??!
1 photo
Woolworths Mobile

Woolworths Mobile

2.8 from 589 reviews

online 10$ prepaid plans at half price

after receiving my sim in the mail i went online to activate but its a con they only give you the option to upgrade to a more expensive plan.
they tried to offer a gift of 10$ but its wrong its not what i paid for!!!!!

Plan TypePre-Paid Sim Only

Worse provider ever !

My new provider asked them to release my # ( before end of the two years contract ) but they’ve decided to wait until getting into a new month for charging me one more month plus the rest of the original monthly price ! shifty .
I’ve read about their customer service and decided not to waste my time ..

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan Cost per Month: $55.00
Included Data per Month:8 GB
1 comment
Hi ABDEL-FATTAH A, I am sorry to hear about your experience regarding the export of your number and l would like to look into this for you and check the possible reason for delay. I will be sending you a PM requesting more information so this can be investigated accordingly. I hope you have a great day and look forward to hearing from you, Thank you, Roselynn

Absolutely the worst service EVER of any telco

My $80/month contract is coming to an end. I am looking to move to a SIM only plan, as my phone is still good. Not only do they not contact me about an upgrade in an effort to try and retain my business, I cannot call anybody live (cannot even find a phone number!), or even connect to anybody on their chat feature! I am stuggling to cancel the damn contract, and I see that the prepaid contracts that they offer on a monthly basis are WAAAY better value than the 12 month SIM only contracts, which is ludicrous, since you are locked into a much higher overall payment commitment on the SIM only. Whoever is running this show is a palooka. DO NOT RECOMMEND!

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan TypePost-Paid with Phone
Plan Cost per Month: $80.00
Included Data per Month:8 GB
1 comment
Hi Mike B, I am sorry to hear about your experience with trying to get through to our Customer Service Representative Team I would like to look into this for you and see what we can do in regards to sorting out your account. I will be sending you a PM requesting further information so this can be looked into and organised. I hope you have a great day and look forward to hearing from you Mike. Kind Regards, Roselynn

My Credit cards not accepted??!!

I have been trying to simply purchase a sim card online for three days. All my credit cards are being rejected or unable to be processed every time. Not a great introduction to woolies mobile.


No customer and technical support

Customer support is via live chat whereby there is no phone number, there is difficulty connecting to the support person, they don't fix your problem and your chat cuts off. There's not even an option to save your chat and no other means of communication. DO NOT USE!

Value for Money
Customer Service
Transparency
Plan TypePost-Paid with Phone
1 comment
Hi Lilian, Thank you for choosing Woolworths Mobile and we do apologise about the concerns you have raised. Should you require a direct line to our Woolworths Mobile Customer Care Service Team please use 1300 793 417 and hold for the next available agent to assist. Regards Adam Woolworths Mobile Team

over 3 hours spent to set up..

absolute nightmare to set up. In the end had to spend time with with FZ technician to get it working .
Woolworths representative and his supervisor were very good.
Find that screen going blank during call very strange and gives the impression that you are not connected.

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan TypePre-Paid Sim Only
Plan Cost per Month: $25.00

Terrible service- mobile service dropping out for months and still not working

I have had my Woolworths mobile service dropping in and out since September 2018. Texts often do not get through, I don;t receive incoming texts, and the same with phone calls. I have spoken to Woolworths three times now and the issue is still occurring. I have never experienced such terrible service in my life. This has affected my personal and work life as I have missed numerous important messages and calls. I told Woolwoths I need to cancel my plan as I can not continue on with this.

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan TypePost-Paid with Phone
Plan Cost per Month: $48.02
Included Data per Month:5 GB
1 comment
Hi Simon, Thank you for choosing Woolworths Mobile and we do apologise about the concerns raised relating to coverage. We have sent a private message with direct details to reach out to our Service Team for assistance so we can attempt to resolve all concerns raised with Woolworths Mobile. Regards Adam Woolworths Mobile Team

Think twice before you go with this provider

When it works its great. However, if you encounter a problem god help ya!.

I've been having a problem with the re-charge facility and the "contact number"directs me to the online chat.

The Online chat cannot resolve the issue and re-directs me to an 1300 service number that goes straight to Queue.

I'm here 20 mins with the "fresh food ppl song" sigh!

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan TypePre-Paid Sim Only
Plan Cost per Month: $40.00
Included Data per Month:20 GB
1 comment
Hi Vnc Ne N, Thank you for reaching out to Woolworths Mobile and we do apologise about your recharge & hold time issues faced. We have sent you a private message should you require further assistance. Regards Adam Woolworths Mobile Team

Awful . Worse company ever for mobile .

Everytime I try to use the live chat or call the assistence I've put on hols for hours .
Every time a problem with the billing and when i change my mobile support it s been a night mare and been charge 2twice for no reason .
80 dollars per month for 4 giga . Schokimg

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan TypePost-Paid with Phone
Plan Cost per Month: $80.00
Included Data per Month:4 GB
1 comment
Hi Kety, Thank you for your feedback and we do apologise about the payment issues you have experienced. We have made changes to the Woolworths Mobile App which we recommend downloading and logging into. This can be used to update all saved card details for automated payments to be completed. Regards Adam Woolworths Mobile Team

They'd get zero stars if I could give that!

I recently changed providers after being with Woolworths mobile for 2 years. Their coverage & speeds have dropped dramatically lately. You can't actually speak to someone when you have a concern with your bill. Even when you call the 1300 phone number you are hung up on after selecting many options and are diverted to the website to do 'live chat'. Whoever is on the other end is rude. I had an issue not being able to log into my account to pay a final figure because they are no longer my carrier, and after typing this 5 times to the operator they still did not understand. Still kept telling me to log in online. Customer service is now non existent. This left me really annoyed due to unnecessarily wasting so much of my time with no solution to my problem.

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan TypePost-Paid Sim Only
Plan Cost per Month: $80.00
Included Data per Month:5 GB
1 comment
Hi Tamara, Thank you for your feedback in relation to your Woolworths Mobile Account and in relation to making any final payment. Located on your invoice is your Woolworths Mobile Account number and to finalise any outstanding invoice please use the Woolworths Mobile Website https://mobile.woolworths.com.au click pay invoice, enter account number then use a valid credit or debit card on file. Alternatively, on every invoice issues is a copy of your Bpay Details for a direct Bank Transfer, please note, it may take 3 business days to be received. We appreciate your time with Woolworths Mobile and should you require assistance please reach out via chat on the website, email mobilecare@woolworths.com.au of call 1300 101 234 for the next available agent. Regards Adam Woolworths Mobile Team

Good value, good customer service

I've been on Woolworths mobile twice, once years back on postpaid and now on prepaid. It's a nice cost effective way to use basically Telstra's network in most areas but their unique greatness to me is the customer support they offer through the Whirlpool forums.

Their offering is sensible and good value and their mobile app is well designed and can achieve most things you need to do. Data speeds and reliability in my area have been great and have been no different to Telstra themselves.

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan TypePre-Paid Sim Only
Plan Cost per Month: $50.00
1 comment
Hi Trut, Thank you for choosing Woolworths Mobile again as a PrePaid Customer for a 2nd time! Smartphones are only as smart as the network they’re on, that’s why Woolworths Mobile uses parts of Telstra's 4G and 3G network, covering over 23 million Australians*. That's an incredible 1.59 million square kilometres of coverage. Have a great day and we are pleased you are connected again on the network! Regards Adam Woolworths Mobile Team

Wonderful

From needing to stand on the road to take calls while on another network I can now sit in my lounge and talk.
Also the pre pay International deal has been a God send with sick relatives in NZ I am able to talk as long as I like. All for $30.

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan TypePre-Paid Sim Only
Plan Cost per Month: $30.00
Included Data per Month:10 GB
1 comment
Hi Rodtrish, Thank you for your feedback! What a wonderful review of your service with Woolworths Mobile. Thank you for taking the time to share your word :) Woolworths Mobile.

Not able to cancel auto recharge because cannot set up password for Woolworths Mobile App :(

I purchased the $50 Happy Family Mobile Pack and successfully activated the new sim card and new mobile number. I was not happy with the fact that there was no way to opt out of providing your credit card information for the auto recharge during the sim activation process. So reluctantly I provided my credit card number with the hope of canceling the auto recharge in the Woolworths Mobile App. I have tried over 10 times now to set up a password in order to use the Woolworths Mobile App to no avail. Woolworths would send me a url link via email to set up a new password and every time I enter the new password details I would encounter the same red error message at the top of the page saying "The link used to access the update page was invalid." and would not allow me to set up a new password and therefore not allow me to log in to the Woolworths Mobile App in order to cancel the auto recharge. I have tried more than 10 times to contact Woolworths Mobile through their Live Chat and every time it says that they are not available right now. I have also tried contacting Woolworths Mobile on their 1665 free toll number and was every time directed by the automated message to go to the Live Chat. This has been a very frustrating start as a brand new customer of Woolworths Mobile :(

Customer Service
Local Reception
Plan TypePre-Paid Sim Only
Plan Cost per Month: $50.00
Included Data per Month:35 GB

Seriously the worst customer service I've encountered

Coverage was ok the issue is contacting them. 24 month plan finished April, have been invoiced for next month same amount (phone repayment and usage, 24 month plan, 24 invoices all paid, should be end of contract.) Called: go through the usual options, press 5, press 3 then when i get to billing enq. it says "...use the app" there's no way of actually talking to someone. Have a call back service attached to this number, 3 hours later i get the call back - no one calling - just put me on hold for 58 mins until I hung up. Live chat yesterday over 3 hours waiting for someone, i couldn't wait any longer, today tried a number of times with live chat ( a combined wait of over 4 hours) and nothing. eventually got to talk to someone on chat, only for them to be condescending and arrogant. telling me to pay the next bill (the 25th invoice on a 24 month plan - basic common sense should tell them something is amiss here.) I know all telcos have their problems but honestly, this is by far the worst customer service I've ever experienced.

Value for Money
Customer Service
Transparency
Plan TypePost-Paid with Phone

Used to be very good - sadly now overpriced with less coverage.

Stayed with Woolworths because the coverage included overseas calls and SMS,s . These after a while were no longer avsilable for unknown reasons, but the plan (XL) @ $45.00 per month remained the same.
Changed to Aldi who have what I require re overseas calls etc for the same price.

Value for Money
Customer Service
Transparency
Plan TypePre-Paid Sim Only
Plan Cost per Month: $45.00
Included Data per Month:10 GB
1 comment
Dear Pathud, Thank you for your feedback. Our new plans were introduced as a focus towards more data for all customers. It is sad to hear our old plans suited your needs better and you have recently out-ported. We would love for you to reconsider Woolworths Mobile in the future as we take our customers feedback to work towards plans for all needs. We have passed your feedback onward to the business. Thank you, Woolworths Mobile.

The network is horrible

It is really often 3G or H+ only, and the support is horrible, you don't know where to find support service.
On their website, it says download speed 50Mbps. But I only got 10Mbps, I tested on different location from CBD to my home, no where can get higher than this number.
Wants to get a better life, avoid woolworths mobile!!

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan TypePost-Paid with Phone
1 comment
Hi John, I am disappointed to hear about your data speed, allow us to investigate this further. I have sent you a PM requesting further information. We look forward to your response, we hope you have a great long weekend. Woolworths Mobile.

Better than expected – much to my surprise

As most of the other Telcos reviewed on 'Product Review' have been completely trashed (and rightly so); I thought I'd give some rare credit where it's due. My approval for my Samsung Note9 was surprisingly painless; the handset was delivered on time; and I appreciate the fact that they have an app that actually works. Other pros:
* Half the price of Telstra ...
* Yet you get the benefit of the Telstra network
* Billing is easy and straightforward
* Generous data allowances
* Excellent 4G LTE connectivity (undoubtedly due to the fact that they use Telstra's network)

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan TypePre-Paid Sim Only
Plan Cost per Month: $66.00
Included Data per Month:5 GB
1 comment
Hi Mark B, Thank you for your review we are glad to hear your transition with Woolworths Mobile has been smooth and hope you have a great long weekend, Kind Regards, Woolworths Mobile

Got ripped off.

CONS
- a week after signing up, other providers were offering fabulous offers, much better than mine.

- Woolworths didnt offer free data on any streaming services at time of signup.

- 4GB/month is crap. $55/month. S7 Edge. Sept 2017 sign up.

- will be looking to cancel my contract early.

PROS
- data & reception speeds are excellent.

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan TypePost-Paid with Phone
Plan Cost per Month: $55.00
Included Data per Month:4 GB
1 comment
Hi Robert, Thank you for your feedback! We currently do not offer free data streaming on our services although hopefully it will be a service available for us to offer our customers in the future. We do have new Family plans in which offers more data to check out these deals please visit https://mobile.woolworths.com.au/ or alternatively you can contact us on 1300 101 234 option 5 option 3 to discuss your options with the relevant department. We hope you have a great long weekend and look forward to hearing from you soon. Kind Regards, Roselynn

Very poor customer service don't waste your time or money

Don't bother with Woolworths prepared it's a total waste of time very poor customer service waited over 35 minutes to be told that you are required to have a credit card to activate

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan TypePre-Paid Sim Only
1 comment
Hi Beau, We are sorry to hear about your experience with activating your Prepaid SIM Card. Our Prepaid activation process would require for you to have a credit card on your account to activate the service, in which you can remove at any time. We apologise for the inconveniences this matter may have caused. Kind Regards, Woolworths Mobile

Prepaid is a rip off

The last two times I have brought a voucher they have not worked so I have had to buy another. So instead of it costing me $30 a month it is costing me $60. I cannot afford to stay with Woolworths . They are a big wealthy corporation and ripping people off by ensuring a number of their vouchers do not work and forcing us to buy another voucher just to keep our phones active. Disgraceful company

Value for Money
Customer Service
Local Reception
Transparency
Plan TypePre-Paid Sim Only
1 comment
Hi Michelle S, We are sorry to hear about your experience with recharging your service. We would like to investigate these voucher issues you have been experiencing, I have sent you a PM requesting further information. Kind Regards, Woolworths Mobile.

Page 1 of 30

Questions & Answers

I have a samsung j5 on a plan. Are the phones locked when purchased with a plan or can I use a different sim in it overseas?
2 answers
Sorry for my late reply, no my phone wasn’t lockedHi Dan, Thank you for choosing Woolworths Mobile and for this post on Product Review. We are pleased to advise all Woolworths Mobile supplied handsets are unlocked and if compatible with the network of the country you are going to will be capable of an oversea's SIM Regards Adam Woolworths Mobile Team

Thinking of buying the S10 Plus on a plan, can I buy insurance with the plan?
1 answer
Hi Melita, Thank you for reaching out via Product Review in relation to a Woolworths Mobile Post Paid plan with supplied Samsung S10 handset. At this stage Woolworths Mobile does not offer insurance on their handsets and for more information please call our Sales Team Monday to Friday between 9:00am-7:00pm AEST on 1300513661 and discuss all available options! Regards Adam Woolworths Mobile

I am considering getting a Woolworths contract phone after being with Telstra (I am aware that they share Telstra network for coverage). Would you recommend Woolworths contract phones? Can I keep my old number and have it transferred to a Woolworths contract phone?
2 answers
No I don’t recommend itHi KatieK, Thank you for reaching out via Product Review and we hope you consider Woolworths Mobile. We can confirm Woolworths Mobile uses parts of Telstra's 4G and 3G network, covering over 23 million Australians*. That's an incredible 1.59 million square kilometres of coverage. We can offer both a 12 Month SIM only plan or 24/36 Month Post Paid Plans with monthly handset repayments and you can transfer your number between providers, just be sure when signing up to select "Keep Existing Number". Should you require more information we have a Sales Team on 1300513661 and discuss all available options. Regards Adam Woolworths Mobile Team

ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.