??!
1 photo
4WD Supacentre

BUYER BEWARE

Ordered Titan drawers and wing kits and they were shipped on the 1st April. After numerous enquires, vague responses and missing items I received my goods 6 weeks later on the 14th May. I have been purchasing goods online for over 20 years. From sheds to DVDs locally and internationally. Never have I had to deal with this rubbish. 4wd supacentre chooses to deal with purely incompetent freight companies and for this reason I am unlikely to purchase from them in the future. If I had read the reviews prior to my purchase I would have avoided them altogether. It is real shame that they think this kind of service is acceptable.

1 comment
Good morning Ben, I am very sorry to hear of your experience, thank you for taking the time to provide your feedback as it helps us to improve. If you would like to send through your order details to tclout@4wdsupacentre.com.au I can look into this further for you. Regards, Tamara

Awesome product never fails to amaze.

Wide range of good products, easy to find what I was looking for and very quick to install my brand new 9inch Spotlights with wiring kit. Love Adventure Kings products.

Product Quality
Shipping
Return Claim MadeNo

Pretty good but certainly not perfect.

I have made several purchases from these guys and for the most part no issues with the delivery or the goods that arrived. I am aware that they are cheap for a reason but having said that some of the the gear I have purchased is still going 3-4 years later. I have only had one issue with delivery. It did take a bit of effort to sort out, I received only half of what I ordered, but I got my order in the end.

The only product I have had issues with is their new yellow 2 led bar kit, that is supposed to be plug and play with the original white ones. No they are not. It takes a considerable amount of stuffing around to get them to work with the original white set. Other than this overall they have been fairly easy to buy through. I am not going to download every single docket to send through. Though previously even with proof of purchase, product review refused to take it as proof of purchase. So no thank you.

Product Quality
Shipping
Return Claim MadeNo

Appalling customer service.

To date I have purchased many thousands of dollars of goods from 4WD Supacentre and WAS prepared to spend more (Fridge, RTT, Lights).. Not anymore. Their aftersales service is appalling at best and I'm now done. I have given up trying to receive a missing delivery and will put it down to experience and move on to another supplier. Don't make my mistake of being loyal.. buy from anyone but this company.

Product Quality
Shipping
Return Claim MadeNo
1 comment
Good Morning Shalord, I am incredibly sorry to hear this of this experience and thank you for taking the time to provide this feedback, it does help us greatly. If possible please send through your order details to sshanks@4wdsupacentre.com.au - if you don't have your order number, just the name, contact number and email address on the order and I can assist getting this resolved for you as soon as possible. Regards, Samantha

Great product

Purchased an Adventure Kings Big Daddy Deluxe Double Swag. What a great product and even better price! Ordered online on a Saturday and had it delivered from QLD to NSW by Wednesday. Highly recommended! I will be back!

Product Quality
Return Claim MadeNo
1 comment
Good Morning Ian, Thanks for your review! I hope you enjoy all your adventures in your new swag! Regards, Kiandra

Way too much guesswork/figure it out yourself and SO much unnecessary hassle!

Bought the adventure kings rooftop tent.. Was unhappy off the bat as it came with the least amount of instructions possible. For such a large/heavy item riding on the roof of a vehicle and housing 2 adults for 8ish hours at a time at least a couple meters off the ground, you'd think it'd come with some better setup instructions. No guesswork should have to be used with an item like this. During the set up process, we ended up having to drill 2 of the support beam holes wider as they weren't lined up properly with the holes in the tent base (mind you this stuff is heavy metal that were drilling through). Once we finally thought installation was done, the ladder was either way too long or way too short. They easily could've drilled holes at a few different levels so we didn't have to do it ourselves (again). At last we're on the road and setting up camp with no idea now how to attach the awning poles and cinch down the front awning with the provided ropes because the damned thing didn't come with any set up instructions. Way too much easily avoidable fuss and headache.

Product Quality
Return Claim MadeNo
1 comment
Good Morning Mallory, Thank you for your review - this is valuable feedback as it will help us improve the mentioned things in the future. I am sorry to hear you haven't had an ideal experience - if you'd like to email me at khargreaves@4wdsupacentre.com.au I can send you some installation and set up videos for the roof top tent and the awning. Regards, Kiandra

buyer beware

Following is the text of an email I sent to 4WDsupercenter today: it says it alI. I have had to chase them to correct their stuff up and have been told I have to jump through hoops to get the matter sorted. Read on and be prepared for nightmares if you have any problems with their products. We all make mistakes but this is utter incompetence and truly lousy service by an irresponsible company. The problem relates to the 60ltr fridge which according to the spec sheet is 510mm high - in fact it is 540mm high and does not fit our fridge compartment. which is 520mm high.

"I have sent 2 emails this week and still no response after 4 days other than "we are busy".

SO i ring the blasted 1800 number and wait and wait and wait only be told i have to take a photo of the fridge with a tape measure so that some clerk in call center can see the height of the fridge.
Seriously? I now have to waste a whole load more of my time unpacking the bloody thing again, set up and take the dammed photo and repack it. Then email the photo and wait for someone to say "Oh look it's actually higher that the spec sheet". Surely there is someone in the company with handyman skills to use a tape measure and intelligence to actually check the measurement of the fridge - then again maybe not!!
Well 4WDsupacentre you have just made yourself an enemy - I am going to take every opportunity to make as many people aware of how utterly pathetic your customer service is.Perhaps it would be s quite reasonable to assume this lousy service (and perhaps poor quality products if other reviews are correct) is the very reason the company executives hide behind a bloody useless call center.
You can trust me to do and deliver what I promise which is why i have a very successful business. 4WDsupacenter do not deserve that accolade.

Seeing as the management of 4WDsupercentre do not have the courage to be contactable by customers perhaps someone in the call center has sufficient communication skills or a "Ouji baord" to enable them to pass this onto them."

Return Claim MadeYes
5 comments
Good Afternoon Chris, I do apologise that your email wasn't responded to sooner - we are experiencing peak enquiries and are trying to get back to everyone as soon as we can. We are more then happy to provide a refund or replacement as you were advised yesterday - however we just asked if you could provide a photo to be able to lodge the claim and to pass on to the product team to check the specs and the fridges - as our fridges are listed as different from what you are advising. There is now a claim in the system for you. You can email me at khargreaves@4wdsupacentre.com.au if you require further assistance. Regards, KiandraHello Kiandra, Thank you for your reply. I am well aware that the person who handled my call said “if I provide a photo showing a tape measure so that someone else can see what the height is they might organise a replacement or a refund”. She also said it was policy and was the only way they could authorise a solution. She later advised that it (she) was just a call centre and could not put me through to a company executive – which by the way is where this problem needs to go. When I asked for company’s phone number she said it was the 1800 number I had called and that it (she) was the company; go figure!! My position is that I have already done more than enough to ensure the fridge would meet my needs and according to the specifications on 4WDSupa centre’s website it should have fitted and met those needs. I would also point out that on our second visit to the store one of the staff measured and confirmed the height. It would therefore seem that tape measures are available in the store and one would hope that at least one of the staff would be able to use one accurately without having to stuff around unpacking something which is already out on display. It is 4WDSupacentre’s fridge and specification sheet – it falls to 4WDsupercentre to make sure the specification sheet is correct and not misleading. Having said that why should I now have to endure the inconvenience of the time wasting exercise of unpacking the fridge (which I had very carefully repacked), set it up on a flat horizontal surface and using a builders or similar level measure the height, repack it again, and then waste a whole load of more of my time going out to Wetherill Park from Epping to return it. Just going out there for the return is a massive hole in my day and my time is very valuable; in fact the value of my time invested in selecting and purchasing the fridge and dealing with this pathetic level of customer service is more than the fridge is worth. Perhaps I should send 4WDSupa centre an invoice from my company. I have meetings and other commitments this weekend but if I can make the time I will attend to your company’s ridiculous requirements which by the way will require two people; one to hold the level and tape and one to take the photo which will “hopefully” be such that the tape measure can be read. As for the excuse of “experiencing peak enquiries”: that would seem to be more the norm for 4WDsupercentre and as such is inexcusable. The same phrase appears on each email from the call centre and on recorded messages.Hi Chris, Again apologies for your experience. As mentioned in my email to you just now Can you please advise if you would like a replacement or a refund and of your postal address so we can organize to collect the fridge. Regards, Kiandra

Overall very Happy with Adventure Kings Products

To date I have purchased a KINGS 2KVA Enclosed Sine Inverter Generator. Excellent Love it and is as quite as stated, very easy to start. Also as per my You Tube Review a 2.5 x 2.5 mt Awning and Awning Tent to Suit. Tent Excellent along with canvas and vinyl quality, Awning very good, also a few other bits and pieces to attach to the Awning for extra shade and cover. The only reason Awning received a Good rating is I find the Velcro strips are a bit under sized in length and if very windy can detach from the poles. Over all very happy with KINGS products and they all suit my needs just fine. The LED light strips also do a very good job and the inbuilt dimmer is convenient. Have my eyes on a few other products and will most definitely purchase online again. Tracking is excellent while goods are in transit and usually arrive on time as promised. Also Zip Pay is another convenient way to purchase from Adventure Kings.

Product Quality
Shipping
Return Claim MadeNo
1 comment
Thanks for the great review! Stoked to hear you love your gear. I'll pass the feedback on to our product team in regards to the awning. We hope you make some good memories camping away in your Kings gear! Regards, Kiandra

Waist of time/ money

Purchased a vms unit that worked for a month or two. Went to get it replaced and was told they “don’t do in store returns/ refunds which is store policy”.

Product Quality
Customer Service
Return Claim MadeYes
Store LocationNewcastle/ Heatherbrae company store
3 comments
Hi Lachlan, Can you please send me through your order details? Our stores don't do refunds in store - however you can lodge a claim and our claims team can process this. Can you please send your order details through to me at khargreaves@4wdsupacentre.com.au and I will have a look into this for you Regards, KiandraI already have lodged a warranty/refund. It told me that I would have to go through vms to get the issue resolved.Hi Lachlan, Just touching base - have VMS assisted in regards to organizing a replacement? If you were after a refund however, we can assist with this Regards, Kiandra

Prefect products

Great products not a problem at all. I've brought kings big daddy delux swag and not a problem when it arrived. Then got Adventure Kings Illuminator 4 Bar Camp Light Kit and a kings cooler bag also not a problem when arrived. I will always buy there products

Product Quality
Shipping
Return Claim MadeNo
1 comment
Thanks for the great review Chris, We hope you enjoy your gear! Cheers, Kiandra

item arrived damaged ,so I sent it back and they sent the same damaged item as a replacement back to me.

As my title states they sent the same damaged item back to me as a supposedly new replacement, terrible long drawn out process of sending a replacement and now I wait for a refund . First and last time I will buy from 4WD Supacentre

Product Quality
Shipping
Return Claim MadeYes
1 comment
Good Afternoon, I'm sorry to hear about this - I'd like to look into and get this resolved for you. Can you please send your order details through to khargreaves@4wdsupacentre.com.au Regards, Kiandra

The annex leaks

Rained when out camping, 6 man annex leaked like a sieve. Water leaked in the zip at the bottom and top, we sat under our friends awning because it was drier.

Product Quality
Return Claim MadeNo
1 comment
Good Morning Tyson, Have you contacted us yet in regards to making a warranty claim on your annex? If not, can you please send through your order details and any relevant photos or videos through to khargreaves@4wdsupacentre.com.au and I will get this sorted for you. Regards, Kiandra

Big Daddy Deluxe Double Swag is good but mattress won’t expand

Purchased a big daddy deluxe double swag from 4wdsupacentre online store - site was very easy to use and they had a good range or products. Delivery of the swag took about 2 weeks which I thought was reasonable. The Swag is good and as expected and easy to set up - however the 70mm mattress that is supposed to expand fully after 24 hours has not expanded after 3 days - we could not use the mattress on our first trip and were hoping to use on our second this weekend but it does not look like that is going to happen either.
I’ve looked to see if there are any tricks or anything we were supposed to do but Nothing just unwrap and wait 24 hours.
Very disappointed
Have contacted and are waiting on a reply

Product Quality
Return Claim MadeNo
3 comments
Good Morning Selina, I am happy to assist and get this resolved for you. Can you please send your order details through to me at khargreaves@4wdsupacentre.com.au and I will have a look into this for you Regards, KiandraHi kiandra I’ve sent you a further 2 emails since Saturday and am yet to receive a response. SelinaHi Selina, As mentioned over email a few days ago I am currently following up your request Regards, Kiandra

Terrible service

purchased big daddy deluxe swag and it leaked badly despite being seasoned. returned to the store and lodged a claim which has been approved three days ago however i still have not received a credit to my mastercard after numerous phone calls. this is very unsatisfactory. i have no good and they have my money
my claim no is 82AO8621

Product Quality
Customer Service
Return Claim MadeYes
Store LocationVarsity lakes
1 comment
Good Morning Tracey, I do apologize that you are unhappy with the service. We do advise that claims can take 1-5 business days to process. I have just had a look into your claim, it has been approved for a refund and we have now contacted our accounts team to process this refund for you today - Please keep an eye on your phone throughout the day as our team will need to contact you to get your card details as they are not stored on file. In the meantime if you require any further assistance please feel free to email me at khargreaves@4wdsupacentre.com.au Regards, Kiandra

Buy at your own risk - Don't expect customer service

Purchased a 'Big Daddy Deluxe Double Swag' that turned up with a small defect in the canvas that leaks. Contacted 4wdsupacentre (4WDSC) and lodged a warranty claim as instructed which was a waste of time. I have no idea what the 4WDSC customer service is like in store but don't expect any from their online department. Have repeatedly requested a refund as they couldn't tell me when the 'spare parts' would be in stock (despite their website showing the same item available for sale) and have been repeatedly told 'your claim has been approved and is now being assessed'
4WDSC - If you're interested your order number is 80-O-01470581 and my NSW Fair Trading Complaint Reference is 9741639 - I hope I haven't jepodised my chances of winning one of your $200 vouchers for leaving a review!!

Product Quality
Return Claim MadeYes
1 comment
Good Afternoon Mark, Thankyou for your review - we appreciate all feedback as it helps us improve. I have just had a look at your refund claim and it has been approved and yesterday you were emailed paid return consignment details - once the items have been collected by the courier and scanned in transit the refund will be process. Please email me on khargreaves@4wdsupacentre.com.au or call me on 02 8719 3732 if you require further information or assistance in regards to the returns processed. Regards, Kiandra

Absolute rubbish do not buy anything from 4wd super centre

Just went away for the Easter long weekend to only open our “5star “rooftop tent and the ladder was completely buckled and wouldn’t click in resulting in it being stuck, we couldn’t even sleep in it without risking our safely and other items on the car. We had cancel our whole 6 hour trip and couldn’t even get the ladder back up to adequately close the tent up.

We’ve only used the tent less than 5 times, WHAT AN ABSOLUTE JOKE!!!

Other products from previous purchases have come faulty eg
1) titan draws; which didn’t fit and were missing parts.

2) cooker; metal was dinged and bent

3) rear awning; ends are bent

4) 60l fridge; courier “lost it “

Product Quality
Customer Service
Return Claim MadeNo
Store LocationWetherill Park
1 comment
Good Morning Chelsea, I'm sorry to hear you have had some problems with your products. If you could please send your order details and photos of the items through to khargreaves@4wdsupacentre.com.au and I will look into getting this sorted out for you. Regards, Kiandra

Didnt even get my mattress with my swag

Brought the kings big daddy deluxe swag on the 14/04/2019, and it didn't even come with the mattress, even tho it states it has one on the recipt.
Rang them and was told none left in stock, and we can't help you.
Wouldn't even check other stores.
So much for my Easter weekend.

Product Quality
Customer Service
Return Claim MadeNo
Store LocationParkinson
1 comment
Good Morning Kat, Apologies to hear about the experience you have had so far. We are always making every effort to ensure we go above and beyond for every customer so we really appreciate your feedback because it helps us. If you could please send me through your order details to khargreaves@4wdsupacentre.com.au and I will have a look into this for you and get it resolved. Regards, Kiandra

Incomplete product, but issue fixed

Ordered thumper max air compressor and didn’t come with the gage and attachment for the Tyres, really Disappointed, but they have now quickly fix the problem and sent me one

Product Quality
Shipping
5 comments
Good Morning Cody, I am sorry to hear this and can assist with this. If possible please send through your order details via message or to sshanks@4wdsupcentre.com.au Thanks, SamanthaOrder # 80-O-01491911 Tyre inflator piece missing in shipmentGood Afternoon Cody, I have raised a claim for you 064D8CA7. I have also emailed you the details of the claim - Samantha

Mattress swapped

Got a mattress a week ago and it didn’t inflate “apparently a bad batch” went to the store to see if they could swap it over but apparently they won’t get stock until after Easter.. I got it so I could use it for Easter they made some calls and pulled some strings and got my mattress swapped and sorted. Happy the way things turned out it

Product Quality
Customer Service
Return Claim MadeYes
Store LocationBurleigh waters

Want cheap chinese goods?

Same factory, dream on. Can't imagine how many of there products go to land fill within the warranty period.
Ordered a ladder extension for rooftop tent. After 3 months of them stringing me on i cancelled the order.
Warranty claim took far longer then they mentioned. Which isn't surprising as they would need to ru 24/7 call centre for all the returns.

Product Quality
Customer Service
Return Claim MadeNo
1 comment
Good Afternoon Dan, I am sorry to hear of this. If possible please send through your order details to sshanks@4wdsupacentre.com.au and I would be more than happy to assist with this further. Regards, Samantha

Page 1 of 752

Questions & Answers

Ive just purchased the 20 inch light bar and harness for ny 03 subaru with the hb3 adapter and mocked it up to make sure it works but the light bar comes on for both low and high beams (not parkers) just wondering if anyone has had this issue
1 answer
Hi Tristan, Could you please send your details through to me at khargreaves@4wdsupacentre.com.au and I will be able to assist with this. Regards, Kiandra

Im looking to purchase an adventure kings big daddy swag in store would i be able to open and inspect the product before i leave the premises? i will bring 40l of water to test water proofing. if it is up to scratch i will be willing to take the product wet and dry at home. but if faulty would i be able to do an on the spot exchange? only reason i am asking is the nearest store is over 200km from me and if i make the journey i want some degree of security with my purchase and i don't have time to waste on bureaucracy.
4 answers
Good Afternoon Brad, Our stores have swags on display that you will be able to view. We recommend the swags be seasoned over a 24 hour period multiple times for it to be properly seasoned. Unfortunately this is unable to be done in store. How To Season Your Adventure Kings Canvas Product Step 1 • Set up your canvas product as if you were on a camping trip and close all the windows and doors and remove the mattress. Step 2 • Soak your canvas product with the garden hose - You need to saturate the canvas, so allow at minimum 5 minutes of forceful water to achieve this. To help the water penetrate the canvas you could use a clean sponge and sponge the water onto the canvas. Once all the canvas is totally saturated leave it out in the sun to fully dry. • Once the canvas is dry repeat this step another two more times. NOTE: This process has caused the canvas to contract and expand multiple times. Subsequently the canvas would have now removed any holes caused by the stitching process resulting in the canvas being more water resistant. However, if you are at any point unhappy with your product you can call us on 1800 883 964 and we can assist with warranty Regards, Kiandraactually I've found it to take about a week to season swags. what I'm asking to do isn't to season it this is to check for obvious leaks that will still be apparent after seasoning if had issues in the past after setting up in the shop seeing clear daylight and being told it will be ok after seasoning, knowing that it wouldn't be then having to spend months trying to sort out warranty cause the store owner refused to own up to his claim and do an exchange after i returned the product. I wont have more than 2 weeks to sort out any issues due to work, can any issues be resolved in this time frame? if not I will take my money elsewhere.Good Morning Brad, Unfortunately you will be unable to wet this down in store - however if there is any issues at all regarding the swags you can either email me directly at khargreaves@4wdsupacentre.com.au or call me directly on 02 8719 3732 and I can assist with a warranty process. We can process claims quickly however please note they can take 2-5 business days, and a bit longer if we need to organize a courier to collect an item. Regards, Kiandra

Goodday. I'm installing a light bar and a led driving lamp to a 2018 Mazda BT50. I have 2 set of of illuminator wiring kit. I've installed it as normally only difference is I've used the right side headlight for one of the wiring kit instead of just using the Left side headlight for both wiring. Is that alright? At the moment the hi-beam fuse keeps blowing up when ever I've testing the lights? Thanks.
3 answers
I would refer to an auto electrician. The fact that the fuse is blowing is a pretty sure sign you are overloading the circuit.Thanks for the reply.Hi Jack, First, I would suggest watching our installation video to make sure you are wiring everything correctly. https://www.youtube.com/watch?v=sbotR-IkEyQ From that, I would troubleshoot to see if it’s just the left that’s blowing the fuse, just the right or both when used together. You should also do a test without the harness at all to make sure this isn’t a problem with his vehicle. Hopefully, that will isolate the issue for you and you can go from there. If you need further assistance don't hesitate to email me on khargreaves@4wdsupacentre.com.au Regards, Kiandra

Similar listings