Robbers

1 out of 5, reviewed on Dec 14, 2018

I cancelled my subscription in June. Until now, they’ve kept taking my monthly fee from my credit card. Finally I believe they have cancelled and they won’t refund the fees backdated until June, even though service was supposed to be cancelled.

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Dr foot pod, so we can investigate further can you send your account details to socialmedia@myob.com, Attn: Steven - Product Review - Dr foot pod. Regards, Steven

Reedy Marsh

  • 1 review
  • 1 comment
Private message

Verified Customer

Myob Essentials Software Failure To Update Credit Card Details

1 out of 5, reviewed on Dec 11, 2018

Myob sent me an email saying my credit card had been declined and they would charge me $10. I rang to find out why - because I had updated my new credit card through their online system. During the phone call, support said they would update my new details then and there. A week later I received a second email saying that - the day before - my credit card had been declined and they would again charge me $10. I checked with my bank and there had been no problem with my card. I then updated my new credit card details online - for a second time - and rang Myob support and asked them what the problem was. Support quoted my old credit card number back to me. This despite these numbers having now been now updated 3 times. I then updated a 4th time time and paid for my subscription while on the phone. I hope I do not receive another email next month. All up this has cost me about two hours waiting on the phone to speak to Myob support to get it fixed and according to Myob emails: $20. Myob Essentials Online does not have the facility to display the numbers it holds for your credit card - so there is no way to check if the details have been correctly updated after doing so. The only way to find out is receiving an email saying they will charge you $10 because a payment was declined.

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Scott, when an MYOB Subscription is charged and payment does fail, we do attempt to take payment at a later stage. If those subsequent attempts do fail we do reserve the right to charge a dishon... read more »

Hi Steven, I guess you didn't read my review. I am pointing out that my credit card details were not updated until my fourth attempt. I attempted to update through the online update facility. I the... read more »

MYOB Official

Hi Scott, when a payment profile is updated in my.MYOB it should flow through to your subscription and thus be used going forward. In your specific case, we would like to investigate further your a... read more »

Negative Feedback

2 out of 5, reviewed on Dec 11, 2018

Sorry negative feedback here. Firstly the cost has gone up significantly - from $29 per month to $45 per month. I looked into cancelling a year or so ago but was told I could not export my data based on the package I had. Eventually I decided to just keep PDF copies of my data and cancel my subscription because $45 per month is way to expensive for what I need. I emailed "client services" twice to cancel my subscription however it seems my emails have been ignored. Then I get a call from the finance team chasing payment and saying I have to phone to cancel, not email, but first have to pay what is due to date before I can cancel. The fact that I had previously emailed to cancel my subscription doesn't seem to matter. Apparently it is in the "terms and conditions" that we have to call and that is that. Would have been nice for someone to respond to my emails about this. Reinforced my decision to cancel as customer service obviously is down the list of MYOB priorities.

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Unhappy, sorry to hear that you have that experience with cancelling your subscription with us. So that I can get one of the required team to get in touch to discuss your account, would you plea... read more »

What happened to my bank recs?

1 out of 5, reviewed on Dec 04, 2018

After waiting on the phone for over 30 minutes and no response I will put this in writing and hopefully get a quicker answer. I want to know what has happened to my reconciled months of bank recs since June 2018. There the other day and gone today. Do I have to re-do the bank recs since July 2018? I believe the latest upgrade has wiped them out - done 29.11.2018. What do you think MYOB!

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Dianne, sorry to hear that has occurred. Generally, in similar situations, where transactions have been removed or reconciliations not appearing it is due to the fact that an incorrect file has... read more »

Thank you. I got through to a tech yesterday and he has resolved the issue. I must say the wait time was too long but I was pleased with the outcome. Thanks again.

MYOB Official

Glad to know that the issue has since been resolved, Dianne. Do let me know if there is anything else that we can help with. Regards, Steven

Did not record payroll

1 out of 5, reviewed on Nov 27, 2018

Lost 3 hours work, the system did not dutifully record the work done. Have to do it again.

Very very disappointed.

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Ley, we're sorry to hear about the inconvenience caused by this. So that we can investigate and help ensure that this doesn't occur again, would you please send us additional information, like e... read more »

Happy as

4 out of 5, reviewed on Nov 21, 2018

Have worked with MYOB for over 10 years. Love it. On rare occasion when I have had a problem it has been quickly resolved by MYOB staff over the phone.

Was this review helpful? Yes

I like the MYOB product in general

5 out of 5, reviewed on Nov 19, 2018

I currently use AccountEdge Basic v3. I am getting a new MacBook Air and the representative told me that v3 wouldn't be compatible with the new computer. She offered for me to purchase the new AccountEdge Basic before i get the new computer so that I would have support incase I don't know how to upload the files etc.
Very helpful. Sent me emails to confirm and links for support information.

Was this review helpful? Yes

Brisbane

  • 1 review
  • 1 comment
Private message

Sorry I upgraded

1 out of 5, reviewed on Nov 16, 2018

Upgraded in September. Wish I had changed accounting system instead. I feel I am being scammed. They tell me my file is 60% corrupted and blame our internet connection. It is their pitiful program. At moment working to solve the problem. So they say. Cost me $600 to retrieve and repair. Been nothing but trouble since day 1 and it is sooo slow. If anything else goes wrong. I have been using myob since 2000. Simple and easy to use. Not any more. Do NOT buy the latest version.

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Beryl, Sorry to hear that you're experiencing issues with your recently upgraded file. So that I can bring this to the attention of our specialists, could you please send your account details to... read more »

Thank you for your reply. I discovered it wasn't actually MYOB I had been dealing with and who charged me. I got scammed. It was another web site. Spoke to MYOB support next day and gave them the d... read more »

MYOB Official

Thank you very much for taking the time to provide an update. We have had reports of external scam sites posing as MYOB support sites. Our Security team is currently investigating these. In the mea... read more »

Melbourne

  • 1 review
  • 1 comment
Private message

Verified Customer

After 20 years I am very disappointed

1 out of 5, reviewed on Nov 15, 2018

After 20 years of singing the praises of MYOB I am pretty disgusted with being forced to upgrade my stand alone Version 10 which was working fine. The upgrade was incompatible with my file so I was forced to purchase a second upgrade. Two weeks later I am still waiting for my original refund. I have wasted days on the phone trying to sort the issues speaking to robots that have no solutions no information and no one to refer me to, placing me on hold for more time than speaking with me. I will never again purchase anything from MYOB!!!

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Gaye, sincere apologies for the inconvenience caused by the issues you appear to be experiencing with your recent upgrade. So that I can get a specialist to look into this for you, would you ple... read more »

MYOB Official

Thank you very much for the additional information and for taking the time to chat with our team. I'm glad we were able to resolve the concerns you raised with us. Please do not hesitate to reach o... read more »

Thankyou

werribee

  • 1 review
  • 1 comment
Private message

not happy myob

1 out of 5, reviewed on Nov 12, 2018

the wait time. I feel it
The incapacity of staff to fix a problem. I feel it, over a month now
The extortion. I feel it, they locked me out, made me pay for the new program to get access to my own data then lost it anyway.
Now they tell me there is a bug in the system and it will cost $1,100 a year for 3 years or all my data will be lost again.
Hows that for extortion but that is not the word my solicitor used there was something about business disruption. so don't stand for there stand over tactics.

I still feel it and its curtains for MYOB

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Dean, sorry you feel this way about your experience with us. So that I can look into it and help resolve any issues you may have with accessing your file, could you please send your account deta... read more »

Can you rectify the problem or are you blowing wind up my bum as pr in a public forum.

MYOB Official

Hi Dean, I certainly hope to resolve or escalate (if needed) any concerns you have. Will however only be able to do so once I have some specific information from you. Regards, Suja

Beaufort

  • 1 review
  • 2 comments
Private message

I hate it

1 out of 5, reviewed on Nov 10, 2018

I started using MYOB back in the 90's. It was an accounting program which was great. The staff are great the policies are terrible. Now it is nothing but a contrived way to constantly screw money out of me. I have had it with MYOB Do not use it, do not buy into their crap.

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Cam, really sorry to hear one of our long term customers feeling this way about us. So that we can discuss your specific concerns would you please send us your contact and account details to soc... read more »

No Suja I wont. Your Finance team have lost my payments I cant access ANY OF MY FILES the last reply from you lot, last week was "I am unable to call you as I am out of the office until mid next we... read more »

MYOB Official

Hi Cam, sincere apologies again for the experience you've had. You should not have to wait to get access to your file. As offered before, if you're able to send us your account details or a copy of... read more »

See all 4 comments

Confirming customer file is a nuisance

4 out of 5, reviewed on Nov 06, 2018

Using Myob 14, does everything I need it to do.
automated confirmation hasn't been working for years. Until the beginning of this year I had to confirm every 6 month now every 3 month. I think this is wrong. Will I need to confirm soon everytime I use it? This is in my opinion just a way of pressing me to purchase an updated version of the software. I am very unhappy with that situation.

Was this review helpful? Yes

Customer service wait time

1 out of 5, reviewed on Nov 04, 2018

Wait time 1 hour that’s ridiculous! So I rang back through Sales and got thru in 10 mins that’s also to long, they had set me up with a 2fa code thing without my knowledge and it was not emailing the code through, no contact available via email anywhere on the web? And no way to speak to someone unless they think you are going to buy!

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Ainsley, sorry to hear that you had trouble with the recently introduced Two factor authentication (2FA)on your account. 2FA is the addition of a second level of security to the login process. T... read more »

improvement

5 out of 5, reviewed on Nov 01, 2018

having tried support a longtime ago it was a long wait and painful
this lastest experience and a great staff member from Christchurch made the experience quick and efficient

Was this review helpful? Yes

Verified Customer

Needed a copy of an invoice and changing our email address.

5 out of 5, reviewed on Oct 31, 2018

The person whom I dealt with was extremely helpful and friendly. Her customer service skills were excellent. I was very satisfied with the outcome.

Was this review helpful? Yes

Exemplary customer ecperience

5 out of 5, reviewed on Oct 30, 2018

MYOB customer service staff are extraordinarily engaging, helpful, patient and always consistently able to provide solutions. Respectful and knowledgeable can be added to an enjoyable experience.

Was this review helpful? Yes

What is happening to MYOB?

2 out of 5, reviewed on Oct 30, 2018

We have had so many problems with MYOB - the newer versions cause us so many worries and the bugs never seem to get fixed.
It is a days work to get through to them - their customer service is appalling. I could not recommend them.
The wait time is a worry - they do not seem to realize that the time we spend on the phone waiting is time we could spend dealing with OUR customers.
Not happy MYOB

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Dougal, so that I can organise for one of our specialists to investigate and ensure you have the best experience with the latest software, would you please send your account details and a brief ... read more »

Appaling cust service

1 out of 5, reviewed on Oct 29, 2018

I have been on the phone for 40 minutes and then been told to wait for a further 32 minutes when I only would like to request a back up file to be sent to me, its ridiculous.The subscription costs increases every year while their service decreases.

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Sha, sorry to hear that you have had that experience with our phone-based support team. We do offer a paid online server backup retrieval process of company files located in the cloud with Accou... read more »

Verified Customer

Terrible Customer service

1 out of 5, reviewed on Oct 29, 2018

Shocking wait time on live chat & the phone service. The call back service left me on hold for 19 mins, once they picked up the phone it sounded like party in the back ground. Then they couldn't help me cancel our subscription. Sent me a form to complete - to then fax or mail it!!! We don't even own a fax.

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Vic, sorry to hear that you have had that experience with our phone-based support team. Cancellations of products can be done by speaking with our team, as per the product’s Terms of Use. Altern... read more »

Melbourne

  • 12 reviews
  • 8 helpful votes
Private message

Worst customer care

2 out of 5, reviewed on Oct 26, 2018

I recently signed up for Myob essentials based on a friend's recommendation, and since the day 1 I have been having several issues.
1. Linking Bank feed takes ages
2. Bank Feeds don't appear/transactions won't appear for days.

I have called twice, and each time, I had to "Literally" waited on the call to get my turn for 1 hour. Can you believe that you have to wait for 1 hour ? I don't know if there is an email support. I couldn't find out.
I am fed up with them already within 2 months of using the service.

Was this review helpful? Yes

Comments
MYOB Official

Hi Chris, sorry about the delay in reaching out to you. If you are still experiencing issues with linking Bank Feeds or need assistance with anything at all, could you please post further details o... read more »

1 of 85 pages


Questions & Answers

How to show out reciprocal account' column in general ledger (Detail) in MYOB online accounting software? I need to provide data for tax authority and Audit. Please kindly to help me.

DAISY asked on Nov 22, 2018

Answer this

Hi Daisy, glad to hear you're using one of our online solutions. Your question would be best directed at one of our expert accountant partners on the MYOB Community Forum. So I recommend posting your query here - http://community.myob.com/
Do let me know how you go.
Regards,
Suja

Can anyone briefly describe the process for creating a new account?

Deb asked on Apr 20, 2018

Answer this

Hi Deb, a good place to start would be our website, where you can explore the different options available to you. - https://www.myob.com/au/accounting-software?intcid=hphero#products
Better still would be to speak to one of our team members, as they'd be able to go over your specific needs and recommend an appropriate MYOB product for you, and help you get started. So please send us your contact details via a private message on this site or email to socialmedia@myob.com. Please include the following in the subject line - Attn: Suja - Product Review Deb.
We look forward to hearing more from you.
Regards,
Suja

In MMOB accountRight go to LISTS at the top of your screen. Then click on accounts then click on the + sign.
In essentials on the top right is a menubar that if you click you can get the account list and add accounts.

Can anyone List three (3) potential sources of locating technical support to solve operational and other issues that result from using your MYOB AccountRight software.

Deb asked on Apr 15, 2018

Answer this

Not aware of any other sources to obtain technical assistance regards MYOB AccountRight software

Hi Deb,
Our contact us page lists all our support avenues. You are most welcome to contact our highly skilled phone and live chat support teams during business hours and for 24/7 access to help information, please visit our Help section or pose a question on the MYOB Community Forum.

Contact Us - https://www.myob.com/au/contact-us
Help - https://www.myob.com/au/support/accountright
Community Forum - http://community.myob.com/

Regards,
Suja
MYOB Australia Pty Ltd

See all 8 questions about MYOB