??!
3 photos
Zodiac VX55 4WD

Zodiac VX55 4WD

4.1 from 46 reviews

Excellent pool cleaner

Never owned a pool before and sought the best way to maintain with minimal effort.the vx55 fits that bill.added the finer filter and unit does an excellent job keeping the pool clean.does a far better job than the pool filter itself based on the amount of silt and debris accumulated.only negative the top of the unit is already well scratched as it often flips over after cleaning walls and steps.it quickly rights itself.
Small gripe the programed daily cycle seems to cancel itself after around a week.

Purchased .

Build Quality
Value for Money
Ease of Use
Cleaning & Maintenance
Pool Size Average
Functionality
Small Debris Cleaning
Large Debris Cleaning
Wall and Step Cleaning

Don't waste your money. Mine get's stuck on my pool's bottom step

My Zodiac VX55 4WD gets stuck on the bottom step. When it does finally manage to get off it puts itself up there again. Half the cleaning time is spent stuck on the step. This is not what I paid for? This was a $2,000 cleaner and it's pretty much useless. Have underwater GoPro video of it (see the link at the end of this review). Wouldn't recommend this cleaner. I have asked both Zodiac and the retailer for a refund. Zodiac have told me it's not their responsibility to refund I've emailed the retailer and as yet have no reply. Consumer affairs the next step I suppose? https://youtu.be/Btu0S2jpPTg

Date PurchasedNov 2017

the best

ive had this cleaner for about 2 years and find it to be the best cleaner i have ever had. ive read some of the bad reviews and cant understand them . was so happey with mine i bought a secound one for my brother who is over the moon with his..

Date PurchasedNov 2016
1 comment
Thank you Tony! We appreciate your review and taking the time to pass on this Feedback. Happy New Year!

Disappointed. Brand new product and control box is faulty.

I bought this brand new one around 2 weeks ago and now reckon the control box is faulty.

If I change the operating time to 30 min from default one which is 1.35 hour according to other settings, it always goes back to the default value after some time or after every lift operation. The changed value is never got saved properly and is really annoying.

Also the remote controller stops working even I have done lots of sync operations according to the manual. The light keeps flashing and nothing works.

Cleaning job is ok though.

Date PurchasedDec 2018
3 comments
Hi there. Sorry to hear. May I asked if you have called us to get this sorted for you? Thanks.Hi thanks for your comment. Not yet since it is during holidy time. I am going to take it back to the dealer to have a chat. So btw may I know what is the best number to call if they are not helpful ?Hi, Please give us a call on 1300 763 021. Thanks!

Not working anymore

We have had this cleaner for a few years now. It has also just stopped working...
This is the second time this has happened.
We went back to our local pool people & they said they we would probably need to buy another.
Not happy !!
When you pay this type of money for a cleaner you would think it would last longer then this.....

Date PurchasedApr 2014
1 comment
Hi Noy. If you have not already, please call us directly on 1300 763 021 and let the Team know we asked you to call. Thanks.

Quite disappointed, no value for money

I read a lot of reviews on various pool robots that are on the market and this one seemed one of the best, although quite expensive. So I had high expectations. After 2 months I can say I am quite disappointed. There seems to be a "leaf evasion" switch that I can't find and turn off. Every time the robot comes near a leaf it stops, turns around and blows the leave away with the motor. There seems to be no logic in the path the robot chooses; it won't go straight for more than 1 meter on end, before it turns around again and goes in another direction. But, I hear you say, there is a remote control with which you can direct the robot where you want it to go. However, there is a 3-10 second delay between the direction you point the remote and when the robot responds, so by the time you think you are pointing the wrong direction, you move the remote and away the robot goes again.
Don't use the wall and floor cleaning function at the same time either, as it will only do walls and will never come near a leaf on the floor again. In summary, it does not live up to leaf cleaning expectations at a very steep price. Not recommended.

Date PurchasedJun 2018
1 comment
HI Rick. May I ask if you have spoken to our Customer Care team? If there is an issue with your Cleaner, we can have one of our Techs look at this for you? Thanks.

Don't waste your money!

We used the vacuum for 4 years and we loved it until it just stopped working one day. We were always careful to treat it as suggested and never left it in the pool for an extended period. The store we bought it from said the problem is likely the cord and the motor and not worth repairing because it will cost $800 and we paid $1100. For $1100 I expected more than a 4 year lifespan!

Date PurchasedJun 2014
1 comment
Hi Lynn, Thank you for your review, we are sorry to hear that the cleaner is not working. May we ask if you had a quote done or a tech look at the Cleaner to give you this costing information? Thanks.

Just OK with poor warranty service

Have had it for around two years now. Generally works well but we had to buy the 100 Micron canister as it just dispersed the fine silt. Housing on the robot started to separate and we sent it for warranty repair. Took 4 weeks (literally to the day) and it doesn’t even look like anything was done. Housing is still separating and you can see the styrofoam inside. Warranty seems pretty pointless if the repairs are so poor.

For the record, we also take good care of the machine and always take it out of the pool after running, empty the canister and hose it down with fresh water. I wouldn’t say it does a superior job to our old Onga Hammerhead suction cleaner which was substantially cheaper.

Date PurchasedApr 2016
1 comment
Hi John, Sorry to hear about the Repair experience. May I ask if you have raised this issue with our Customer Care or if you would like to be contacted? Thanks.

Greatt time saver

After 8 weeks of use, I'm very pleased with my VX55. My pool faces the southeast and a rainforest. So leaves are a big issue in the pool. But the VX55 seems to manage picking up the leaves and smaller twigs. I use it every second day for 74 minutes and the pool always looks good and the water sparkles. Best of all, it frees me up to spend more time in the pool etc. I should have bought one years ago!

Date PurchasedDec 2017
1 comment
Hi Suek, Thank you so much for the 5 star review, Happy Swimming!

Love it!!

The Zodiac pool cleaner has really saved me time, as I am having to maintain ie back wash and clean my pool's filter system less often. Hopefully this means the filtration system will have a longer life. The leaves and other debris are collected in the Zodiac and cleaning it is easy. I am a woman and find the Zodiac a little heavy lifting it in and out of the water but apart from that I would recommend it to anyone. A great product.

Date PurchasedJan 2018
1 comment
Thanks for the 5 star review! Happy Swimming.

Great cleaner for most

Handles leaves etc very well but fine dirt isn't it's strength.
If you get a lot of dirt it would be best to pick a different type. We had a barracuda suction cleaner which was must better for dirt. Great for leaves, sand and other small bits but would consider something else for dirt.

Date PurchasedJan 2017
6 comments
Hi David, Thank you for your review. May I ask if you have the 100 micron Canister? Thanks.Hi, I haven't tried the 100 micron filter but would be happy to review if you wanted to send me one to test?Hi David, please find the Link to the Dealers that have Demo Units - https://www.zodiac.com.au/vx55-robotic-pool-cleaner/#free-robotic-demos Thanks!

Couldn’t be better

Perfect result for pool cleaners,easy of use great results , accesses all areas.
EASY ACCESS IN AND OUT OF POOL .Great back up service and assistance .
Having had pools previously with different skimmer operated cleaners this is certainly the most efficient.Cleaning and removal of basket simple great waterline cleaning.

Date PurchasedJan 2017
1 comment
Hi GD, Thank you so much for the 5 star review.

Very Reliable

Easy to use and cleaning is easy as. Would recommend to friends. Aaaaa bbb ccc did eee fff ggg he iiii jjjjjj kkk lll mmm nnnnnnn ooooooo powwow rr sss tttt uuu vvvv we xxx yyyyyyyyyyyyyyy zzz qwe rty you pass fog jkl zucchini bum mnb vcxz Liu jog fds spoilt outta tr ewqb.

Date PurchasedMay 2016
2 comments
Hi Glen, Thanks for the 4 stars!2019 and still going strong

Robotic Cleaner

Fantastic product. I have battled for years with the conventional skimmer box suction units only to find they pretty much call it a day after 2-3 years, complete waste of money. The Zodiac has proven what I have been missing out on, my pool has never been cleaner, yes a larger investment, but well worth the extra money.

Date PurchasedDec 2017
1 comment
Hi Macca, Thanks for the 5 star review. Happy Swimming!

Quite amazing machine. Certainly better than any other I have owned or trialed.

Picks up most things except long leafy things like palm fronds. Also find that fine particles are dispersed through the water by the powerful ejections of water at rear of the unit only to settle back on the floor of the pool the next day. Other than that a great machine.

Date PurchasedDec 2017
1 comment
Hi Hank, Thank you for your Review, May I ask which Canister you are using? Thanks.

The Zodiac does what it needs to do

The unit tends to work satisfactorily however my issue is that it needs to be wheeled out, connected, removed and cleaned every time that you need to clean the pool.
We are in a high leaf area and whilst the unit has no trouble collected the leaves, it is a chore to continually connect and remove each time before we can actually use the pool.
I have historically always had a suction cleaner (Maxi Vac style) that was more set and forget than the Zodiac VX55 which is somewhat more labour intensive in comparison. What this means is that we use the pool a lot less as the pool is not actively cleaned each day.

Date PurchasedDec 2017
1 comment
Hi Rob, Thank you for the review. Your feedback has been passed on, Thanks.

Perfect for acreage and lots of trees

The VX55 4WD has lived up to its expectation, nothing seems to phase it. We have a lot of gum trees and get quiet a lot of gum nuts, large leaves and small clusters of leaves in the pool. The VX55 4WD picks them all up. Two days ago we were hit by a very servere storm, lost the tops off 4 trees in the back yard, had winds over 100km which dumped a lot of debris into the pool. We took the large branches out and the VX55 4WD took care of the rest. The pool is looking great and you wouldn't have thought that two days ago. Yes, for large items like gum nuts, large leave cluster and vertually anything it can scoop up the VX55 4WD handles them well. I can highly recomend this product to anyone who suffers from these.

Date PurchasedOct 2017
1 comment
Thanks for the 5 star review.

Better than I hoped

The pool sparkles and healthier .It is very easy to operate and store and handels leaves gum nuts etc with ease.Have purchased a solar cover to preserve the original condition and wash with fresh water after each time it is used.The wall cleaning mode is great and the lift mode makes it easy to remove it from the pool

Date PurchasedDec 2017
1 comment
Hi Dave, Glad to hear the Cleaner has exceeded your expectations, Enjoy!

Excellent having been able to get rid of all the hoses from old vacumm

Much quicker and cleaner than last vacumm . Having no hoses now is a real bonus and now having a trolley for new 4wd cleaner makes it much more easier to move around. Pool is cleaner in a quater of the time the old one took to clean. Even the fine debris are able to be sucked up now

Date PurchasedDec 2017
1 comment
Thank you for the Review!

Love

This is a product I could confidently recommend after having given it a real workout over the last almost 12 months. It does a brilliant job, I really could not do without it. It is simple to operate, picks up all the debris on the pool floor, climbs the walls and stairs and has been completely reliable. We live on a farm so there is a lot of debris such as leaves, twigs, grass clippings, insects, dust and pollens from all our surrounding paddocks so it is at work almost every day. Its ability to collect what appears to be a fine sediment, probably caused by the hard bore water is very impressive. I have read some reviews where people have said it won’t do this but I think they simply haven’t left the machine In the pool long enough. Yes, some fine particles go through but they settle and the zodiac picks them up the next time round - it’s simply amazing, go out and buy one! (no I don’t have shares in the company, no I don’t work for them, no I don’t sell them, I really am just a farmers wife)

Date PurchasedMar 2017

Page 1 of 3

Questions & Answers

Good afternoon, Just a quick question How does it handle algae on the walls? Does it give it a good scrubbing? And lastly Does it navigate ALL areas of the pool? Thank you
1 answer
hay victor i find it navigates the pool real good and does a excellent job. on the algae side of things dont know if it dust or hair , for the dust you well need a 100 micron filter bag. good tip usually when i run my cleaner i run the filter for the pool as the machine will stir up the very fine particals that it cant pick up . hope this helps .

I have the vx55 4wd a bit over two years, it constantly gets stuck at the waterline until it times out or empties and floats away. Can I somehow reset the accelerometers, it also climbs to this position even if I set it to not do it ie. floor only mode? Thanks
2 answers
hi would ring zodiac and ask for advise i have never had that problemHi. Please call us on 1300 763 021, Thanks.

What does er10 mean?
1 answer
Hi Peter, Please call us on 1300 763 021. We can help troubleshoot this. Thanks.

Similar listings