??!

They really do care

We fell in love with the Wentworth design over a year ago and with the help of Luke Edward we modified it to suit all our present and future needs. However issues with Council and other authorities has made us take a step back for the time being. Our consultant is of the highest calibre and when we do build this home I am sure the workmanship will also be of the highest calibre. A very positive experience, on the building side, so far.
Lynne and Vin

Customer Service
Excellent
Build StagePre-Construction
1 comment
Hi Lynne and Vin! What a lovely review! I have loved reading your kind words & I am thrilled you are having a positive experience with Luke! I am excited to see what the rest of your build brings! Thank you for sharing this with us! -Sam

Excellent workmanship and good communication

We had build our 1st Home with Burbank and we definitely made the right decision. Knowing we are from another state. We rarely had a chance to see the house stage by stage. But with their good communication skills...we were worry free and believed in their capabilities.

We had Hayden as our site supervisor and he treated our home as his. With his hardworking staff, great craftmanship, good communication and very polite person, he was able to build our home perfectly. We are so happy for the job well done. He made us feel very at ease and well supported.

The whole burbank team was fantastic! Thank you and keep your passion alive.

Customer Service
Excellent
Site Admin
Excellent
Timeliness
Excellent
Structural Integrity
Excellent
Plumbing & Waterproofing
Excellent
Electrical & Lighting
Excellent
Flooring
Excellent
Build StagePost-Construction
Construction End DateJanuary 2019
1 comment
Hi Edwardson, I am so pleased with your review! I can only imagine how daunting it must have been building your home from another state. Sounds like Hayden kept you well informed and supported you through the journey, therefore making you feel apart of the building process, even from miles away! Thank you very much for taking the time to post your review! Hayden will be over the moon. Take care, Sam

Worst building experience I could ever imagine - and still wasting my time.

Build process was terrible. Took a year to build a 20sq house - with problems all the way through. Horrible communication. Worse site supervisors, even one who lied directly to me. Many issues picked up at PCI - I was pretty much told either tough luck, or that's how it’s all meant to be. Handover was June 2018 - at 3 month maintenance (sept 2018) I listed all the issues picked up which were dismissed by site supervisor at PCI. Warranty deptarment is the only half decent aspect of this builder. Warranty is still (feb 2019) fixing all the issues to this day that could have been fixed pre handover if I wasn’t ignored and lied to by my site supervisor - or if things were just done properly to begin with. I have lost count of the days I have taken off work, mornings I have had to wake up at the crack of dawn and weekends I have had to waste out of my own time for trades to attend my home so Burbank can fix all their mistakes. With no compensation!
I cannot stress enough, I wouldn’t recommend Burbank to my worst enemy.

Customer Service
Terrible
Build StagePost-Construction
Construction End DateJune 2018
2 comments
Hi Linda, I am very disappointed to hear about your experience. I would love the opportunity to look into this. We are always looking for ways to improve and better our service. Please private message me your address if you're happy for me to review your Burbank journey. -SamHi Sam, I believe I have spoken to you a number of times on Facebook where you have previously assisted me when other attempts at contacting Burbank (site supervisor or new home coordinator) proved futile. I have already provided a written complaint to the warranty dept, as well as NHC and SS to forward to whoever handles complaints, I was told it’ll be looked into - I have heard nothing back. As previously written, warranty dept is currently working though fixing all the issues that should have been fixed prior to handover. I’m not sure what more you can do by looking further into it? To be quite honest, I am well and truely sick and tired of the whole thing! So much of my time and effort has been wasted, my family and I have been greatly inconvenienced many times, not to mention the immense amount of stress caused - with no apology, explanation or compensation. To say I am disappointed that building my first home was and still is such a shambles is a gross understatement. I now constantly steer anyone asking me about my build well away from Burbank.

Making life easy

We got off to a rocky start with a couple of employee changes, and we were a little worried until Teresa Seeney came on the scene. Teresa was so helpful through the contract process eventhough we made several changes. She has a good team in Nicky Warren & Georgia White. Our good start got even better when we were guided through the "Edge Selection Studio" where Jodi Holdstock is the "queen of colours".
Garry Holmes came up with a few site ideas for me and then the footing were underway. A change in supervisors but Kell Presnell never missed a beat, sliding into his new role with ease.
The workmanship and build quality is as good as you would find anywhere and I can honestly say that there were no issues that we not overcome with ease.
Would I build with Burbank homes again? Absolutely!
To all at Burbank thank you so much.
Kind regards
Noel & Karen Dalton

Customer Service
Excellent
Site Admin
Excellent
Timeliness
Excellent
Structural Integrity
Excellent
Plumbing & Waterproofing
Good
Electrical & Lighting
Good
Flooring
Good
Build StagePost-Construction
Construction End DateFebruary 2019
1 comment
Hi Noel & Karen, Thank you so much for taking the time to share your review! I am sure the team will be over the moon with your lovely words - I know I am! It is so important that during your building journey you have a team that support and guide you every step of the way. Wishing you only the best memories in your new Burbank home! -Sam

Great!

Currently dealing with Chitraksh and Yuvi. They've been nothing short of amazing in the way theyve helped me with my first home purchase and what would otherwise be a daunting experience. Im very appreciative of all the help theyve provided, offering advice and answering all of my questions and concerns. Highly reccomend both guys as a go to for all your needs!

Build LocationVictoria
Construction End DateJan 2020
1 comment
Hi Brad, What a great review for Chitraksh and Yuvi! They are going to be over the moon with your recommendation. We thank you for taking the time to post your review & we wish you the best of luck moving forward during this exciting time! -Sam

Excellent customer service by Chitarksh

I am getting excellent customer customer by Chitarksh he explains us everything very nicely, very humble person, great work , i am fully satisfied with the service I am very happy with the Burbank houses , I like the construction work done by Burbank, Chitarksh help us to find the home designs , overall I am very happy with the customer service thanks again to Chitarksh bhargav

Build LocationVictoria
Construction End DateMar 2020
1 comment
Hi Inder, Chitraksh is a wealth of knowledge! I am glad you got to experience his 5 star service! I hope to see this level of service continue through-out your journey with Burbank. Thank-you for finding the time to post a review. Take care, Sam

What Superstars!

Spent our day at Edge Studio and Tara and Emma were amazing! So professional, helpful, such knowledge, great ideas, friendly and patient. Could not have got through without them, they made it so easy. Nothing was too much trouble. They assisted with our budgeting while still keeping our ideas and goals clear. So happy with the results and can't wait to start. Thanks girls for everything, Burbank these two are keepers!

Build LocationVictoria
Construction End DateJun 2019
1 comment
Hi Mardi! These two are absolutely keepers! Their efforts do not go unnoticed, I can assure you. Your Edge selection day can be daunting! Our staff strive to support, guide and keep the day as fun as possible! Thank-you so much for sharing your Edge experience with us! Keep us posted throughout your journey with Burbank. -Sam

Excellent service build house in 5 monts from slab

I am short of words to appreciate how quickly the things moved without compromising on quality.
I was lucky enough to get the best persons in the industry for my build especially my first home.

Brendon my supervisor and Brooke my new home cordinator did excellent job. Both showcased excellent example of great team work and coordination in moving the things and keep ball rolling.

Everything delivered beyond expectations.
Build commited in 5 months.

Was really nervous after reading some bad reviews on Social media, but both these guys i got for my build were perfect in their profession.

Would definitely build my next home and strongly recommend Burbank to everyone building dream homes.
Really its dreams comes true.

Build LocationVictoria
Construction End DateFeb 2019
1 comment
Hi Navya Kaura, I am truly over the moon to read your heartfelt review! I am pleased to hear you would strongly recommend Burbank Homes. I will be sure to share your kind words with Brendan and Brooke Wishing you and your family all the best in your new dream home. -Sam

Excellent service by Chitraksh

Would like to thank Chitraksh for his personalised and detailed guidance as this is our first land+build investment property. We are new to Victoria and first time investor in property market and absolutely no idea where to start. Chitraksh helped us understand the market, process of building and other details from start to end.
We will surely recommend Chitraksh and Burbank to our friends when they are looking to build or invest in property market.

Build LocationVictoria
Construction End DateOct 2020
1 comment
Hi Abhijeet! Thankyou so much for sharing your review! Chitraksh has a lot of experience in the building industry and receives some pretty awesome feedback! He will be thrilled with your kind words. Wishing you all the best moving forward. -Sam

Helpful for first home buyers

My fiancé and I are building our new home. Between the two of us we didn’t know where to start with colours but our constant Michelle was amazing! She helped us with colours we weren’t sure of and gave us some amazing options! She made this massive dissuasion so much easier!
And we will be forever great full! Thanks again!

Build LocationVictoria
Construction End DateDec 2019
1 comment
Hi Moneeka P! We understand building a home is stressful! Choosing what goes in your home is one of the biggest decisions you have to make when it comes to building a home. Our Edge Studio staff know this better than anyone and work hard to guide and support you through the whole selection process! - I will pass your lovely words onto Michelle. Thank-you for your review Moneeka! Best of luck moving forward. -Sam

Good Service

Me and my wife are in the process of building a new home. After having problem with another builder, we met with Brad from Burbank Leppington display. He was honest, helpful and creative. Brad tailored plan for our budget and use. We recommend Brad to anyone looking for new home as he is very imaginative and honest, which is very rare in the new home building Industry. I will update on the construction process one house is complete.

Build LocationNew South Wales
Construction End DateApr 2020
1 comment
Hi Onil, Thank-you for taking the time to post your review! I am thrilled to hear Brad was honest and was able to cater your dream home around your budget and requirements. I am excited to hear about the next steps of your build when you update us next :) -Sam

Excellent service by Chitraksh(New Home Consultant, Burbank)

Just want to thank Chitraksh for his amazing service and guidance for my first home. He not only made it possible for my dream come true but was always available to answer my queries and even went to the Edge studio for my colour appointment(Very personalised service). I was impressed to see the pricing at Edge studio as I have accompanied my relatives in the past to couple of other builders color showroom and Edge was very reasonable in comparison, I got a lot of upgrades for almost negligible costs. All in all, my detail research about builders was fruitful and the only advise I can give everyone is that you need a great consultant by your side when you need them and Chitraksh is the One. Thank you Burbank.

Build LocationVictoria
Construction End DateAug 2019
1 comment
Hi Shubham, WOW! What a great review! I am over the moon with the lovely things you have to say about your experience so far. Chitraksh sounds like he has been by your side the whole way. At our Edge Studio we pride ourselves on trying to provide the best products and services that we can! I am looking forward to watching your dreams become a reality. -Sam

Excellent service from New Home Consultant

We just signed the new home estimate paperwork today and I have to say the service we get from Chitraksh (the New Home Consultant) is excellent! He’s so patient and professional in answering all the questions. He gave us lots of good advice on how to make our dream home nice without having to over spend things we don’t need.

Build LocationVictoria
Construction End DateNov 2021
1 comment
Hi Rachel, Thank you for sharing your review with us! I am thrilled to read Chitraksh has been able to assist you with good advise in order to make your house a home without going over your budget! I wish you all the very best moving forward and hope to see this service continue :) -Sam

BURBANK upgrade package is of NO USE as the prices are very high for Tiles, Carpet, Benchtop etc

I am going with BURBANK as I have already completed my color appointment, but I felt (after color selection) there is no point in going with BURBANK considering their upgrade package as an option to save money.

I have compared the prices with other builders as I my friends are going with same tiles, carpet, front door etc that I have selected and I see a huge difference in the cost.

I agree that quality is good but we felt that the rates for few of them are relatively higher, like

Tiles - I see that the prices for the Tiles are relatively much higher than any other standard builder.
" For the same tile I have been charged 2.5 times more than other standard builders. (I chose Kalhari Crystal Polished OFEK1001)"

Kitchen Bench-top - The cost of bench top is very highly priced again where you will see $1000 to $2000 difference.

Glass Splash-back - Charged 800$ more than other standard builders.

Entry Door - The price of the Entry timber door quoted is very much high compared to other developers.

The base price of the house doesn't have many(any) inclusions within due to which 60K upgrade package also seems to be lesser amount saved for the upgrades, which is a different scenario when it comes to other builders. I have seen that others have some inclusions within the base price itself. Therefore I don't see an added advantage when there are no inclusions but only promotional packages to chose from. While others have inclusions along with promotional packages.

Thus deviating my primary objective of going with Burbank, I understand that the prices are calculated in the system but I sincerely hope that there could be a good amount of tweaks to the prices, which can still be done.

Overall, The addition of prices really sums up to a large extent and It does end up crossing my Budget.

Build LocationVictoria
Construction End DateJul 2019
6 comments
Hi Geetha, Happy to look into your experience for you. Feel free to private message me your job information so I can assist you here. -SamHi Sam, Thanks for your response. I felt that the prices are very high for the mentioned ones. I would feel great if they are nominally priced. Compared to other builders they are priced way higher. It can vary between builders. But it can not be beyond reasonable difference. I have also went to the other display homes and am surprised to learn about the difference in prices. I would feel happy if my quote is revisited accordingly. Please feel free to call me on [Phone Number Removed]. Thanks in advance GeethaHi Geetha, Please private message me your job number. Thanks, Sam

The most horrible job

Ceiling is not flat once light install, Spaky can not fix these
Sensor light does not work becoz brick washer wash it
Garage ceiling end up not painting
Robe shelf been damage under water but trade still install damage stuff on robe

Settlement after 90 days, those issue never been fixed. They said they are too busy, fine, give you 45 days, still nothing been done.

Now it is over 90 days

All Burbank supervisor are crap, I have met about four supervisors none of works.head management is totally hopeless. I have travel more than 10 times meet different person, everyone say will fix it and write on notes and then throw away.

I hope I can upload picture and show you guys how the HORRIBLE works

Management team gave me blank USB which nothing been include such as licence jobs been done by plumber and electrician and pest control certificate

Build LocationVictoria
Construction End DateSep 2018
3 comments
Hi Lenny, I would be happy to look into your experience for you. Please send me a private message with your job information and address. Looking forward to hearing from you, SamHi Sam, I can not see where is message Chanel can send throughHi Lenny, I have private messaged you, please check your inbox. -Sam

Use someone else to build your home, anyone would be better!

Approx 3 months into a what can only be described as a shocking build so far with BURBANK HOMES. Started out constructing our slab incorrectly. We had to have extra engineering and A retaining wall added to a boundary wall which cost about 15k on top of our original site costs. Originally shocked at the price we got our heads around what they where trying to attempt, seen the long term benefits and didn't challenge the cost. During construction all this extra structure was completely missed and I call the supervisor to make him aware of the error. Completely clueless and not prepared to go and get copies of drawings to see what the issue is. Claims that if there was something missing the surveyor would have picked it during inspection. This is the same surveyor who also had our pier holes modified because he misread the drawing! A few days go by and still no contact to acknowledge there has been an error in construction. They immediately try to invoice me for it being complete. I spend the next 4 weeks arguing to find a resolution. Each time I get a revised drawing there are mistakes that I have to point out and they change. They will not redo the computations that the engineer done for the original slab wall combo, I get a quote from an email which 'came' from the engineer but they cannot provide me with original correspondence as to why it doesn't have to be redone. I'm told to my face by supervisor and also senior construction manager that they have been redone and have viewed them personally, but unfortunately all engineering documents are now internal documents only. Senior management basically tells me to go screw myself and let them do their job and fix it. Eventually find out the surveyor can give me all the documents I require. Turns out the new certificate and computations have not been done like I was told and they lied to me and said they where internal documents to hide the fact they weren't done. In our view they completely wasted our money at their discretion and weren't prepared invest more to do it again.

The 'fix' they are using relays on the quality of what is present and it's pretty poor to be honest. They have built the base of our retaining wall structure and currently it stands 9 bricks high, the rebate that the bottom brick sits on is far from Level and barely wide enough for half the brick to sit on. Construction procedure was outlined by engineer and completely ignored as the finished product is shocking to say the least. What is present doesn't meet the required standards and even speaking with the bricklayer personally he choose to keep moving forward and ignores my concerns. I drive by 2 hours later and the wall is approx 5 bricks high. The bricklayer for some reason has a sheet of wood propped up against the outside of the wall and seem to be using it to build the bricks against it?? Strange technique. He's left a note on the board not to remove till a certain date. I visit site one day after said date and the board has been removed. The wall has a huge bow in it where part of the wall has moved substantially, this bow is centered directly over the part of the rebate that was questionable. Bricks used during the build of the wall are far from what the engineer specified on the design and are about 1/3 of what was called for. I find out what the standards are and what the necessary test is to check the bow in the wall, and it's approx double the maximum allowable deviation. I contact the supervisor and arrange an inspection and brief him on what I've seen. After telling him what I know about what is acceptable he arrives onsite without having done any homework himself or bringing any equipment to check it himself. Just defends it by continually saying I'm not an engineer mate so no comment, it's been signed off so what are you worried about? We have a 30year structural guarantee. But when I ask what you think is a big crack he replies, generally if you can get a credit card in it it's probably too big. Not a highly scientific test but by all means let's use that so it might compute in your tiny brain. But he chooses not to do it?? I returned after he'd left and put it to the test! Check the photos.

I could honestly sit here all nite and continually bang on about the endless problems where are forever finding that they don't care about. Every window frame has a chip, scratch or dent in it and far from 'new' condition to a lot of grout missing from very obvious positions on our ridge tiles. It's just never ending and they don't care whether it's a serious structural part of the build or something tiny and cosmetic. We really aren't looking forward to the rest of this process and don't want to live in the house when complete.

I need to spread the word how bad their standards are and how little they care when making major mistakes. This was not a budget build by all means and care about quality of build doesn't not exist. Do not build with this company!!!

Please share with anyone who is considering this company

If anyone in customer relations is interested in talking our job is #15541

Build LocationVictoria
Construction End DateJul 2019
3 comments
Hi Chris, I have been informed your Supervisor and the Construction Manager have both discussed the above with you. Everything on site is as per engineering and plans. They will ensure your home is built to quality and standards. You have an open line of communication with your Supervisor so please feel free to contact him if you would like to further discuss your concerns above. I am disappointed you're not enjoying your experience and I hope to see this improve moving forward. Regards -SamIf it's built to quality and standards why was there a second inspector on site this morning to view problems I have found and had to make both the engineer and surveyor office aware of. Neither offices are not looking upon the mater lightly. I had to instigate this process as site supervisor clearly wasn't bothered and has no knowledge of what acceptable standards are. If the defects where not measureable and where not out of spec which is outlined by the VBA I wouldn't go to the length I have! Where the problem lies is the inexperienced zero care factor for quality supervisor. When it's your money on the line then tell me it's ok.Hi Chris, As discussed I have escalated this to our State Construction Manager. I will keep you informed via our private chat. -Sam

Good accountability and responsibility

This is the 3rd house we built with Burbank. It is understandable that in this industry there is high volume of people coming and going, and the quality of trades is also an issue that comes with great uncertainty. We built our house with reasonable expectations and we found Burbank's control on trade quality is not as strong as we would like it to be. However we loved our Site Manager John Pappas and New Home Coordinator Simon Vuu. John is highly experienced in this industry. He has a strong sense of responsibility and professional attitude toward all Burbank customers. He was able to turn things around for us and be there to answer all of our concerns and provide an expert opinion. It was an absolute pleasure to have worked with him. On the other hand, Simon was there to keep us updated and we really felt the level of attention he has given to us and all his other customers. Both Simon and John have shown us their commitment to provide customers with great experiences. We loved it, we felt that whenever we need someone to be there to support us through the build process, we can count on John and Simon for their support. Well done Burbank for having such fantastic team member on board! It really makes a huge difference to have someone who truely cared, or someone just doing their job!

Other than the above, we still have unsolved issues, but we trust it will be resolved with a positive outcome!

Build LocationVictoria
Construction End DateDec 2018
1 comment
Hi Lilly, What a great review!!! Thankyou for taking the time to share this with us. John and Simon will be thrilled with your kind words! I am happy to hear they have been helpful, supportive and committed! If you need any assistance with your unresolved issues please don't hesitate to private message me, id be happy to help. However, it seems our staff have this under control. -Sam

Great experience with vast choice at the Edge

Had a tour of the Edge Studio and had overwhelming experience seeing the vast variety of choices. The staff took us through the whole range very professionally and gave us all details we needed to help us choose. Would highly recommend Burbank. Very professional and it’s bern great so far. We are excited going on the exciting journey of building our house with the.

Build LocationVictoria
Construction End DateNov 2019
1 comment
Hi Prao! Thankyou for your review! I am very pleased to hear you enjoyed your Edge Studio visit. Can definitely be an overwhelming one however, with the right guidance and support we aim to keep it fun! I hope you enjoy the rest of your building journey with Burbank! -Sam

Great follow and communication

House number 4 with Burbank. A new build supervisor Micheal did a great job of keeping us informed and following up on any requests we had. Once again we worked with Damir from the display homes in Warralilly and Lisa who has always done a fantastic job at managing our build and contracts. We are more than happy with the Burbank service.

Build LocationVictoria
Construction End DateDec 2018
1 comment
Hi S.Balc! Thankyou so much for reviewing your experience with Burbank! We appreciate your loyalty to Burbank and are thrilled we could successfully build your 4th home! Wishing all the best with your new home! -Sam

Few delays early on.. but over the moon so far!

This is our first home and Burbank have been great so far! We feel as though we need to break up our experience into the respective stages:

Sales - Really slow start with our initial Sales consultant (no longer with Burbank), however Nicole J and Frank G were awesome and were on the ball from the moment they got our file! Their communication, prompt replies and insight made it a smooth journey for us.

Edge - The colours and electrical appointment was great! Both Tara and Emma were very insightful and supportive throughout the appointment. Make sure you visit the studio a few times before your actual appointment as there is quite a lot to cover, and narrowing your preferences will help both yourself and the consultant on the day - given the fact that you need to sign off on all your choices on the day. A simple thing as moving one light switch 2 meters, wont be done without incurring a $1k variation fee unfortunately.

Tender/Contract - Our New Home Coordinator, Samantha B, has been fantastic! She has been extremely professional and prompt in her communication with us. The information provided by her has been very detailed and easy to understand at all times - which has made this process very enjoyable for us.

I can only hope the build stage will be as smooth and enjoyable for us, as the last few months have been. Will keep you all updated post build :)

Build LocationVictoria
Construction End DateOct 2019
1 comment
Hi Praneeth! Thankyou for your review! Sounds like your experience so far has been seamless, I do hope to see this continue! You're right! our Edge selection day can be quite daunting having to select the things that make a house a home in one day. Luckily our staff are knowledgeable and supportive and will walk you through the entire day! I will pass on your kind words to Nicole, Frank, Tara, Emma and Samantha! I wish you a great journey moving forward! -Sam

Page 1 of 41

Questions & Answers

Hi Edwardson, I am just interested what is your suburb and who was your site manager? My experience with Burbank is a Nightmare. Their QC is hopeless. My site-manager was dishonest, disrespectful and rude, and definitely the warranty department did not care at all.
No answers

Hi Burbank, we paid initial deposit of 1500 5 months ago..we did color selection as well..my land is settled now. But my construction loan is not approved. it will take more 6 months to arrange finance for me. Still I want to go with Burbank. With $1500 deposit I already locked the price for 12 months. But now office is saying that to hold the price we have to pay quartly fee staring from now. I am surprised that I already have locked the price, it's not been 12 months still why should I pay quartly fee to hold the price? Thanks
1 answer
Hello, Thank-you for your question. The price freeze is one thing and delay in finance is separate. It sounds like you're being charged a delay cost for your finance. As per your contract if you're ready to go to site and there are financial delays, we can charge you weekly until we are approved to site start. To clarify this for you I would need to know more about your job so feel free to private message me your details and I will look into this further for you and provide you with a more concrete answer. -Sam

hi, whom can i contact to put a complaint against burbank homes in ACT? i am paying for my land loan for the last 6 months and there is delay in commencing construction.. please provide email id or phone number.
1 answer
Good morning, Please emails forums@burbank.com.au with your build address and concerns. Regards, Sam

Similar listings