??!
2 photos
Kent Removals & Storage
4.4 from 832 reviews · View Statistics

Reviews

  • Customer Service
    3.7 (18)
  • Job Satisfaction
    3.9 (14)
Previous
Next

Reviewer Photos & Videos

  • Thumbnail
  • Thumbnail
  • Thumbnail
  • More
    Thumbnail

Disappointing, expect more out of a "reputable" company with branded trucks

published
Incentivised ReviewNo
Office LocationMelbourne (Head Office) and Sydney
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Michael

Michael

  • 2 reviews
  • 1 like

Part of consignment went to wrong location, still waiting after almost two weeks

published

Moved from SA to the ACT. Part of the consignment went to Sydney instead and still has not been delivered to Canberra after almost two weeks. Now advised us that our Insurance Declaration has been voided by them as "The envelope has expired" whatever that means. Hard to believe since we filled in the declaration by hand, scanned it in and emailed it to Kent. No reminder that something that needed to be done had not been done. Communication bad to non existent.

Issue has now been resolved and missing item delivered. Insurance problems turned out to be software glitch.
I just hope that the second part of our move with Kent will go ahead without any problems.

Incentivised ReviewNo
Office LocationAdelaide
2 comments
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage

Highly recommend Kent’s

published

From the initial contact to uplift of furniture, I can’t recommend Kent’s highly enough. Everyone I came into contact with was just great. The morning of the uplift, they were on time and fantastic to deal with !!

Incentivised ReviewNo
Office LocationTownsville
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Furniture Removalists

Find out how Kent Removals & Storage compares to other Furniture Removalists

Know better, choose better.

Compare all

Outstanding

published

Our move was from Tasmania to New Zealand, for a small 3 bedroom house we had quotes and inspections from 2 major removal companies and the local Kent guys. In terms of cost, knowledge, professionalism and customer relations, these guys outstripped the other two. Packed on time we even had to change the date which was no problem .
These guys are the professionals professionals !
Well,done Kent
Edrick Corban-Banks

Incentivised ReviewNo
Office LocationLaunceston
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Daren

DarenMetropolitan Adelaide, SA

  • 4 reviews
  • 3 likes

Ripped off

published

We paid for packing and unpack. Packing in Adelaide was done by throwing everything in together and they didn’t unpack at all. Just dumped the boxes in the new place. They also charged us for a full container and the container was only 3/4 full. When you ask for a refun, you get no reply

  • Thumbnail
Incentivised ReviewNo
Office LocationAdelaide
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Gail Bess

Gail BessGreater Melbourne (Metropolitan), VIC

  • 3 reviews

Wonderful service

published

I would like to thank both Raf and Zac for the kindness and consideration shown during my pack and move. They both communicated effectively at all times and were careful whilst also being very efficient. Highly recommend and would like to use them both on my next move

Incentivised ReviewNo
Office LocationMelbourne (Head Office)
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Tess

Tess

  • 2 reviews
  • 1 like

Legend who saved the day!

published

I had a very stressful interstate move from Queensland to Tasmania (During COVID, while waiting for a work contract and with a lease about to expire). I gave very little notice of when I would actually need to move. Suddenly we had to go and I was told by near everywhere it would be an over the week wait. Enter superwoman Sharon Robertson! Great communication, she just made it happen. She simplified a complicated move with many moving parts and sorted out the paperwork so all I had to do was sign, tick a few boxes and sigh in relief!

Incentivised ReviewNo
Office LocationMelbourne (Head Office)
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Peter

PeterSydney Surrounds, NSW

  • 12 reviews
  • 7 likes

If you expect a stress free move as they promise FORGET IT

published
Incentivised ReviewNo
Office LocationNewcastle
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Jillian Woollard

Jillian Woollard Hunter Region, NSW

Perfect Removals

published

I engaged Kent removals to pack up and move all items from a 2 bedroom residence and place into storage. From initial contact, meeting the estimator to removal day was a hassle free and a seamless experience. All staff were courteous punctual and the removal process exceeded my expectations.
I would highly recommend this company to anyone wishing to engage a removal and storage company, you will not be disappointed!!

Incentivised ReviewNo
Office LocationNewcastle
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Furniture Removalists

Find out how Kent Removals & Storage compares to other Furniture Removalists

Know better, choose better.

Compare all
Em pin

Em pin

  • 4 reviews
  • 3 likes

Do not use this company

published
Incentivised ReviewNo
Carol H.

Carol H.South East Queensland, QLD

A great service!

published

This move has been made easier and less stressful than any of our (many) previous moves due to the Kent estimator, Michael, and the packing and uploading crew, Steven and Anthony, who were all outstanding in every way. Michael made the whole process of organising the move so easy and Steven and Anthony were the friendliest but, at the same time, the most hard working and careful crew I have ever witnessed doing a pack and load. The office kept us informed at every stage of the process. Thank you Kent!

Incentivised ReviewNo
Office LocationBrisbane
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Keith

KeithWide Bay-Burnett, QLD

Ten out of ten

published

Everything went smoothly from first contacting Kent to the final delivery The best and least stressful move we have had. Great job by the whole crew ten out of ten on all points. Thank you all.

Incentivised ReviewNo
Office LocationTownsville
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage

Customer Service Non existent

published

Phone calls not returned. Finally received quote. When trying to pay was informed boxes couldn't be picked up for a good 5 weeks. Attitude of receptionist was plain rude and uncaring.

Incentivised ReviewNo
Office LocationLaunceston
2 comments
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage

Efficient, courteous and hardworking

published

We recently moved an apartment of furniture from the centre of Sydney CBD to the Illawarra. The guys that removed our things were efficient, courteous and hardworking. Lucas and his colleague did a terrific job. The large multi-storey building’s Concierge commented he had never seen such a move without fuss nor without leaving any scuffs on the carpet in the lift foyer. It was as if they hadn’t been there. Great praise from a Concierge. Thank you to Kent for an effortless move at both ends. Regards Ian

Incentivised ReviewNo
Office LocationSydney
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Louise A.

Louise A.Darwin, NT

Fantastic service

published

2 bedroom unit on the second floor moving Darwin to Palmerston. The whole crew were great. On site quote done so quickly but thoroughly. Movers were punctual and worked efficiently while taking care of my belongings. Will definitely use Kent if I have to move again.

Incentivised ReviewNo
Office LocationDarwin
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Furniture Removalists

Find out how Kent Removals & Storage compares to other Furniture Removalists

Know better, choose better.

Compare all
Mark Wilson

Mark WilsonPerth, WA

  • 2 reviews

Excellent Handling

published

The whole process from quote to removal to storage was exceptional. The packing and uplifting of 2 houses simultaneously was daunting to us - not to Kent however. The polite, curteous and caring our our lifelong goods and chattels was re-assuring. Kaylin quoting, Jodi and her team in Customer Service and Matt the Warehouse Manager were all great. Terry packed our valuables with the care you would expect from an experienced packer then Santos and Mike handled the uplift with precision and care and in accordance with the projected timeframe- everything you would hope for in a removalist company.

Customer Service
Job Satisfaction
See all answers
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Mac

MacSydney, NSW

  • 5 reviews
  • 4 likes

unprofessional and rip off

published

in my case , when I moved to overseas used Kent removals , find reasonable with sales team , then while returning back I needed to keep 4 boxes out of 60 boxes for a month and re deliver

1. no one followed up or called me , was under impression because of covid they are not delivering
2. they were sending invoices no one called me or followed up
3. when I was checking junk mails for some other reasons i noticed something from ar@kentremovals , they could have sent through the same personal emails if can't call

its total rip off and un professional

Incentivised ReviewNo
Office LocationSydney
2 comments
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Mac
Mac

So far no response or resolution

Customer Service

published

I moved 11 boxes from Scotland to Perth WA for my daughter everything was going well was informed that they had arrived in Perth and would need to wait for clearance after that I got an email to say that they were booked in for the 13th January 2021 and someone would call her with a time slot no one contacted her so I sent emails after a few hiccups it was all sorted out and her boxes were delivered so overall happy that she got her stuff now she just needs to unpack them all so thank you Kent Removals

Incentivised ReviewNo
Office LocationPerth
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Susie

SusieSouth East Queensland, QLD

  • 2 reviews

Great movers

published

We were moving over 4 hours away and also needed storage for our goods for a months as settlement of the new house was going to take longer. Kent's were amazing. They liaised with us letting us know when pick up and delivery would be and were spot on. The removalists were hard working men and didnt muck around. Couldnt ask for anything more.

Incentivised ReviewNo
Office LocationBrisbane
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage

Appalling service

published

I asked to have my goods returned to me on a certain date, however they advised they were fully booked and I have to wait a week before I would get my goods out of storage. I now have to live in an empty apartment (no bed, no fridge etc) for a week. They didn't even apologised but were happy to charge me for the extra week.

Incentivised ReviewNo
Office LocationSydney
1 comment
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage
Page 1 of 42

Questions & Answers

Therese56

Therese56asked

Kent Removals & Storage

Can you specify a pickup for the morning as we have to travel in the afternoon?

2 answers
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage

Hi Therese

We can put in an AM request and our operations do their best to stick to all request. If you have a job booked in already please speak to your move manager about putting in an AM request.

Jennifer,
Customer Care Team

Therese56
Therese56

Thanks Jennifer, He is going to do that but still feel unsure about no guarantee for am pickup ): we've been
let before!

Tix V.

Tix V.asked

Removals

Hi Sales,

My name is Taita and my enquiry is specifically for interstate car removalist. Can I please get a quote to transport a Jaguar Land Rover SUV from Townsville (NQLD) to North Parramatta (NSW).
Kind regards
Taita

1 answer
Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage

Hi Taita

Thank you for contacting Kent Relocation Group. Please visit our website here to fill in your details to obtain a quote: https://interstate.kentremovalsstorage.com.au/.

Jennifer,
Customer Care Team

Mary

Maryasked

Kent Removals & Storage

I looked at using you for my move. But you have some many mixed reviews on here, how can I believe the some good ones you have?

3 answers
Mark A.
Mark A.

I can only answer for my move Mary and it was awesome. All the best with yours.

Bill
Bill

I agree with Mark Mary. I would be happy to try to answer any specific questions you have.

Kent Removals & Storage
Kent R.Kent Removals & Storage

Hi Mary

More than 60,000 Australians a year entrust Kent with moving their treasures. As we are committed to providing each one of these customers with superior customer service. If you have any specific questions please feel free to send them through to marketing@kentrelocationgroup.com or give our sales representative a call on 13 55 31 who will be happy to answer any of your questions.

Jennifer,
Customer Care Team

Get an answer from our members and Kent Removals & Storage representatives

ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.