??!
1 photo
Euromaid CG6BLS / CG9BLS

Euromaid CG6BLS / CG9BLS

CG9BLS, CG6BLS
3.2 from 10 reviews · View Statistics

Reviews

3.2

10 reviews
5
(2)
4
(2)
3
(3)
2
(2)
1
(1)
Previous
Next
Francis S.

Francis S.Greater Melbourne (Outer), VIC

Great but no lights

published

Purchase this rangehood and no complaints but the lights have stopped working and not sure how to replace them. Is there a store I can buy them from or any number to call.

Purchased at Harvey Norman.

1 comment
Euromaid
Rachel A.Euromaid

Hi Francis, thank you for your review, Please contact our customer care team on 1800 444 357 with the model number of your appliance and they will be able to assist you further. Alternatively you can email us at customer.care.ha@glendimplex.com.au

Jen Is

Jen IsBrisbane

Good Customer Support

published

I originally posted a one star review for some issues I had with the fan cutting in and out after about 4 years of average use . I am pleased to say this was rectified by an efficient customer support team . I did deduct a star as we have always found it to be quite noisy

Purchased in January 2016 at Harvey Norman Big Buys for A$415.00.

2 comments
Euromaid
Rachel A.Euromaid

Hi Jen, Thank you for reaching out to Euromaid, I am sorry to hear about your experience, can you please send me an email at rachel.anderson@glendimplex.com.au for me to investigate and provide you with assistance as soon as possible

Euromaid
Rachel A.Euromaid

Hi Jen, thank you for taking the time to leave us such a wonderful review, we are thrilled to hear we were able to offer assistance and that you love your Euromaid rangehood :)

Philip R.

Philip R.Greater Melbourne (Outer), VIC

5 years old, fan and light had stopped working. Resolved by power reset.

published

Love the curved glass appearance of this rangehood and the easy to clean filters. However the fan is quite noisy, even on the low setting.
It has not been used much, and the FAN and LIGHT had stopped working. The clock still worked. I found that by turning the POWER off and on at the Fuse Box, it all started working again. The fault guide in the "User manual" does not suggest it, but many modern electrical/electronic device problems are resolved by a simple power reset. Note that in many cases, due to the curved glass, the backsplash and tiling for this rangehood is custom made, which would be an added cost if replacement is required.

Purchased in May 2015 at Harvey Norman for A$550.00.

1 comment
Euromaid
Rachel A.Euromaid

Hi Phillip, Thank you for reaching out to Euromaid, I am sorry to hear about your experience, can you please send me an email at rachel.anderson@glendimplex.com.au for me to investigate and provide you with assistance as soon as possible

Range Hoods

Find out how Euromaid CG6BLS / CG9BLS compares to other Range Hoods

Know better, choose better.

Compare all
Roi

RoiTWEED HEADS SOUTH

  • 5 reviews
  • 6 likes

Product parts should last more than 5 years at this price range.

published

Extraction fans are very noisy & not effective unless on highest range .Downlights not now working & not able to just replace bulbs as it is a built in system. The whole lighting system has failed. Good local electrician charges $95 only to call & find fault but advises company spares are expensive, difficult to refit & would cost $395-00 to repair which is too expensive just to have a downlight.
So will buy a bright LED free standing light for $30-00 as a replacement. Will never again buy Euromaid or any appliance unless easy repair on replacement parts.

4 comments
Euromaid
Rachel A.Euromaid

Hi Roi, Thank you for reaching out to Euromaid, I am sorry to hear about your experience, can you please send me an email at rachel.anderson@glendimplex.com.au for me to investigate and provide you with assistance as soon as possible

Roi
Roi
Euromaid
Rachel A.Euromaid

Hi Lyn, thank you for your kind words we really appreciate you allowing us to work with you to resolve the situation.

sai0308

sai0308AU

  • 3 reviews
  • 2 likes

My issue is resolved...

published

Purchased in June 2014 at Harvey Norman for A$599.00.

3 comments
Euromaid
Rachel A.Euromaid

Hi, thank you for reaching out to Euromaid, We are sorry to hear about your experience, can you please send through your contact details for me to investigate and provide you with assistance as soon as possible

sai0308
sai0308

Hi,
You could contact me on priyaanka3@gmail.com
Thank you

Euromaid
Rachel A.Euromaid

Hi Sai0308, Thank you so much for taking the time to leave us this amazing review, we are thrilled to hear we were able to assist you.

Ross6144

Ross6144Peel, WA

  • 2 reviews
  • 1 like

Stopped Working

published

I have had the range hood for a couple of years and have used it very little due to both my wife and me working a lot. When you pay $500 dollars you expect to get longer use than this. Power is still getting to it as the clock is still working but nothing else is. None of the panel buttons are doing anything. Pretty poor workmanship and this seems to be a common thread

Purchased in December 2016 at Harvey Norman.

Gaurav

GauravSydney

Rangehood CF6BLS- Not Happy

published

Hi Euromaid,

I bought rangehood model number CF6BLS from Harvey Norman and couple of years ago. I dont think from day 1 it was very effective in suction. Now suddenly it has stopped working and I called service center and they advised $99 callout fees and $22 for every 10 minutes labour charge and any part would be on top of that. I paid $499 for new rangehood and just to service it would could me around $300 which is ridiculous.My previous rangehood worked for years before I got this one.

I wouldnt recomend toanyone. NOT HAPPY!!!!!

Date PurchasedDec 2015
1 comment
Euromaid
Ruben R.Euromaid

Sorry to hear that this has been your experience. We can certainly understand why you would not be happy. We have sent you a PM asking for some further details. Thanks.

Paul G

Paul GAdelaide

Loved it until recently

published

My unit has performed well in until recently. I have always maintained it well and kept it very clean. I noticed the motor making a squealing noise a month ago and today the motor stopped completely. I paid $550 for this at Harvey Norman, I am not a happy customer. I am not looking forward to the phone calls, repair bill and/or replacement.

Date PurchasedMay 2015
7 comments
Euromaid
Ruben R.Euromaid
Paul G
Paul G

Have sent my details via PM

Paul G
Paul G
min40fc

min40fcPerth, WA

  • 56 reviews
  • 38 likes

Ok for what it does

published

I got this hood as part of a kitchen upgrade in 2017.

What I like about it
Stylish, easy to clean, uses hard stainless offset air direction filters rather than mesh screen types.

What I dont like about it

Its noisy and the digital clock does not keep time, It speeds up time. The clock advances time each day making me think these people did not factor in our voltage and frequencies in Australia very well.

Im living with these issues, as if we dont have enough clocks in a house. The noise , well what do you do?

Date PurchasedAug 2017
1 comment
Euromaid
Ruben R.Euromaid

Hi, and thanks for the review. We have sent you a PM asking for some more information! Thank you :)

Range Hoods

Find out how Euromaid CG6BLS / CG9BLS compares to other Range Hoods

Know better, choose better.

Compare all
Sophie

SophieCampbelltown

  • 6 reviews

Been good so far

published

We purchased the glass Canopy Rangehood about 5 Months ago, so far we have no issues with it,
even though it's been working full time in My Kitchen, I wanted to get a Rangehood that didn't use filters
so the Euromaid was the best one for us. It's easy to clean and I love the LCD buttons, it's very stylish, was a bit expensive to install it cost me more to install it then buying the unit it self but it's been great so far and powerful.
I highly recommend it, very happy with it!

Date PurchasedSep 2016
2 comments
Euromaid
Ruben R.Euromaid
Sophie
Sophie

My pleasure it's a great product!

Questions & Answers

Vicki

Vickiasked

CG6BLS / CG9BLS

My Euromaid Range hood is 6 years old. It is very noisy, making a screeching high pitch noise when in operation. The electrician who looked at it said it cannot be repaired and needs to be replaced. Range hood usually last more than 6 years. We had an old one lasted for 30 years. We replaced it because we renovated our kitchen. Please let me know can it be fixed.

1 answer
Euromaid
Rachel A.Euromaid

Hi Vicki, Thank you for reaching out to Euromaid, I am sorry to hear about your experience, can you please send me an email at rachel.anderson@glendimplex.com.au for me to investigate and provide you with assistance as soon as possible

Tracy S.

Tracy S.asked

CG6BLS / CG9BLS

I bought a house recently and it has this range hood which apparently had been working fine however I have not been able to get it working at all. Power is still getting to it as the clock is still working but nothing else is. None of the panel buttons are doing anything. I am extremely frustrated and Harvey Norman said to contact you.

1 answer
Euromaid
Rachel A.Euromaid

Hi Tracy, Thank you for reaching out to Euromaid. We are sorry to hear about your experience, Please contact our customer care team on 1800 444 357 with the model number of your rangehood and they will be able to assist you further. Alternatively you can email us at customer.care.ha@glendimplex.com.au

PeterM

PeterMasked

CG6BLS / CG9BLS

Purchased 26/6/16 always noisy but worked fine until yesterday Intermittent fan speed changes and stopping without any controls being touched. Fan won't operate unless lights turned on, fan not running on a stable speed. Dying then building up speed only to slow down again every second?? Is this a known fault? Seems to be a problem with electronics and to make it worse we bought 2 of them, can we expect the second unit which is only used occasionally to go the same way? Serial number is20161100120 purchased at Harvey Norman

1 answer
PeterM
PeterM

So I've taken it down from the wall. Plugged it in to a PowerPoint cleaned a little grease off the surround frame and now it's working as it should? Perhaps disconnection from power has rebooted it when power was supplied again?

Get an answer from our members and Euromaid representatives

ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.