487 reviews
Use our energy plans comparison tool
Gas hasn’t been delivered for 10days, even saying it was an emergency, I completely run out of gas and to had to wait this long. Tried to ring and they were very rude on the phone. I will never order anything ever again from them. Show details
One of the worst customer service experiences I’ve had. I signed up over the phone, and the representative completed my online application with me. At the time, I thought I was getting a great deal for six months. However, an unexpected rental fee was later added that I was not made aware of when I accepted the offer. I contacted customer… Read more
service by phone and email to explain the situation, but unfortunately, the response I received was short, abrupt and dismissive. Rather than listening to my concerns or trying to resolve the issue, I was repeatedly told that I hadn’t signed up the way I explained.
My advice would be to carefully check for any rental fees, additional charges or add-ons before accepting an offer, and make sure everything is clearly explained upfront.
Unfortunately, my experience with customer service was extremely disappointing. I felt that the focus was more on being right than on actually listening to and helping the customer.
I have been paying $297.86 for ONE BOTTLE! And I have been a customer for 10 years, prices steadily kept on raising over the years and I assumed it was just the cost of living and inflation. I only found out the market price after Elgas was late on a delivery for over 2 weeks, I had placed an order online and when I called up it wasn't in the… Read more
system as an order. I called up again and they said it will be delivered on the next day. It didn't show, I had no hot water showers and cooking.
So I called up Supagas and they said it could be delivered the next day. To my SHOCK! they were only charging $130 for 1 bottle and a 2nd bottle for FREE!
I called up Elgas to complain about the price, they immediately offered me a discount of $189 per bottle which was still very high. I asked them why I my gas bottles were so expensive, Elgas said "it was up to the customer to check the prices".
Should have I checked? Yes! but to charge a customer of 10 years almost TRIPLE the price of market.... LOYALTY DOES NOT PAY!
Hi Michael, sorry to hear that. If there's something we can… Read more
Reviews with attachments
Terrible experience. We placed an order for a refill, 2 weeks later we ran out of gas. Call number 1 to Elgas = said they would text me an update on delivery, but never received a text. Call number 2 to Elgas = said they would get back to me. Call number 2 to Elgas = said delivery is scheduled in 8 days time. I asked if I could escalate this (talk… Read more
with a manager or make a complaint) as we were out of gas and had no cooking, no hot water and no heating. Was told NO.
Hi Richard, we're sorry to hear about your experience with… Read more
Use our energy plans comparison tool
- +1
I enquired the day before as to when the delivery would arrive. I was told mid to late morning. I returned home at 9.30. taking time away from a busy emergency department.Waited until midday to chase it up. Then received the following SMS that I had not responded to text messages. Please see attached my communication. There is no lack of… Read more
clarity. No missed communication. The CCTV footage of our property shows the driver making no effort to communicate by phone whilst on the premises.
Hi Ian, we're sorry to hear about your experience with… Read more
I've found Elgas to be really great and reliable – I just had two Elgas guys come and change my old Gas tanks in Warburton, which they swap every 10-15 years. I was pre communicated to that they were coming, which I requested, so I knew they were coming. They really did an excellent job, trying to get the tanks up the big steep driveway. Really great attitude, both of them, and hardworking! They… Read more · 1
deserve a big raise! I wanted to include photos. I'm. Always really impressed with Elgas service, including the returned phone enquiry service! Thank you.
After arriving at my daughters home she said there was a smell of gas from her Elgas bottle, I checked and there was a leak from the connection to the bottle, my daughter rang and was told that they do not have any responsibility at the connection to the bottle! I explained that there was tape on the thread and he said that’s not possible! I… Read more
offered to send a photo and he said there’s no way he can get it? I said maybe email! No response! He said they don’t use tape and there delivery drivers aren’t qualified but they still connect the bottles? I was told to call a plumber! Please don’t use this company as they will set you up with non qualified people to replace your gas bottle, allow it to leak and then not claim any liability or even come out to check what they have done! So dangerous to allow this practice and deny accountability! Shame on them! Happy to talk to anyone from Elgas if they’re game! So disappointing.
Hi John, we're sorry to hear about your daughter's… Read more (+5 replies)
More than doubled their prices in since January – I have been a loyal Elgas customer for the last 5 years and in the last 7 months, we have seen the price of one 45kg gas cylinder delivered climb from $98 to $190.... How could you guys do this?? More than double your prices in this climate. I have moved to another provider who was literally 50% cheaper and locked my prices for 2 years. You should be ashamed for taking advantage of your customers like this. Show details
Hi Sam, we're sorry to hear about your experience with… Read more
Latest follow-ups
ELGAS SERVICE – We are extremely happy with their service. The staff are friendly and helpful. They really know their stuff especially Jayden who recently helped us with an urgent delivery. He really went all out with his assistance and should be highly commended for his efforts Thank You very much Show details
Follow-up · The delivery was very slow and we had to keep ringing them up
Hi Eugene, thank you for taking the time to leave a positive review! We'll pass this to your local branch.
21/4: Writing another review as it has been another week of zero correspondence from Elgas. I have raised 3 complaints. 1 via social media that was read and ignored, 1 via the complaints link on the website that said I would hear back the follow… Read more
business day (still waiting a week later) and the other was the phone call I made and found out later no one actually took note of my complaint.
I would love for head office to investigate or at the very least acknowledge me!
Update 23/4: I have received a return email from Tracey, saying I will not be getting a refund for changing companies during the facility fee time frame of 12 months (this is not the reason I am asking for a refund, I am asking due to a breach of contract that lead to no services). She said she would look into finding me the proof of notification but has now ignored that and told me the case is closed.
Follow-up · To answer follow up questions: I still have not been provided with the email confirming cancellation. I still have not been provided proof of notification that there was a safety issue with my gas, not notifying me is a breach of safety and their legal requirements which led me to have zero services. I had an alleged safety issue for 4 months that… Read more
I note Tracey was from QLD not Head office.
No star rating for this poor companies customer service . Now waiting almost a month for Elgas to contact me to pick up their 90kg cylinder . Every time I ring I get the same response, Elgas will ring you. If you want a reliable trust worthy company I would not recommend Elgas. Show details
Follow-up · To this day there has been no follow up from Elgas. I have contacted them on numerous occasions to organise a pick up of their 90kg canister and each time I ring Elgas tell me someone will ring to organise pick up. The canister remains out the front of our property. Elgas you are a disgrace
Hi, we're sorry to hear about your experience with Elgas.… Read more (+1 reply)
Positive reviews
Excellent service. Long story short, electric hot water didn't get installed on time so ran out of gas, no hot water in winter. Elgas scheduled 2 days. I called to check if local guys could get in sooner. Yes, done same day I called. Awesome! Show details · 1
Find out how Elgas compares to other Energy Providers
Know better, choose better.
I was happy for the service. cheap lpg 45. delivered fast and easy. the website was very basic with some bugs but it is better now. Show details · 1
I spoke to a guy called Dave on the 9th September. I had a question, he gave me a call, and answered the question quickly. My question related to new customer specials against customers that had been with Elgas for decades. I was very happy with the response. Show details · 1
Negative reviews
Do not use ELGAS. Over the past two years I've made just two straightforward gas bottle purchases with ELGAS — as routine as transactions get. On both occasions, the price I was charged did not match what I was told, and neither time were the additional costs disclosed upfront. First purchase: I was offered two bottles for the price of one (or… Read more
"first two bottles half price") and explicitly told that was the full cost — nothing more to pay. About four weeks later, I received an unexpected invoice for a service charge of around $100. When I called to query it, I was told they had "forgotten" to mention the charge at the time of purchase. I paid it and moved on.
Second purchase (July this year): I went to the website to order a bottle. The pricing displayed was $100 for two bottles, but when I changed the quantity to one, the price didn't update. I had approximately $75 credit on my account from the original discount, so I proceeded and ordered two bottles. I then received an email confirming payment — but the amount was $233, not what the website had shown. When I called, I was told there had been a "website glitch" and that the correct total was $300 minus my credit of $77, hence $233.
I paid the $233. One month later, I received a late payment notice claiming I still owed $145 — despite having already received a payment confirmation email for the $233.
Two transactions. Two billing discrepancies. Two instances where I was not told the full cost upfront, and where the explanation was either a forgotten disclosure or a website error.
I've since looked into other providers and pricing appears broadly comparable across the market. The difference is transparency. I'm stuck with my current bottles for now, but I won't be returning to ELGAS — and I'd strongly encourage others to look elsewhere before committing.
Do not use ELGAS.
Hi, we're sorry to hear that. If there's something we can… Read more
Crap bottles aren’t full properly charge you $170 for a 45litre bottle and also if you cancel with them you don’t get a refund for the year In advance gas bottle rentals you paid Show details
Hi Stacey, sorry to hear that. If there's something we can… Read more
This has to be Australia's worst company to deal with. Deliveries never come when they say they will. When you phone them you're on hold forever, then when you finally get to speak with someone they sound like they're half asleep and wish you hadn't woken them. No commitment, and no caring that you've taken the day off work to be there for the… Read more
delivery. This happens EVERY time I order gas, without fail. I wish there was another supplier in my area, but no such luck. I also wish it was possible to rate zero on reviews, or even a negative number, as that would be a more accurate description of Elgas customer service.
Hi Gazza, We're sorry to hear about this. If you can send… Read more
Recent reviews
Don’t get LPG from the company, worst customer service I ever experienced. Call for an urgent delivery, talk to the operator and confirm delivery the next day, wait till afternoon and get a call say you are not getting gas until 3 days later. Then I ask that’s not urgent then, just normal delivery, and they said it still urgent and you’ll need to… Read more
pay urgent fee of two hundreds and something, I cancel the account on the phone and check out origin. Much cheaper and much better customer service. Don’t fool by their popular brand name. There are much better companies that provide LPG service
Sorry to hear that. If there's something we can resolve for… Read more
I would not recommend Elgas for bottled gas. We ordered a delivery & the communication was non existent, they tried to deliver on 2 occasions that we were totally unaware of & managed to deliver on the 3rd try. If we had been told, we were home on the 1st occasion. Show details
Hi John, sorry to hear that. If there's something we can… Read more
I called Elgas 3 weeks ago to order 2 cylinders. They texted me a few days later to say thy couldn't deliver it. I rang again to see where the order was, after 3 weeks waiting. I waited 30 minutes on the phone for them to answer, only to be cut off when it was my turn for them to answer. Show details
I spoke too early. I waited another 30 mins on the phone, only to be cut off a second time just… Read more (+1 reply)
One of the most useless organisations, I’ve ever had the displeasure yo deal with! I have been battling to get gas out of them for approaching 2 months! The customer service is non-existent! Do not use this company! Show details
Hi Colin, sorry to hear that. If there's something we can… Read more (+1 reply)
Find out how Elgas compares to other Energy Providers
Know better, choose better.
Ongoing terrible experience with Elgas. On this occasion, I have had a gas order pending for 7 weeks, and it has been rescheduled 5–6 times. Two confirmed deliveries were either cancelled or simply did not arrive. I called Elgas three days in a row last week and was told each time that delivery was scheduled for the next day, but it still has not… Read more
occurred. I have already run out of gas on four occasions while using Elgas, and I am now down to the final 10–20% of my last bottle, with no confirmed delivery in sight. I have also submitted several enquiries through their contact form without any response. Very poor and unreliable service in my experience. Be warned.
Update: Ran out of gas again! Elgas arranged an emergency delivery.
Thanks for raising this. We’d like to make sure it’s… Read more
Poor customer service. Rude on phone calls. Sending several disconnection notice after payment was settled. Unreliable regarding delivery dates. Left us 1 month without gas. Show details
Hi Franziska, we're sorry to hear about your experience… Read more
Trying to charge me $120 randomly for no work or new gas bottle. Have put in a complaint and will not be paying this. Terrible business trying to rip people off. Not surprised by all the terrible reviews here. Will not use again Show details
Hi Cam we're sorry to hear about your experience with… Read more
Stay away from this company ,I was a customer for 22 years and in the last three years they have missed delivery's and had no concern regarding this. Please Please save yourself from the hassles Show details
Hi Neil, we're sorry to hear about your experience with… Read more
I’d give them 0 if that was an option. Rude aggressive and very unhelpful encounter with a service provider. On more than one occasion poor service. Despite me being polite, friendly and kind to them. Show details
Hi Sophia, we're sorry to hear about your experience with… Read more
Appalling, been with them for 8 years and the service over last two years has got worse. Can’t get through to customer service, staff lie and say they will put through an order for you and don’t. Been sat without gas for nearly two days. Now gone to another supplier, do not use Show details
Hi Tracey, we're sorry to hear about your experience with… Read more
We received an invoice for an account that had already been paid…. Tried to ring and was on hold for over an hour then to be hung up on … eventually got through to be told that it’s ok don’t worry about invoice….absolutely garbage customer service Show details
Hi Peter, we're sorry to hear about your experience with… Read more
Absolute appalling service. I would never recommend elgas to anyone. I ordered a bottle of gas recently and it was never delivered, we don't have dogs, we don't have gates, no attempt was made as we have surveillance cameras. I contacted elgas 6 times with either phone or online enquiries with no help. They direct debited the account of $278 for… Read more
a bottle that was never delivered and a year of service fees for the coming year, but we cancelled our elgas account and they wouldn't give us our money back because they say it was delivered but it wasn't. They were so rude to deal with, I said, go check your drivers gps to prove they never came to our house. Even though we have cameras it's our word against there's as we can't prove footage was deleted wich it wasn't. I wanted them to come and see for themselves that our gas bottle was empty but they wouldn't listen or help. They wouldn't get back to our enquiries. It's caused alot of unneeded stress and financial loss because of their stuff up. They still owe us $278 wich we doubt we'll get back. Maybe they need to investigate their drivers as its very suspicious, we aren't the only ones it's happened to in our town. Our next option will be to escalate with the energy ombudsman.
Actually they owe us $287.11 To Elgas, instead of replying to me with a generic response to contact… Read more (+3 replies)
ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.
Compare, switch and save all in one place
Hi Melissa, we're sorry to hear that. If there's something… Read more