??!
1 photo
Australia Post Car Insurance

Australia Post Car Insurance

2.4 from 38 reviews

Excellent Service by the claims department

The claim was lodged in March 2019 last week. Few things which is good
1) Very easy to lodge the claim
2) It was placed to the repairer very quickly
3) Repairer took around 7 to 8 days to complete the work on time doing good work
4) I asked for towing the vehicle back to my house and the insurance took care of it very well

Insurance TypeComprehensive
Plan covers drivers under 25No
Claim MadeYes
Claim Resolution Time1-2 weeks
Claim DateMarch 2019
Claim ApprovedYes
1 comment
Hey Sam, It's great to hear there were no issues and everything was sorted out quickly for you. Thank you for taking the time to share your feedback with us. ~Sami

Disgraceful Behaviour

Six weeks ago on 22 November 2018, I took out a car insurance policy with Australia Post Insurance and immediately emailed them written confirmation of my No Claims Discount (my current renewal notice) to their Customer Service Department (Auto & General Insurance), as instructed. I have never made an insurance claim in my life and have always held a maximum no claim rating. I received a reply email saying that my email had been received and submitted for processing including a reference number.

Over a month later on 27 December 2018 I received a text message from Auto & General stating that they needed my latest renewal offer for me to receive my No Claim Discount even though I had already emailed it to them over a month ago and had proof of receipt from them. That day I emailed their Customer Service Department a copy of their company’s reply email to me on 22 November 2018 proving that they had received written confirmation of my No Claims Discount.

Today, 3 January 2019, I received an email from Auto & General threatening to cancel my Australia Post Car Insurance policy if I didn't send them written confirmation of my No Claims Discount. I emailed their Customer Service Department again, attaching proof of my No Claims Discount as well as proof that they had previously received it.

I have heard nothing from them and will be lodging a complaint with the Australian Financial Complaints Authority regarding their disgraceful behaviour. All this just to set up a policy with them. Imagine if I had to make a claim! STAY AWAY from any company that is underwritten by Auto & General Insurance.

Insurance claim madeNo
2 comments
Hey Chris, Thanks for taking the time to share your feedback about your recent experience. I strongly recommend calling our Car Insurance team on 1300 885 996 to find out what's going on and get this all fixed up. ~SamiYou need to STOP TELLING YOUR CUSTOMERS TO PHONE when they have a problem and START TELLING your so called Customer Service Department at Auto & General Insurance that THEY NEED TO PHONE THEIR CUSTOMERS. 7 weeks now and they still haven’t phoned me. I have lodged a complaint with the Australian Financial Complaints Authority. DISGRACEFUL!!

Please aware of this travel insurance

Had Very bad experience about travel insurance, i bought travel insurance for whole family, had sick while oversea, doctor treatment and fee cost about $1000 but they did not let me claim even im keep all receipt and had doctor certificate filled in by Australian doctor. They stated that i had that kind of ill 8 months ago ( did visited doctor and every thing was normal ) and at this travel, i should get cover by medicare which is not included. So what is the point of buying this kind insurance. Just tried to get money of people.
Ps: I'm an (...), I bought insurance with them just because of trust and they had advertised at my work and they still treated me like this, i wonder ???

Insurance claim madeYes
1 comment
Hey Son le, Thank you for taking the time to contact us about this, it's disappointing to hear that you didn't receive the service you were expecting. I'd like to help get this looked into further so I've sent you a message for some more information. I look forward to hearing back from you. ~Sami

Very Unsure customer

After reading these reviews i'm not sure I've made the right decision going with Aust Post. However if you look at Sun Corps review it's not pretty either. If anyone has issues with any insurance company contact the Insurance Ombudsman. All calls to your insurance company are recorded so when they stuff up it's all there this is Very important to remember! I've used this in the past and it works. With the insurance Ombudsman, when they find your right and the insurance company is trying to rip you off they get a fine. So the more people who contact the Insurance Ombudsman with there complaints hopefully the insurance companies will start treating there customers as customers. Sadly in 33 years of paying Insurance as a customer when you call for help the person on the other end treats you as if the money is coming directly out of there pocket. Obviously Insurance companies pay there workers bonuses to stop customers from making claims, also there training is very effective. Just looking at the response from Aust Post not much input there just please call the car insurance team which most people have already done. Why not say to the customer " I'm going to look into this we'll contact you " But this would only happen if the insurance company really cared or were really doing there job. If people are treated as human beings they'll like you and you'll get more business.

Insurance claim madeNo
1 comment
Hey Davo1966, Thank you for taking the time to share your feedback. ~Sami

Happy

Don’t have any issues, easy to communicate, good customer service, will use them again next year, they not trying to sell anything you don’t need

Insurance claim madeNo
1 comment
Hey Gazelle, Thanks for taking the time to share your feedback with us about your experience with our Car Insurance service. ~Sami

Hell in service of auspost insurance....

At the time of policy , they said we will cover non listed driver with 600$ excess ( extra) .. but now they refused to cover ... if any one borrows my car for 10 mins. I should list the driver first ......
Crap services the auspost.
Drive your car witout insurace . Rather than aus post insurance ......

Insurance claim madeNo
1 comment
Hey Raman, It's disappointing to hear that you haven't received the service you were advised. If you'd like to discuss this further we recommend calling the Car Insurance team on 1300 885 996. ~Sami

Insurance is useless when they make it just about impossible to make a Claim

How a Reputable Government Organisation like Australia Post, lined itself up with Auto & General Insurance has got me beat.
I had an accident in a shopping centre at an underground car park in Perth, in April,2018. My car vs a Light Fitting, hitting my roof and smashing the windscreen.
When I phoned to make a claim, the call goes thru to Auto & General. I explain the situation and the reply is "you will have to pay full excess $1000, Your premiums will be reviewed next renewal". I told them that the Store Manager had told me, they would claim responsibility.
After a couple of phone calls I asked to speak to "Whoever is your boss".
The next person I spoke to, the team leader, was a bit more aggressive and was starting to make me feel like the accident was all my fault.
A few days later the Shopping Centre claims responsibility in writing.
I phone back the team leader in the Claims office.
The answer is basically the same, saying I will still have to pay $1000 excess, upfront. Even though the Shopping centre are going to pay the whole bill. Aust. Post will review this all later, as to whether I get back my $1000 excess back. My insurance premium will still be reviewed at next renewal, because I have made a claim.
How do you think I felt after all this and a fortnight of hardly any sleep?

I decided to get things done through the shopping centre. I had to run around and get Panel beating quotes.
I put my car into the one with the lowest quote, $3000.
I now have my car back.
Thanks to the Shopping Centre.
No thanks to Australia Post or Auto & General

WHAT GOOD IS CAR INSURANCE, WHEN THEY ARE NOT THERE FOR YOU?

Insurance claim madeNo
1 comment
Hey Bill, I'm sorry to hear about this happening and that we didn't provide you with the service you were expecting. If you need to discuss this matter in further detail with our insurance team, they can be reached on 1300 885 996. Roxy

Stay well away, Use hidden clauses to get more money out of you

I went to cancel my car insurance policy since I bought a new car and they decided to charge me a cancellation fee, claiming it is written in one of the policy clauses, even though its never explained to you when you start up the policy, they tried to blackmail me with the "hey if you sign your new car up with us we wont charge you the cancellation fee"
at the end of the conversation they just basically extorted me with a cancellation payment due the next day since they so rudely and dishonestly hid it in a clause. STAY WELL AWAY

Insurance claim madeNo
2 comments
Hi Grant, It's sad to see you're leaving us and I apologise that this fee has caught you unaware. If you wish to discuss any details of your policy further, I encourage you to give our Car Insurance team a call on 1300 858 747. RoxyYeah, crying all the way to the bank.

Thieves

I bought a monthly policy for my car and rang up to cancel it. When I asked if I would be reimbursed for the unused portion they said we only refund on annual payments, even though I had just paid $90. Not only that but they have the audacity to charge a $40 cancellation fee!!! I would not recommend Australia Post to my worst enemy! Absolute thieves!

Insurance claim madeNo
1 comment
Hi Sam, I'm sorry to hear you're leaving us. If you need to discuss this matter in further detail with our insurance team, they can be reached on 1300 858 747 (Monday to Friday 8am-8pm EST, Saturday 8am-5pm EST). Roxy

Left in the lurch with no answers.

Not at fault claim. Dropped my car off to panel beater so an assessor can also assess the damage. Was told a 5 day waiting period. 2 weeks later, numerous calls, I’ve now had to give the hire car back and now don’t have a car nor an answer yet on Car that’s still in the shop. With a young family and no way of getting to work what do I do?? Very very disappointed

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Matty, I'm sorry to hear about your experience and the impaxt this is having on your family. I highly recommend reaching out to our insurance team on 1300 858 747 (Monday to Friday 8am-8pm EST, Saturday 8am-5pm EST) so they can discuss it with you further. Roxy

Dissapointing

I started quote for car insurance with Australia post, submitted my maximum details and received the quote for 400AUD annually. After having this cheaper insurance quote from Australia post, I cancelled my existing policy in order to opt the policy offered by Australia Post. When I continued with that quote and tried to purchase the policy, It asked for my license whether its foreign or Australian. I was denied insurance stating that "due to underwriting criteria we are unable to provide you insurance with current quote" the obvious reason was that my license was foreign. So basically I got rejected to have an insurance from Australia post and now since I cancelled my existing policy, I'm standing nowhere. Very Dissapointed.

Insurance claim madeNo
1 comment
Thanks for sharing your experience with us Rohan. I'm sorry we couldn't be your insurer this time, but if you'd like to discuss it further you can definitely give our team a call on 1300 858 747 (Monday to Friday 8am-8pm EST, Saturday 8am-5pm EST). Roxy

Bait advertising and quoting. Waste of my time.

Went through the entire online quote process. Compared to multiple other quotes and decided that Australia Post (at $869) was cheaper than the nearest competitor Suncorp (at $960) for comprehensive insurance for my teenage son. Had to call the call centre to complete the quote. Rang ready to pay but was immediately told that the actual quote would now be $1200 as the driver of the car is his QLD green P's. As we had already filled the entire quote out in his name, with his birth date (where he could not legally be an open licence holder in any state or territory anyway) I found this to be nothing short of bait quoting. The fact that he's a teenager and a P plater should not be adding on another $300+ dollars at the point of purchase when his birthdate had already been supplied as the regular driver. Big thanks to Suncorp - rang them and the price of the online quote was exactly what we paid. Get your quoting system up to date Australia Post. It's a waste of my time and yours.

Insurance claim madeNo
1 comment
I appreciate you sharing your feedback beezee and I'll ensure this is passed onto the relevant product managers for their reference. Roxy

Pathetic insurance company!

I can see why there are so many negative reviews about this company. I decided to leave them after 6 months due to these negative reviews, and they said they would have to charge me a $40 cancellation fee. This has never happened to me in 30 years of paying for vehicle insurance. Don't bother signing up with this pathetic company, you'll just be wasting your hard earned money :/

Insurance claim madeNo
1 comment
Hi JibbaG, I'm sorry to hear you're leaving us. If you need to discuss this matter in further detail with our insurance team, they can be reached on 1300 858 747 (Monday to Friday 8am-8pm EST, Saturday 8am-5pm EST). Roxy

Rubbish. Avoid

Signed up with aus post car insurance. Insurance was cancelled 1 week later (due to not showing no claims proof) and i was not informed. Money was kept and only refunded months later when i called to complain after realising my insurance was cancelled. Useless!

Insurance claim madeNo
1 comment
Hi Steve, I'm sorry to hear about your experience, it certainly does sound unusual. If you need to discuss this matter in further detail with our insurance team, they can be reached on 1300 858 747 (Monday to Friday 8am-8pm EST, Saturday 8am-5pm EST). Roxy

Long and Tiring Experience

It's true you don't know what the insurance company is like until you make a claim. Once a claim is made all contacts are to be with the assessor, if escalated then it will be their manager. If they don't respond then you are stuck, no one else in the WHOLE company can assist apart from that assigned person. What take days turn into weeks and many wasted phone calls still get you nowhere. Calling customer service is a waste of time. Still not resolved.

Insurance claim madeYes
2 comments
It seems that all the phone numbers Australia Post provided are for calling Auto & General Insurance. Aust Post was the company I bought my insurance from and I can not contact them. And Auto & General is not responding to my calls I can not escalate my matter internally. The PDS has a PO Box postal address to contact The Manager, ridiculous.Hi PPO, I'm sorry to hear about your experience and that you've been having trouble reaching our insurance team. If you'd like to discuss this matter in further detail with our insurance team, they can be reached on 1300 858 747 (Monday to Friday 8am-8pm EST, Saturday 8am-5pm EST). Roxy

Policy query and monthly pyt schedule query

I have just finished my query over the phone with Ester. She was very helpful and sorted out all my issues. Very satisfied. However, I have just read the reviews below and am now nervous of my choice of Car insurer.

Insurance claim madeNo
1 comment
Hi Melissa, Glad you had a good experience. If you have any concerns I recommend calling the customer service line on 1300 858 747 (Monday to Friday 8am-8pm EST, Saturday 8am-5pm EST) to discuss further. Roxy

Not Australia Post

This is Budget Insurance not Australian Post insurance. This is very sneaky promotion Budget Insurance as Australian Post. Budget Insurance will direct debit your credit card every year, it is difficult to to get away from budget insurance there customer service isn't very helpful.

Insurance claim madeNo
2 comments
Hi there, You can view policy details on our website here: http://auspo.st/2qJORsm RoxyWhy look at your web site when I get directed to Western Underwriters insurance then to Budget Direct insurance. You have brought Australian Post down into the gutter. What a shame !

Excellent service

Very happy with the service and price
I spoke with a lady named Robin based on the Sunshine Coast
She was very helpful and went out of her way to ensure a smooth transition form my old insurance company to Aust post her professionalism was something I'm not used to dealing with other companies, An asset to your company
Thanks Dean

Insurance claim madeNo
1 comment
Thanks so much for sharing Dean :) Roxy

Should have known better

Took out a policy last March, was very happy with service.
Unfortunately had an accident in September, everything was fixed and i was happy with the repairs.
Am up for renewal and just recieved a letter in the mail to tell me the underwritter would not be me offering me a renewal for the next year.
I've made 1 claim in over 15 years of driving and now i get the boot after i make a claim... Typical budget insurance company! Buyer BEWARE!

Insurance claim madeYes
2 comments
Hey Leon, This sounds disappointing. To discuss this further, please contact Customer Support on 1300 858 747. Steph.I have already been on the phone to customer service for over an hour and have just been told that there is nothing can be done. Its the decision of your underwriter. Very disappointing!!

Excellent service

Since sending my last review I have spoken on the phone to a representative of Australia Post insurance (Grant Snowden) and he was most helpful. He sorted out my problem which was caused by a mistake that I had made. I was 100% the reason for the cause of the problem and Australia Post or the insurance company that they use were not the reason.
I hope that this review goes part way to an apology to them and, if I knew how to remove the earlier review, that would be the best thing.

Insurance claim madeNo
1 comment
Hi Peter, I'm glad to hear that you got this all sorted out! Thanks for the updated review. Alice

Page 1 of 2

Questions & Answers

Who do you use for your optional roadside assistance?
1 answer
Hi Peter, You'd be best to give our insurance support team a call on 1300 858 747 (Monday to Friday 8am-8pm EST, Saturday 8am-5pm EST). Roxy

do you take in store payments?
1 answer
Hi robby, Apologies for the delayed reply, I'm afraid we wouldn't take payments in store, you can give customer service a call on 1300 858 747 for more information. Roxy

Hi how much full insurance?
1 answer
Hi Wilson, For information about our Car Insurance products on offer, please give our experts a call on 1300 858 747 (Monday to Friday 8am-8pm EST, Saturday 8am-5pm EST). Steph

Similar listings