Absolute thieves dodgy as hell

1 out of 5, reviewed on Apr 18, 2018

I ordered 2 things value 51.12 got charge 74.00 and then got charged 2 fees for their bank usage. Have reported them as I work for gov agency. They actually overtook 2 amounts out it is called theft. Do not trust this lot

Was this review helpful? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Lauren, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. Please kindly be noted that we are located in China and in some area, you might be charged for bank charges as it is the... read more »

Verified Customer

Good customer service

5 out of 5, reviewed on Apr 18, 2018

Purchased 2 shoes online, it was simple & fast. Not only are their prices very good, I received extremely prompt and efficient and friendly customer service when I had a problem with one of my orders. I will not hesitate to place another order with Newchic again.

Was this review helpful? Yes

Let's see

2 out of 5, reviewed on Apr 17, 2018

Ordered last night. Based on reviews, I'm seriously regretting it. I note that the service has responded immediately to every negative review to attempt to redeem its reputation. I wait eagerly to see if it will respond to me, as quckly and eagerly as a customer to deliver timely, quality products. If not, I'll be making sure to spread the truth about the quality (or otherwise) of the service. Up to you Newchic.

Was this review helpful? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Beck, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. Once you placed the order, you can log in Newchic account and check order status in Newchic website: My Account -- View Or... read more »

  • 1 review
  • 1 helpful vote
Private message

Rip Off

1 out of 5, reviewed on Apr 11, 2018

They email me to tell me my order has been completed, they have my money. Give me an order number to track but when l try to track it, it tell me that number doesn't exist, so hopefully PayPal can get me my money back.

1 person found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Penny, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. You can log in Newchic account and check order status in Newchic website: My Account -- View Orders--My Orders--Order Det... read more »

Verified Customer

Great customer service

5 out of 5, reviewed on Apr 11, 2018

I ordered on line....the delivery took two weeks, One of the products was damaged and the second one was not the one I ordered. So I emailed the company. They offered to refund me or resend the right product...AND they did... great customer service, very professional employees. I will always use them and I already told all my friends about this great company.

Ibrahim Salman
Sacramento, CA
USA

Was this review helpful? Yes

  • 1 review
  • 1 helpful vote
Private message

Don’t waste your time

1 out of 5, reviewed on Mar 20, 2018

Ordered, weeks later got told out of stock and asked if I would wait, said I would. Weeks later again I got an email that the order was cancelled. No explanation, no apology.
Why advertise products you can’t get?

1 person found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear DeeDee, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. Some products in our store are in great demand and between placing your order and packaging it, the stock may have run o... read more »

Cairns

  • 1 review
  • 1 comment
  • 1 helpful vote
Private message

Verified Customer

Shoes are smaller than size ordered

1 out of 5, reviewed on Mar 20, 2018

I purchased a pair of Newchic shoes, Men's size 8. The pair that arrived would have scarcely been size 7 and are too tight for me to wear.

1 person found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Peter, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. About the size, you can find all the details about the sizes of each item on every product page. Some tags UK/US size n... read more »

There was some confusion about the shoe size. Newchic were very helpful in sorting this out and have since posted a replacement pair of the correct size for just the cost of postage - AUD20.

  • 4 reviews
  • 1 comment
  • 1 answer
  • 6 helpful votes
Private message

Insufficient stock, slow contact and delivery

1 out of 5, reviewed on Mar 18, 2018

I purchased 6 cosmetic type bags, the order was split into two orders by NewChic. Nearly 2 weeks later I received an email telling me that 3 items were out of stock and asking whether I wanted to wait or get a refund on the 3 items out of stock, I chose a refund, this took 5 days to happen. I received one item 16 days after my initial full payment and am still waiting on the other 2 items, it is now 3 weeks since I handed over my money. I am so disappointed that I bought from this company, I would have been better buying the items individuality from Ebay. The postage and handling has now cost me $12.83 for 3 items which was OK for 6 items but not 3 items.

2 people found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Indigoink, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. Some products in our store are in great demand and between placing your order and packaging it, the stock may ha... read more »

  • 1 review
  • 1 helpful vote
Private message

Verified Customer

Cute shoes but NOT WORTH IT

1 out of 5, reviewed on Mar 15, 2018

I bought some boots from this site and I read comments suggesting ordering a larger size so I did. Unfortunately they were still too small and too tight. Not to mention when I received them they had this awful smell. I emailed customer service and never got a response so I talked to someone on the live chat and they suggested emailing again so I did. I finally got a response and was told that if I wanted a refund I had to prove that they don’t fit. What the hell is that kind of policy?? I will never order from this company again and I suggest to anyone else to not take the chance and don’t waste your money

1 person found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Sally, Thanks for your order and we are sorry that the items you received don't fit. About the size, you can find all the details about the sizes of each item on every product page by cl... read more »

  • 1 review
  • 1 comment
  • 2 helpful votes
Private message

Verified Customer

Fast delivery of very poor quality products

2 out of 5, reviewed on Mar 13, 2018

The goods were processed dispatched and delivered really quickly - no complaints there...but the good themselves were absolutely terrible. Not even worth half of the "half price" that I paid for them.

Wore the shoes twice and they're falling apart. Really poor quality product. If you want to buy something to throw in the bin within two weeks, shop here!

2 people found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Josho, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. Every order from Newchic has a 14-day return or refund guarantee. This entitles you to claim a refund or replacement... read more »

Hi and thanks for your response. To be frank, I'm not really interested in pursuing this. I would have preferred to get a product that is of reasonable quality in the first place.

Regards.

Newchic Official

Dear Josho, Thanks for your getting back to us here and we express our apology again. We suggest that you can contact our customer service and give them more details. https://www.newchic.com/Cont... read more »

  • 1 review
  • 1 helpful vote
Private message

Dishonest. Take money when no stock. Do not buy from.

1 out of 5, reviewed on Mar 11, 2018

I purchased shoes on line and paid for expedited shipping (delivery in 5-8 days). Shoes arrived 7 weeks later due to being 'out of stock'. I purchased a different pair of shoes 7 months later. Paid for expedited shipping (delivery in 5 - 8 days). Then find out of stock. Contact live chat "[name removed]" and told her I will wait for shoes (due in stock another another 4 weeks I am told) but told them I want refund on $16.50 for the 'expedited shipping .. delivery in 5 - 8 days' as they have promised something and taken my money for a delivery which cannot occur. They refused to refund the shipping cost, Operator said refunds on shipping not possible. I asked '[name removed]' to speak to the manager, she said he is out. I said call the manager. She said wait one moment . 20 minutes later, chat line still open but '[name removed]' never came back to me. Last I heard about my order. Useless. Corrupt.

1 person found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Riguez, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. Some products in our store are in great demand and between placing your order and packaging it, the stock may have ... read more »

  • 2 reviews
  • 2 helpful votes
Private message

Poor customer service toxic smell of shoes

1 out of 5, reviewed on Mar 09, 2018

I ordered from a link on Pinterest which transferred me to Newchic. They showed a trendy shoe with some styling on it so I purchased only to find out that what was on many Pinterest boards were not the product now being delivered. I complained to the company and they emailed me they were out of stock.Then 15 minutes later they emailed again and stated that they were already shipped by air freight. When I received the shoes they were the plain ones not displayed as previously mentioned. The biggest issue is that they smell toxic, an extreme chemical smell which reaches your nose even when they are on your feet. Do not buy these toxic shoes as I think they should be tested if they are suitable for human exposure.

I have thrown them into the garbage.

Never again will I purchase any item from this site.

Buyer beware!

2 people found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Bob L, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. It happens that between placing your order and packaging it, the stock may have run out as some products in our stor... read more »

  • 4 reviews
  • 7 helpful votes
Private message

Complete waste of time

1 out of 5, reviewed on Mar 09, 2018

Quality not so good customer service horrible the last two orders took for ever even to get a reply of where my order was they are selling what they cant produce every thing is on back order locking your money till you ask for refund look else where the reputation wont last long

2 people found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Lincoln Peera, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. Some products in our store are in great demand and between placing your order and packaging it, the stock may ha... read more »

  • 1 review
  • 1 comment
  • 2 helpful votes
Private message

Totally Awful don't use this site

1 out of 5, reviewed on Feb 23, 2018

Ordered ladies 3XL pants after measuring myself, the pants would not sit a size 8 woman and also have some kind of orange faux fur lining that looks toxic. A XXL Shirt has sleeve holes that seem to be made for dolls. Truly awful I'm off to my bank to make a complaint. They should not be allowed to have merchant facilities.

2 people found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Laz S, Thanks for your order and we are sorry that the items you received don't fit. About the size, you can find all the details about the sizes of each item on every product page by click... read more »

No need to try and put the blame on me. I actually measured before I ordered. Total fraud, everyone should stay away from this site.

Newchic Official

Dear Laz S, Thanks for your getting back to us. In your case, if the product you have received does not meet the size chart, please reflect it to our customer service with some photos measuring th... read more »

MELBOURNE

  • 23 reviews
  • 6 comments
  • 1 question
  • 1 answer
  • 34 helpful votes
Private message

Untrustworthy

1 out of 5, reviewed on Jan 25, 2018

They sent me the wrong size products and played the “we’ll do anything to help you” card. Changed their mind, so this rip off Chinese merchant (true description), will never get dollar one from me again. You should never trust these “people”

2 people found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Josh26, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. About the size, you can find all the details about the sizes of each item on every product page. To choose a correct siz... read more »

I spoke to your live chat representatives and we had an agreement but then I got an email contradicting it. I’m not going to order items 2-3 sizes too small. You guys are 2 face backstabbing liars

Newchic Official

Dear Josh26, Thanks for your feedback. Here is the solution plan for size problem as you can see it in the return and refund policy: https://www.newchic.com/return-and-refund-hc162.html Plan A: T... read more »

See all 4 comments

Melbourne

  • 1 review
  • 3 helpful votes
Private message

Never buy from New Chic ....

1 out of 5, reviewed on Jan 03, 2018

Purchased 3 items from New Chic online - received two but was advised supplies of the third had run out. That article formed the major part of my order. All options given to me by email regarding that article did not work. They included resetting password or cutting and pasting a link. The site simply does not work. In addition the options expired in I day. The option I would have chosen would be a refund rather than wait for further supplies but it would seem they just keep the money as they are uncontactable. I would never buy from them again.

3 people found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Susie, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. Some products in our store are in great demand and between placing your order and packaging it, the stock may have run out... read more »

  • 4 reviews
  • 2 comments
  • 5 answers
  • 4 helpful votes
Private message

Don't waste your money

1 out of 5, reviewed on Jan 02, 2018

What a disingenuous company! They give the impression that the items are all ethically made in South America and/or Europe, when in reality they are made in China and other Asian countries. The sizings bear no relationship to sizes anywhere in the world, the postage takes forever and is very random (anything from 1 week to 3 months), there is no way you can return items if they are faulty and no way to get a refund. The items are not cheap - $90 for a pair of boots that I can't return or get my money back on. All their "customer support" links are either broken or just don't go anywhere, and the order numbers are often bogus too, so if you manage to fill out a complaints form, it will probably be rejected because of the order number. Attempts to contact them directly have all failed - no live chat, no email, no nothing. Don't be tempted - whatever you order, it will be an expensive disapointment.

2 people found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Manfa, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. We are located in China and we offer online shopping. The delivery time depends on the countries and the shipping methods.... read more »

Melbourne

  • 1 review
  • 2 helpful votes
Private message

Frustrating problem with Web Page to Return Item

2 out of 5, reviewed on Dec 17, 2017

I purchased women's flat walking shoes & need to return for next size. I have taken all steps on the Web Page to email but each time I receive an error message. I didn't even receive an Invoice with my package so completely at a loss. All I need is a straight forward email address so I can return these shoes. I am now so frustrated that I more than likely won't purchase again from New Chic as their "contact us" is absolutely hopeless. I have rated bad because of the web Page

2 people found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Mery, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. We suggest you log in the newchic account first with the registered email address and go to " contact us" if the problem b... read more »

  • 6 reviews
  • 5 comments
  • 2 helpful votes
Private message

A "Hole" Lot Of Disappointment from New Chic Fashion

1 out of 5, reviewed on Dec 14, 2017

On 27th Nov I purchased dress Order# 39804726 and it arrived today- thrown about 2m from my front door in the driveway. Luckily I found it and opened the package, tried it on and then took the tags off and as is my rule washed it as per instructions. When I went to hang it up to dry I found a 5 cent piece size hole right in the front of the dress. I cannot tell you how disappointed I am. I burst into tears as this dress was meant for a very special Wedding. I have taken photos of the defective product. however it will not download on your site. I have to say also that the colour is nothing like the picture.
It's not red it's more like orange or tangerine

Gracila Vintage Embroidery O-Neck Short Sleeve Women Dresses 1 Color : Red
Tag Size : 4XL
Size : UK 22 AU$37.82Product Picture Name Quantity Size/Color Unit

1 person found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Linda , Thanks for your order and we are sorry to hear that the item you have received is damaged. Here is the return and refund policy. https://www.newchic.com/return-and-refund-hc162.html ... read more »

Ha!!! I have been here before, I upload the pictures and you say "Oh but they are unclear we cannot see them properly" Or "Oh the photo's haven't arrived, please try again" And after the 7th time a... read more »

Newchic Official

Dear Linda , Sorry for the inconvenience. In the case, we suggest you could resend the pictures more clearly to show the problem as we need to verify the problem more carefully . Or if email cont... read more »

See all 4 comments
  • 1 review
  • 2 helpful votes
Private message

Terrible quality

1 out of 5, reviewed on Dec 08, 2017

Purchased a pair of men’s shoes and after wearing them 3 times under very little stress the soul separated from the upper and is almost impossible to glue back on.

2 people found this helpful, do you? Yes

Comments
Newchic Official

Dear Mal, Thanks for your order and we are sorry for the inconvenience. Every order from Newchic has a 14-day return or refund guarantee. This entitles you to claim a refund or replacement within... read more »

1 of 3 pages


Questions & Answers

Order0085281931379HK taken money but order doesn’t exist???? Cannot track ordered 27th March and impossible to get answers. Not at all happy.

Heather asked on Apr 13, 2018

Answer this

Sorry for my late reply. Usually the order number is with 8 digits. Could you please send us the order number/ PayPal invoice ID(8 digits)?
Also, you can log in Newchic account and check order status on Newchic website: My Account -- View Orders--My Orders(--Order Details/Order Tracking) .
https://www.newchic.com/account/orderlist.html

If you have any doubts about the product or your order, please feel free to contact us and give us more details. https://www.newchic.com/Contact-Us-hc10.html We will do the best to help you. Thank you.

I ordered magnetic eyelashes on the 20/3/2018 order no 46341904 can you tell me if I could cancelled the order cos I've seen you reviews & they are no good? Tracey at [email address removed] thank you

Tracey asked on Mar 27, 2018

Answer this

Honestly you don't have a leg to stand on. They won't cancel your order because of bad reviews. Always, ALWAYS google reviews of any shop you purchase from online. Saves a lot of drama and loss of money.