??!
2 photos
Australian Warranty Network

Australian Warranty Network

4.3 from 413 reviews

Great customer service

I purchased the new car warranty on purchasing my used Volvo, 1 year ago.
My turbo hose on the car split and was promptly repaired. Within a day my repair was approved and was paid.

Excellent and friendly and very professional service.

Value for Money
Excellent
Customer Service
Excellent
Insurance TypeComprehensive
Plan covers drivers under 25No
Car ModelVolvo XC90
Claim Made:Yes
Claim Resolution Time<1 week
Claim DateFebruary 2019
Claim ApprovedYes

Top notch!!

I was with AWN from the past 8 months. They provide very efficient and professional service.Had my vehicle towed and repaired in just a day. Friendly customer service team as well. Would highly recommend AWN.

Value for Money
Excellent
Customer Service
Excellent
Insurance TypeComprehensive
Plan covers drivers under 25Yes
Car ModelHyundai Elantra XD (2000-2006)
Claim Made:Yes
Claim Resolution Time2-4 weeks
Claim DateJanuary 2019
Claim ApprovedYes
1 comment
Hi Aneeta, Thank you for your feedback. We are very happy we could work with you to achieve a great outcome and promptly approve $583.90 to replace your fuel pump. Kind Regards, AWN Customer Support

Trouble using bank statements as proof of payment

Took out excess insurance for a hire car over Christmas, glad I did because things went wrong. Uploaded all required documents to the online system. Then I was told the damage report is not there, so I had to upload all photos individually (waste of my time and theirs). I paid by bank transfer because that was the details on the invoice I was sent from the hire company. The claim had to go through orchard administration in the UK.
Orchard did not want to accept my bank statement as proof of payment, saying the name of the company (not just BSB and Acc number as shown on the invoice also provided) needs to be shown. I had to make 2 calls to my bank to try to get the specific details required for the claim sent to me as a letter. Maybe this is an issue with Orchard admin, but if so I won't be choosing another insurance company that uses them either. After I submitted this review and allowed AWN to respond via message, they accepted the claim and the rest went smoothly. Still not happy about the wasted time though. Did not get a phone call or apology.

Insurance TypeComprehensive
Plan covers drivers under 25No
1 comment
Hi Elizabeth, Thank you for your feedback and taking the time to share your claims experience. Upon you contacting us, we are very happy we were able to promptly intervene to have your $6121.50 excess reimbursement claim approved. All the best, AWN Customer Support

fast and professional

Bought my Renault Traffic 4 months ago and the dealer offered AWN.Having never dealt with a warranty before the procedure was dealt with quickly and with good feedback.The longest part was trying to get through on the phone in a high demand time,once that was done all was quickly and professionally sorted

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Richard, We are very happy we could promptly approve your claim and get your motor vehicle and back on the road. Thank you for your feedback. All the best, AWN Customer Support

Faultless - AGAIN

After buying the extended warranty when i bought my Jeep Cherokee, i was reluctant, however 18 months down the track, i had to use it a second time just before Christmas. All the lights kept flashing on the dash and their preferred repaired had it diagnosed within minutes as a faulty ABS module.

So again, i have been fortunate to have had now two claims settled with AWN and i cant fault their service on either claim.

Many thanks

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi JLC, We are very happy we were able to assist you and approve another claim. Thank you for taking the time to post a review. Kind Regards, AWN Customer Support

Easy to Deal With

My daughter bought her first car and was offered AWN insurance which we felt was important to have. Six months later her air-conditioner (middle of summer) packed it in, fortunately AWN covered most of the replacement costs otherwise it would've been a costly expense for a young teenager to outlay. Thanks AWN for the speedy resolution of this insurance claim to get her back on the road again.

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Handmaiden, Thank you for your feedback, we are very happy we could be of assistance. Kind Regards, AWN Customer Support

great experience

One week after i bought my car i had a transmission failure. Luckily the vehicle came with an AWN warranty! The claim was approved quickly and the vehicle was fixed without any troubles. Very glad i had a warranty through this company.

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Jude, We are very happy we could promptly approve your claim and get your motor vehicle and back on the road. All the best, AWN Customer Support

Money well spent!

I purchased a car and luckily purchased the warranty with AWN as the aircon compressor proved not too be working when the summer weather hit
Aircon fixed all went very smoothly and no additional financial cost

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Vanessa, We are very happy we were able to work with you to promptly repair your motor vehicles air-conditioning system during this summers uncomfortable hot spell. Thank you for taking the time to write a review. All the best, AWN Customer Support

Superb

Only ever had great experiences with AWN, speedy response and services. Out of the 3 years I have been with them I’ve never had a problem with my claim.
Thank you AWN staff

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Linda, Thank you for taking the time to post a review and sharing your claims experiences. Kind Regards, AWN Customer Support

Window actuator

I have recently made a claim for a window motor and actuator on my BF Falcon. AWN covered this completely. The process for me was trouble free. I took the car to an approved repairer. They fixed the car and made the claim which was paid directly to them. For me it was a drop off and pick up experience. Very simple.

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Dave, We are very happy we could work with you to achieve a great outcome and have your motor vehicle vehicle promptly repaired. Thank you for sharing your claims experience. Kind Regards, AWN Customer Support

Thank you for how you handled my claim and how quickly it was done

My engine blow up on the 28/12/18 and no one's open at that time of year so they towed me home for the holidays and got the car re-towed on the 2nd at no cost to me to get the car fixed
Took only a couple of days to have the car tested and approved for the claim with out any problems

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Ryan, Thank you for your feedback, it is appreciated. We are very happy we could assist you again and authorise your latest claim; 1. Approved Claim: Jan 2019, Authorised $4000.00 for engine repairs. 2. Approved Claim: Nov 2018, Authorised $749.87 for alternator repairs. 3. Approved Claim: Mar 2018, Authorised $396.00 for cooling repairs. Thank you for sharing your claims experiences. Kind Regards, AWN Customer Support

Very fast decision for leaking diesel fuel tank

I've had to call on AWN 3 times in the last year or so. I have an extended new car warranty with AWN. This time I had a leak in the diesel tank. AWN provided quick approval once the mechanic identified the issue - it was a crack in the filler pipe. It needed a genuine part from Hyundai in Sydney. The part was flown up and repair done. The car was with the mechanic for 4 days, but that included waiting 2 days for the part to be delivered. All up the work would have been $550+. Happy with AWN and the work.

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Brian, We are very happy we could assist to you again and promptly approve another claim to get your motor vehicle back on the road again. Thank you for taking the time to share your claim experiences. All the best, AWN Customer Support

Do yourself a favour! AWN offers incredible peace of mind

I took out a mechanical breakdown insurance policy with AWN when I bought a used vehicle 6 months ago. I have unfortunately had to make 2 claims in that time but AWN have been amazing to deal with! They make the claim process extremely easy, they offer extensive repairers Australia wide (even in rural areas) and pay the mechanic directly within 2 hours of an approved claim. They actually want to assist with the cost of repairs and are very reasonable to deal with. They also help cover the costs of towing. The policy is incredible value and offers huge peace of mind when buying a used vehicle. I wouldn’t do without it and have told all my friends and family that they are crazy if they don’t get take out a policy of their own! I was so impressed I switched my accident insurance policy over to AWN as well.

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Tara, Thank you for taking the time to write a review, your feedback is appreciated. We are also very happy you decided to took advantage of our competitive motor vehicle comprehensive insurance as well. All the best, AWN Customer Support

QUICK CLAIM RESOLUTION.

I have had my AWN policy since September 2016. I covers my 2012 Land Rover Discovery 4. In the first 12 months I had several issues with the vehicle which cost me about $8000 and were not covered by the warranty. This week I put my car in for some repairs and was told the water pump was ready to give me grief at any moment. I contacted AWN hoping it was covered and was told to send the quote in and it would be considered. I told the young lady it would be fixed irrespective of their approval as the vehicle was on the hoist as we spoke. My mechanic forwarded a quote and it was approved the same day. Thank you AWN for restoring my faith in your company and I hope for my sake I don't have to claim on you again. That is only because I don't want any more repair bills. This experience has been a good one and I commend you for your polite and prompt service.

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Lindsay, Thank you for taking the time to post a review and sharing your claims experience. All the best, AWN Customer Support

These guys are the best, Jaguar & Land Rover could learn off them

I couldn't be more grateful they fixed my broken engine mounts, on my next car I will be using these guys too. Told my friends too that these guys are good, its also the manner they go about it. Even though I can't use official Jaguar dealership they have always looked after me with genuine parts even in a Ftype R 5.0 SC jaguar.

https://www.youtube.com/watch?v=yjIV2oa8gMc

The ladies at AWN, if I could thank you in person I would.

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Jimmy, Thank you for your kind words. Your review has been passed on to our customer service team, they appreciated your comments and enjoyed watch your YouTube video. All the best, AWN Customer Support

Excellent customer service!!

I have been with the insurance company for over 2 years now, I called them the day before Christmas and to be honest didn’t have high expectations. However the lady I spoke to was extremely helpful giving me a number of options, not to mention reminding me about the roadside assistance I have. It was an absolute pleasure dealing with them and the team member I spoke to should be commended on her customer service. My car was even fixed the same day! Well done a pleasure to deal with. Thank you.

Insurance claim madeNo
1 comment
Hi Lenice, Thank you for taking the time to write this review, our team appreciate your comments. We are very happy we were able to assist you with your latest claim. Have a safe happy new year "2019" All the best, AWN Customer Support

Great service

I had to make a claim after having the warranty for only 5 months for a cracked cylinder head. The staff are great to talk to and very helpful and the warranty covered $750 for my cylinder head repairs which was a big chunk out of the $3000 I was quoted. Very happy and would recommend.

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Francis, We are very happy we could work with you to have your vehicle successfully repaired. We appreciate you taking the time to write a review. Cheers, AWN Customer Support

Awesome service would recommend anyone to go with awn

Awesome over the phone service made getting my gti aircon fixed fast and easy would highly recommend awn to anyone

Insurance claim madeNo
1 comment
Hi Kizza, Thank you for writing a review, our customer service team members will appreciate your feedback. We are very happy we could work with you to have your vehicles $1012.00 air-conditioner claim approved. All the best, AWN Customer Support

Good Service

I have had this warranty for about 2.5 years, not needing to use it until recently and the experience was fast and easy. Unfortunately they did not cover the full cost but covered about 90% of it.

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Nick, Thank you for your feedback. We are very happy we could work with you to achieve a great outcome and promptly approve $776.60 to repair your fuel system. Kind Regards, AWN Customer Support

Mixed Reviews

I have held a AWN warranty on my Motorhome for the past 4 years and during this time I have made several claims. I have found found no issues with AWN handling automotive claims however they appear to have issues when understanding interior products claims. The staff after explaining the problem were excellent to deal with but the managers who make the final decisions are afraid speak with customers to explain their rationale for their decisions.

Insurance claim madeYes
1 comment
Hi Ian, Thank you for your feedback, it is appreciated. We are very happy we could assist you again and authorise your latest claim; 1. Approved Claim: Dec 2018, Authorised $745.00 for hot water service repairs. 2. Approved Claim: Jun 2017, Authorised $3000.00 for gearbox repairs. 3. Approved Claim: Nov 2016, Authorised $195.00 for microwave oven repairs. 4. Approved Claim: May 2016, Authorised $139.00 for fridge repairs. 5. Approved Claim: Oct 2014, Authorised $341 for fridge repairs. Thank you for sharing your claims experiences. Kind Regards, AWN Customer Support

Page 1 of 21

Questions & Answers

Is balmarring motors an awn approved
No answers

Does your comprehensive car insurance cover wiring damage caused by rats/mice ?
1 answer
Hi Peter, Generally speaking this would be covered, as it could be considered accidental damage but each individual incident would be assessed on its merits subject to the chosen cover, terms, conditions and exclusions. Prior to purchasing an insurance product please insure you read and understand the Product Disclosure Statement. A (PDS) contains all the information you require to make an informed decision whether the product you are considering is the right product for you. Kind Regards, AWN Customer Support

I’m with a company that has AWN as our roadside assistance and my work vehicle is registered with you but but my present phone isn’t linked to AWN, I do have the password required for my vehicle but I can’t download the app to proceed, do you have a phone number I could ring someone to get roadside assistance please ? Cheers Tony
1 answer
Hi Tony, If you would like to call us on 07 38025577, one of our team members will be able to assist you. Kind Regards, AWN Customer Support

Similar listings