??!
1 photo
CovaU
4.3 from 894 reviews

Reviews

Review distribution

5 star
587
4 star
182
3 star
32
2 star
20
1 star
73

Great follow up

published

I requested smart meter change there is some miscommunication in between. Girl name Maria who followed up for me. Currently still awaiting for further informations tho, hopefully will sort out soon

ServicesElectricity

  • Verified customer

Stay away from this terrible shark

published

Riff off and dishonous,
My acc#: 1063400.
Elec: straight peak , no off peak: 40.17c/kwh. daily service: 139.70c/day.
Gas: only amount $have to pay on bills. No rate displayed, so i don't know how much we used.
Contract with them for more than a year and now we just find out we have been riff off when they sent us a wrong bill Reference Number which we can not pay online.

Stay away this sharky

Transparency
Customer Service
Rates and Fees
ServicesElectricity and Gas
See all answers
2 comments
CovaU
Customer C.CovaU
haninh0011
haninh0011

I already talked hours many time on phone and internet chat many times of hours. Issues left no resolution for 4 weeks. I submitted this case to the Fair Trading

M a.

M a.Sydney, NSW

Great Follow up

published

I was concerned as I was being charged for gas at a home I no longer lived at. I contacted Covau and spoke to Maria who was took ownership of the situation right away!

Thanks Maria

Transparency
Customer Service
Rates and Fees
ServicesGas
See all answers
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Great service!

published

I phoned to enquire about getting my meter changed. I was very happy today with the service I received from Maria Cruz (ref nos:23539584). Maria was very helpful and efficient.

Transparency
Customer Service
Rates and Fees
ServicesElectricity
See all answers
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Hi there Mike. That's great to hear! Thank you for leaving us a positive review. We're glad to hear that your recent concern was sorted out by one of our staff. For more updates and promotions, you may contact us at 1300 689 866. Have a good day!


Bishop Seraphim

Bishop SeraphimSydney, NSW

Comments for your service

published

I am very happy about your service especially with Maria who help me very much to fix my complicated account.
The other problem that I would like to make a comment is the reading .we dont know when they will come and of course we cant stay always at home.
We need a notice from the company otherwise always we have a problem and you charge estimated.

Transparency
Customer Service
Rates and Fees
ServicesElectricity and Gas
See all answers
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

The reviewer stated that an incentive was offered for this review


Mustafa

MustafaSydney, NSW

Fraud company

published

Do not get into these small companies. I was with them for 4 years and realised they charged me thousands of $$$ more thn market rate. I realised late because I was on direct debit. My last quarter bill was $857 for 1 bed unit. I would not recommend these fraud people and when you scare them with fair trading they will connect you to guy name Michael in Melbourne... he is fraud too will tell you different stories. All the staff are overseas. Stay away!

Transparency
Customer Service
Rates and Fees
ServicesElectricity and Gas
See all answers
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Fantastic!

published

Very happy with the costumer service that i recieved today!! She was friendly and polite...easy to deal with and professional..thank you so much MARI for the good service! Reference number: 2346812

ServicesElectricity
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Gas bill

published

Maria Gruz has been very helpful and very understanding with the problem the bill charges and she solve it out in ho time. I am very happy and I would like to congratulate the company for employing such a wonderful person like Maria.

ServicesGas
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU
Ali

AliSydney, NSW

  • 2 reviews

Great Service. Thank you!

published

Jen Prado kindly helped me with the issue I had with my electricity bill. I had asked her to contact the billing team and follow up and see if the bill is correct. She got back to me in a very timely fashion. Thank you.

Transparency
Customer Service
Rates and Fees
ServicesElectricity
See all answers
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU
Kat

KatSydney, NSW

  • 2 reviews

Great service

published

Hazzel as very helpful and understanding of the billing issue we were having and was able to resolve without having to transfer the call. She was very knowledgeable and competent.

Transparency
Customer Service
Rates and Fees
ServicesElectricity
See all answers
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Hi Kat. That's good to hear! Thank you for your feedback. We're glad that your concern were attended promptly by one of our staff. If you have other concerns, feel free to contact us back at 1300 689 866. You have a good day!


All good so far

published

I been with this company since they started, and still no problems just a little bit confused with my invoices but all solved now so I'm very happy now and I can't regret at all .

Customer Service
Rates and Fees
ServicesElectricity and Gas
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Very satisfied with service

published

Rio is very helpful and friendly to address my issues and give me professional solutions. Very satisfied with his service. very good. Have a nice day. Thanks a lot. Ref 2335908

Transparency
Customer Service
ServicesElectricity and Gas
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Hello there Mei. We're glad to hear that you issues were resolved accordingly. If you have further concerns, feel free to contact us back at 1300 689 866. Thank you and you have a great day!


LIU

LIUCentral West, NSW

Very satisfied with service

published

I spoked with the Service Representative Maria (ref:2335674) today regarding installing a smart metre in my house. She is so helpful and friendly to address my issues and give me professional solutions. Very satisfied with her service and will recommend CovaU to anyone and my friends in the future!

Transparency
Customer Service
Rates and Fees
ServicesElectricity
See all answers
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Hi Liu. Thank you for your review. Here in CovaU, we make sure that all queries will be attended properly. We're very happy to know that you're satisfied with our service. We wish you more years with CovaU. You have a lovely day Liu.


This is perfect.

published

MARI
reference number:2326237

Marisa has sent me email to follow up those invoices that I required. She is very kind and gave quick response to my email.

The future invoices would be sent to me in due course. I do not need to worry the invoice is not received.

Transparency
Customer Service
Rates and Fees
ServicesElectricity
See all answers
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Good customer service

published

It is rare these days to find a company that provides good customer service but CovaU do just that. Maria in particular has always dealt with any issues quickly and efficiently

Transparency
Customer Service
Rates and Fees
ServicesElectricity and Gas
See all answers
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Hi Peter. Thank you for your review. We're happy to help with all of your concerns. If you have further questions, feel free to contact us at 1300 689 866. Have a good day!

23TurnerAve

23TurnerAveSydney, NSW

Covau - Attentive Company

published

Covau offers great customer service and competitive electricity prices. I spoke with JULIA MOLA (ref:2324731) who was very helpful with my accounts charges and resolved my issue. No service problems.

ServicesElectricity
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Hi 23TurnerAve. Thank you for your review. We're happy to help with all of your concerns. If you have further questions, feel free to contact us at 1300 689 866. Have a good day!


Great help sorting out a problem with my account

published

There was a small problem with seeing my account accurately on the website and my contact Rio Valdez stayed on the line with me and sent emails while talking to me to ensure the problem was dealt with straight away. Highly recommended

Customer Service
ServicesElectricity
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Hi Chris! Thank you for your feedback. Your kind words bring smiles to us. We are very happy to know that you're satisfied with the services from CovaU. We wish you more years with Covau. You have a lovely day Chris!


Sandy

SandyIllawarra, NSW

Great customer service, I had my issues solved within the day

published

We had extra charges on our account from moving and I really couldnt afford it so I called to see if we could work it out and the lovely customer service representative Mari had them waived within the day. Very greatful ref 2305977

Transparency
Customer Service
Rates and Fees
ServicesElectricity
See all answers
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Hi Sandy! We're happy to know that your recent query with CovaU was attended well by our staff. Thank you for your positive feedback. If you have further concerns, feel free to contact us back. Have a good day!


Julias help and customer service

published

Very precise and helpful. Resolved my ongoing issue within one phone call. Would recommend her and her service to others. Saved me a lot of headaches and stress regarding the matter I had to deal with.

Transparency
Customer Service
Rates and Fees
ServicesElectricity
See all answers
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

Phil

PhilSydney, NSW

This is so helpful

published

JULIA help me a lot. Very great service. Much better than AGL. She is patient nad helpful. Help me solve the problem. And suggest me to instal the smart meter. Which i just need to pay whatever i use. The only issue is once the call finish, there is a survey. No matter what i press, It told me i didn't action at all. Please improve this.

Transparency
Customer Service
Rates and Fees
ServicesElectricity
See all answers
1 comment
CovaU
Customer C.CovaU

The reviewer stated that an incentive was offered for this review


Page 1 of 45

Questions & Answers

Liz

Lizasked

Does Covau give lifetime discounts on its accounts? Liz

2 answers
Anna
Anna

No, for me- 1 month later of switching to them, they already changed the rates.

CovaU
Christopher P.CovaU

That's a good question, Liz! As long as you continue your contract with CovaU, you will continue to receive great benefits and your agreed discount for the term of your contract. If we have not heard from you at the end of your contract we will renew your contract on the same terms, benefits and discounts if they are still available. If they are no longer available we will place you on an offer as similar as possible unless otherwise advised. However to ensure that you are always receiving the maximum benefits available to you it is important to keep in contact with us, particularly as your contract nears expiry. If you have any questions, you may call us at 1300 689 866 or you may write us at support@covau.com.au. Thank you!


Get an answer from our members and CovaU representatives

ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.