reviewed on Jan 22, 2018

I'm very disappointed this product is not working after such a short period of time(second summer). I thought I'll buy the most expensive one (thinking it would be the best) after struggling with mechanical winders for years.
The nylon/plastic? mechanism (worm gear)for moving the hose across as it retracts appears flimsy and is now not directing the incoming hose at all.
I recommended this product to several friends after I got it. now i feel a bit foolish.

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello Tony, We are sorry to hear you are having problems with your retractable hose reel. Your unit should not be performing this way. We are happy for you to exchange it for another, if the unit ... read more »

Thank you for that.
The problem is a can't find the receipt.
I brought using a card and no doubt there are other items in the total amount purchased that day.
how can I return it to Bunnings?
Is an email from Holman sufficient?

Regards Tony

Holman Official

Hello Tony, Please send the batch number from your unit, located either under the lid, or on the back of your unit thru to service@holmanindustries.com.au This will help them identify your unit and... read more »

See all 5 comments

melbourne

  • 1 review
  • 2 comments
Private message

Model: 1120H (20m) Date Purchased: Nov 2013

Hopeless

1 out of 5, reviewed on Jan 19, 2018

Got this from Bunnings. Never again! Did not really retract very well from day 1. Silly me did not return it. A few years on it was leaking from inside. Recently I tried to fix it. It was very awkward. In doing so the rewind mechanism stopped working. Only 1 year warranty. I wonder why?

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello Philip, thank you for your review. Its a pity you did not contact us sometime earlier in the past 5 years when your unit began to leak, we would have been able to assist you with repair or re... read more »

I spoke to Holman after they contacted me. They were extremely helpful and courteous. They said I could return the product and get a total replacement under their hose warranty.

Holman Official

Glad to hear we were of assistance. Thank you, your Holman Service Team!

Mittagong

  • 2 reviews
  • 2 comments
Private message

Model: 1130H (30m) Date Purchased: Nov 2013

stopped retracting

1 out of 5, reviewed on Jan 19, 2018

I wouldn't buy Holman again. Mine was 5 years old and all of sudden, it stopped retracting, even using the instructions on You Tube. There is no way to fix this, so ended up throwing it away. It would be helpful if they could actually do a video explaining what to do when it stops retracting. So basically once its run out of warranty (2 years) you can throw it away. At about $120 a pop, that's $60 a year for a hose reel. I bought a self winding one where I can see the mechanics of it and have a chance of fixing it up myself.Very disappointed.

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello George, Thank you for your review. While some parts in the units can be repaired, or replaced, other parts, such as the ratchet and internal spring, are not. We do offer replacement on units... read more »

thanks, I did refer to the videos on You Tube in my review...I think that if you wanted to give customers a better value proposition, perhaps you should look at increasing your warranty period

Holman Official

Thank you George, we do have the one of the longest warranties available for retractable units, however, we will pass your comments on to out development team. Thank you, your Holman Team!

Model: 1130H (30m) Date Purchased: Oct 2016

Worm gear issues.

2 out of 5, reviewed on Jan 18, 2018

I invested the considerable purchase price of a 30M reel but in its second summer the side-to-side feed is giving trouble. The toothed nylon belt that drives the worm gear has slipped off its cog on the drum - hardly surprising since such it is a narrow belt, and the drum being made with plastic that has warped in our 40ºC heat, means the drum pushes it off. Sure, a decent industrial belt would require a wider housing, but good design would find a way around that issue. It's the Achilles heel of what is otherwise a very useful product...back to the drawing board guys.

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello Scrutarius, Thank you for your review. We are sorry this has happened to your unit. This comes with a 2-year replacement warranty so you are welcome to have it replaced. Your comments and obs... read more »

Model: 1120H (20m) Date Purchased: Jan 2017

Mum loves it!

5 out of 5, reviewed on Jan 17, 2018

My sister and I bought the 20m retractable hose reel for Mum’s birthday last year and she loves it. Knowing nothing about hoses or retractable mechanisms myself, we went with the Holman model after overhearing one of their staff members talking about the product with another customer in Bunnings. Mum’s now asked us to get her the 10m version for her front balcony. Thanks Holman for making the last couple of gift buying years so easy!

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello Jamie, thank you for you review. We are always available to assist with any questions or queries you may have in relation to our products. service@holmanindustries.com.au
Thank you, your Holman Service Team!

Toowoomba

  • 2 reviews
  • 1 comment
Private message

Verified Purchase Model: 1130H (30m) Date Purchased: Nov 2015

Warranty issues

3 out of 5, reviewed on Jan 17, 2018

Unit out of warranty, hose has three years but they don't seem to be interested in continuing contact regarding hose. Used now for about one year, hose has started to spray and bubble. Not game to rewind it. Enough to not touch brand again. Bunnings don't stock replacement hoses either.

Purchased at: Bunnings Warehouse

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello Ian61, we are sorry to hear you are having issues with your unit. Your hose does come with a 5-year warranty and we will gladly assist you with any warranty claim you may have if your unit fa... read more »

This matter has now been rectified. Correspondence was a little slow but all good now. Thank you for your help.

Sydney

  • 2 reviews
  • 1 comment
  • 1 helpful vote
Private message

Model: 1120H (20m) Date Purchased: Dec 2016

Brake failed within 12 months.

3 out of 5, reviewed on Jan 16, 2018

Brake failed within 12 months.. very annoying as I know have to play tug-o-war with it around the yard.. it also use to retract so ‘well’ that the unit bounced up and down - maybe this is what caused the brake to fail?! I bought it at Bunnings 12 months ago but have misplaced the receipt.. wonder if Holman can track its serial number for warranty?..otherwise I will prob spend the extra and buy a better rated brand...

Purchased at: Bunnings Warehouse

1 person found this helpful, do you? Yes

Comments
Holman Official

Hello MCJ, we are sorry to hear you are having problems with your retractable hose reel. Your unit should not be performing this way. We are happy for you to exchange it for anot... read more »

Thank you!

Model: 1130H (30m) Date Purchased: Jun 2013

Excellent product

5 out of 5, reviewed on Jan 14, 2018

Bought 2 of these for my Mum over 5 years ago. Still going strong, just replaced the 20m for a 30m. Love the newer design! Mum has bad arthritis and these are so easy for her to use. Really well priced with an excellent warranty period. Reading other reviews shows Holman stand by it too! Highly recommended.

Purchased at: Bunnings Warehouse

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Thank you Leanne for your review! We are an Australian owned and operated company, always on hand to assist with customer queries. We do take great pride in our products and honour our warranty periods.
Thank you, your Holman Service team!

  • 1 review
  • 1 comment
  • 1 helpful vote
Private message

Model: 1130H (30m) Date Purchased: Dec 2017

RUBBISH - don't go near it.

1 out of 5, reviewed on Jan 09, 2018

I asked for a hoselink retractable hose for Christmas. My husband unfortunately went to Bunnings and bought a Holman. It is unusable as the hose never lines up with the guide so it impossible to pull the hose out unless you lift the lid and pull it free which is a 2 person job. Unfortunately my husband also neglected to keep the receipt so we have effectively just made a donation to this company.

Purchased at: Bunnings Warehouse

1 person found this helpful, do you? Yes

Comments
Holman Official

Hello Rob S, we are sorry to hear you have had a disappointing experience with your retractable hose. Your unit has a 2-year warranty and we will replace it if it is within the 2-yare period. If yo... read more »

The hose retracting is not the problem. It's the guide that doesn't move with the hose.

Holman Official

Hello Rob, not having a receipt is not a problem, but we cannot assist you if you do not contact us! We do supply replacement parts for your unit, and we will replace this if it has failed. Please ... read more »

Model: 1120H (20m) Date Purchased: Apr 2014

Fantastic product - never missed a beat

5 out of 5, reviewed on Jan 09, 2018

I bought a 20m Holman retractable hose reel for my backyard over three years ago. Shortly after I got another 30m for the front since I really like the way the Holman works. Easy to pull out and stop the hose. I do turn the tap off when retracting the hose back in the housing and release the pressure. Holman has some good videos on their website showing how to take care of your products plus it's an Australian brand.

+ sub $100
+ design
+ Australian owned
+ just works

Purchased at: Bunnings Warehouse

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello Matt, thank you for you review. Your Holman Service Team!

Model: 1130H (30m) Date Purchased: May 2016

Awesome Mother’s Day Present

5 out of 5, reviewed on Jan 09, 2018

I purchased a 30m Retractable Hose Reel for my wife as an early Mother’s Day present in 2016 and it’s still just as good as the day I bought it. The hose still winds up completely and there have never been any leaks. It’s nearly two years old now! I am so pleased with this product that I purchased one for the front garden as well. I have also replaced all my fittings with Holman products because other brands tend to split after a few weeks in direct sun.

Purchased at: Bunnings Warehouse

Was this review helpful? Yes

Comments
Holman Official

Hello GJC, thank you for your review. We do very much appreciate your taking the time to post and we are happy you are enjoying our products!
Thank you. your Holman Service Team!

1 of 9 pages


Questions & Answers

Hi I am after a cover for my 20 hose reel can you help?

Mick asked on Feb 15, 2018

Answer this

Sorry unable to help with hose reel covers. John W.

Hello Mick, Unfortunately we do not have covers available for our retractable units.
Thank you, your Holman Service Team!

1120H (20m)

Hi! We were given a 20mt Holman hose as a Christmas present a year ago and have only just got our act together to have it installed. It has worked well for 3 weeks, but now, when extended, won't lock. There is also a loud clicking noise when extending or retracting. We are unable to use the hose now. We have no receipts, but I know it was purchased from Bunnings. Any ideas what to do now?

Sharyn asked on Feb 07, 2018

Answer this

Hello Sharyn, We are sorry to hear you are having problems with your retractable hose reel.
Your unit should not be performing this way.
We are happy for you to exchange it for another, if the unit is within the given 2-year warranty period.

Please send the batch number from your unit, located either under the lid, or on the back of your unit to service@holmanindustries.com.au
This will help identify your unit and assist you further with your query.
Thank you, your Holman Service Team!

Thank you. I will definitely email the batch number.

1120H (20m)

I have a "replacement" Holman 20....First one failed to retract. Just over a year old. It has started leaking from inside the unit,has been treated with care since receiving. After reading reviews I am not game to have a go at fixing. Any suggestions? Thank you. Bruce.

Bruno asked on Jan 21, 2018

Answer this

There are instructions in the booklet, but you could take it back to the retailer on the grounds of it not being "fit for purpose"

I think you would be very brave to open up the Holman
I’ve looked st it seems fragile and finacky inside.
Take it back. Ask for a refund .

Tony

Hello Bruno, depending on where your unit is leaking from, you will be able to fix it. Please check your tap-to-reel connection and your snap-on connection from the hose to the unit. Both of these can be replaced. you are welcome to call us for further assistance on 1300 716 188.
Thank you, your Holman Service Team!

See all 95 questions about Holman Auto Retractable Hose Reel with Spray Gun

Your question will be specific to the model that you've selected.