??!
1 photo
InStitchu
4.4 from 264 reviews

Reviews

(218)
(6)
(6)
(6)
(28)
  • Product Quality
    2.8 (20)
  • Return Claim MadeYes (2) · No (16)
  • Sizing True to size (9) · Very small (4) · Slightly small (3) · Very large (2)
  • Product Appearance As advertised (57%) · Not as advertised (43%)
  • Customer Service
    2.7 (21)

Reviewer Photos & Videos

  • More
Jason R.

Jason R.Perth, WA

Terrible Service

published
Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Sizing Slightly small
Product Appearance Not as advertised
Store LocationPerth
See all answers
1 comment
InStitchu
Ryan B.InStitchu

Hi Jason,

We are sorry to hear of your experience with us. Please reach out to us at contact@institchu.com with your order number, if you would like to discuss your experience further.

Terrible quality AND a replacement/returns policy that may be non-compliant with the Australian Consumer Law

published
Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeYes
Product Appearance As advertised
See all answers
Tom

TomNortheast, VIC

$1200 suit I’m too embarrassed to wear!!

published

Spent $1200 on a suit. It arrived in good time but the seams at the shoulders are terrible and uneven. I wrote to customer support and they suggested I didn’t measure myself correctly (lies!) and that i drive 3.5 hrs to see one of their showrooms - what? Poor product at a high price!

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Sizing True to size
Product Appearance Not as advertised
See all answers
Clothing Shops & Brands

Find out how InStitchu compares to other Clothing Shops & Brands

Know better, choose better.

Compare all
Ashlee P.

Ashlee P.Greater Melbourne (Metropolitan), VIC

Wonderful Custom Wedding Suit

published
Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Sizing True to size
See all answers

The reviewer stated that an incentive was offered for this review

James

JamesCanberra 2600, ACT

  • Verified customer

Absolute garbage customer service

published

Was measured in the North Sydney store by a woman who struggled to listen to what I wanted. Had the suit delivered to Canberra which failed to arrive prior to the event (was lost in transit). The shirt that was made to measure was based off the incorrect fit type and was to tight around my fore arms. Retail staff failed to understand the importance of keeping the customer apprised of suit remake milestones and would not take ownership of the problem. Would never recommend to anyone. $900 suit paid for 3 months prior to event.

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Sizing Slightly small
Product Appearance Not as advertised
Store LocationNorth Sydney / Canberra
See all answers

Dont spend too much!

published

Now you want a bespoke suit but the reality is its not so bespoke at all. Then everything is delayed.Four weeks become eight weeks.Then tailoring is average. Alterations never happen the way you want. The suits particularly jackets do not fit well and do not look good either. They do not simply understand how you want a garment to fit your body. However they will always say a poorly fitting jacket or pant looks so great on you....not at all in reality!

I did not lodge any claim for refund etc. as I knew that was going to be a waste of time. Disappointed with repeated alterations, I had my usual tailor fix the suit.

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Sizing Slightly small
Product Appearance As advertised
Store LocationSydney
See all answers
Jacki Smith

Jacki SmithMetropolitan Adelaide, SA

Staff need to be taught customer service.

published
Customer Service
Return Claim MadeNo
Store LocationAdelaide
Paul187

Paul187Brisbane, Queensland

  • 2 reviews

Don't touch this place!

published
Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Sizing Very small
Product Appearance Not as advertised
Store LocationBrisbane
See all answers
Doug

DougAlice Springs, NT

Abysmal

published

My two suits, two pairs of trousers and five shirts arrived this week. The trousers did not come within two and a half inches of my waist measurement, the suit jackets were of poor quality, and the shirts were barely long enough to tuck comfortably into my trousers and they had a buckle between the top button and second buttons. I am extremely disappointed and will be seeking a full refund. Their offer to adjust the garments to fit is meaningless as the measurements are so far out. I cannot recommend this company.

Customer Service
Product Quality
Sizing Very small
Product Appearance Not as advertised
Store LocationAdelaide
See all answers
Clothing Shops & Brands

Find out how InStitchu compares to other Clothing Shops & Brands

Know better, choose better.

Compare all
Ryan

RyanSouth East Queensland, QLD

  • 2 reviews
  • 3 likes

Don't Risk it!! Institchu just want $$$$

published
Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Sizing Very large
Product Appearance Not as advertised
Store LocationBrisbane City
See all answers
  • Verified customer

1.5 MONTHS, 4 FITTINGS IN TOTAL, POOR FITTINGS - Better off buying off the rack from elsewhere and tailoring from there.

published
Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeYes
Sizing Very small
Product Appearance As advertised
Store LocationGeorge St
See all answers
Scott

ScottSouth East Queensland, QLD

  • 2 reviews
  • Verified customer

Love the suits and shirts. Perfect fit.

published
Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Sizing True to size
Product Appearance As advertised
Store LocationBrisbane
See all answers
Taz A.

Taz A.Sydney, NSW

Sub standard customer service

published

Extremely poor customer service. I had a one on one consultation booked with Anna in the North Sydney store. I took my 70 year old dad who drove almost an hour to get there. Anna immediately started rushing us. She didn't even offer to go through the range of fabrics they have. Straight of the bat she was mentioning that the payment would need to be on the day even before going through the options and whether we were happy with any of the products. They might offer products of a cheaper range which is why some people go there but I would rather fork out a little bit more and get a better service and a peace of mind that your money is not going down the drain.

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Milo

MiloSydney, NSW

Great service, and the tailor really cared

published

Great service, and the tailor really cared - suit was fantastic as well. Was great to have the team doing the suits for my bro's wedding. we felt much loved during the process.

Customer Service
Product Quality
Sizing True to size

Cannot measure - terrible service

published

Purchased 5 shirts. All so large like tents on me. Previously purchased suits and shirts and almost all had to be altered. Took a while to get back to them this time as travelling for business and they refused to fix as it was “out of our perfect fit guarantee”. I thought I’d paid over $150 per shirt to buy shirts that were measured and that fit, but silly me. I now have five huge shirts never been worn that I can’t wear.

Customer Service
Product Quality
Sizing Very large
Store LocationBrisbane
See all answers
1 comment
InStitchu
Ryan B.InStitchu

So sorry to hear this. As discussed you have three months after your ordered is received for us to rectify any fit issues for you

Clothing Shops & Brands

Find out how InStitchu compares to other Clothing Shops & Brands

Know better, choose better.

Compare all
Graham

GrahamSydney, NSW

Perfect service and first class quality product

published
Store LocationClarence Street, sydney

Super Attentive Process guided to give you best end result

published

Store is centrally located in a lovely older building. They have an extensive range of amazing fabrics & combinations which can stump you for choice. Super attentive process, making sure I was happy with everything & nothing was too out of the question or hard. The final product was way above what I thought it would be.

For a custom made suit price is the around the price from the a up market stores. But it fits perfect!

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Sizing True to size
Product Appearance As advertised
Store LocationGeorge Street
See all answers
Peter Gearin

Peter GearinSydney, NSW

The whole process is faultless

published

Received terrific customer service from Andrew in the Clarence Street outlet and a suit that's priced well and fits perfectly. And it was ready when they said it would be. Can't ask for much more ...

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Sizing True to size
Product Appearance As advertised
Store LocationClarence Street Sydney
See all answers
Simon

SimonMetropolitan Adelaide, SA

People actually stop me in the street, tru dat

published

I am now on my sixth suit with incredibly personalized and thoughtful help from Jess in Adelaide. People constantly stop me in the street with compliments. But, I am great!

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Sizing True to size
Product Appearance As advertised
Store LocationFlinders Street, Adelaide
See all answers
Des

DesSydney, NSW

Detail

published

I had 2 Custom Shirts. Valentina's eye for detail helped make the fitting perfect. She also helped with the material choices. This made my choices very easy. A very good outcome

Customer Service
Product Quality
Return Claim MadeNo
Sizing True to size
Store LocationGeorge St
See all answers
Page 1 of 14

Questions & Answers

KJM

KJMasked

Pricing ? Standard business suit , sports jacket, business casual slacks. Reasonable textile (woolmark), conservative cut and fit. ball park ok

1 answer
Graham
Graham

Well researched and price is spot on! Thank you!

DONTUSEMETROMOVERS!

DONTUSEMETROMOVERS!asked

Hi, I am getting married in March and my fiancée and I took our groomsmen to Institchu to see what they had to offer and get a quote. We were happy with the details but a little taken aback that they wanted full payment up front before the order would be made up. We feel a little vulnerable
about paying in full as it potentiallyleaves you with no recourse to question the quality or workmanship. As a comparison, my wedding dress is a bespoke dress and is currently being made overseas for delivery in January. I have paid half the amount with the remainder due on receipt. I rang to discuss with the terms with the Institchu salesperson but she advised it was a company policy and she had no way to change that. Given that it is a substantial amount of money to outlay I was wondering what other people’s thoughts are on the issue? I see that the reviews are overwhelmingly positive with the final product and that is heartening at least.
Thanks,
Karen

2 answers
Steveb
Steveb

They have the perfect fit guarantee which should give you some comfort. The suits are bespoke also, but are far less pricey than a wedding dress. I would imagine that if someone paid 50% for a few suits but didn’t pay the other 50% it would result in substantial loss to instichu (no idea what their mark up is but I doubt it’s 50%). You can send the suit back as many times as you like until you are happy with the fit and you don’t pay for alterations. I’ve found the workmanship and materials to be of outstanding quality. All my best formal/business clothes have come from instichu, that goes for the fit, material quality, style and workmanship. I would be very comfortable if I were you. In my experience alterations take about 1 week so don’t leave it too long before the wedding to order so that you leave time for one to two alterations if needed. Also it takes a month for delivery so keep that in mind. Speak to Georgia at the Clarence St Sydney shop. She knows it all and should provide you with some comfort. Good luck for the big Day

Thanks for your reply Steveb. Appreciated.

Get an answer from our members and InStitchu representatives

Other Clothing Shops & Brands

Previous
Meshki

Meshki

4.7
(679)
YesStyle

YesStyle

4.6
(4,955)
The Oodie

The Oodie

5.0
(120)
Birdsnest

Birdsnest

4.8
(111)
Showpo

Showpo

4.4
(3,868)
EziBuy

EziBuy

4.4
(2,057)
Jean Jail

Jean Jail

4.6
(271)
Next

ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.