The Pennytel Mobile Ph service is backed by Telstra but is it the same as the Telstra service for 4g we do country trips and wonder if we will have the same service as say a Telstra Customer.
Hi Larry yes we use 98.8% of the Telstra network, We do not have the full coverage that Telstra offers. I would suggest you have a look at our coverage map to see if we have coverage in the areas you'd like to travel to. I have attached the link for your convenience external link Thanks Pennytel
How much short of the Telstra network coverage are you?
Hi Larry I have attached another link for you that shows the difference in coverage between Telstra retail and Telstra wholesale which is what we are. external link Thanks Pennytel
Thanks for your response. I am currently with Optus and have been caught up in the hacking last year and again thew outage recently and no real feedback from Optus, there have been other issues as well. Anyway, I am over it (Optus) but have never really had any issues with actual mobile service and I want assurance that if I am going to change providers I am not going to have any less coverage as we move around a bit travelling.
I understand Larry we cannot guarantee that you will have the same coverage as we are a wholesaler of Telstra and do have the full coverage that they offer. If you would like to chat more please call us on 1300 232 888.
I have been with Pennytel since it’s inception. Referred many friends. I refuse to give them my credit card for direct debit of my account but instead pay directly to their bank account. It costs them nothing to accept my payment but they have now decided to charge me $2 a month for my trouble. I won’t give them a card because I have had services in the past who help themselves to money they are not entitled to and then I have to spend hours of my time getting refunds. If this tax is not refunded and scrapped very soon, I will take my business elsewhere and recommend to all who will listen the reason why.
We use direct debit for Pennytel for the Internet and two mobiles. Initially we paid on the invoice but after 2-3 months went over to direct debit. We pay most accounts this way, and honestly, we have had no issues.
Hi Mal , Please private message us your mobile or account number so we can look into this for you.
Hi Geoff Do those other accounts you pay charge $2 each time as Pennytel do.
Does pennytel rollover unused data, and can i use apps?
Yes they use data banking
Your plan will now include data banking. A feature which allows you to rollover any data you don’t use into the next month, up to a maximum of 500GB*.
But I believe it depends on your plan
Thans for your reply. I'm interested in the10GB Mobile plan
Hi Maria thanks for your question. Yes Thomas is correct we do have data banking any unused data now rolls over and you can back up to 500GB of data. If you change your plan however this data is lost. We don't have a Pennytel App at the moment but we are hoping to have a new App in the very near future. If we can be of further assistance please call us on 1300 232 888.
I am with Pennytel and have had no problem up until a week ago have extermly poor signal can't make phone calls unless i stand out side, and not able to get call unless outside.it is quite frustrating my husband is with pennytel as well and same problem. I have rang Pennytel to be told that there was no problem but at the time I was sitting outside and did have service at that time.
Good morning Kerrie, sorry to hear you are having troubles with your reception, Could you please provide your best contact number in a private message so we can look into this further for your or call us on 1300 232 888.
I'm having the same problems now. Calls drop off midstream. Connection weak, them nil, then on again with one bar. Did you get a result. If so can you please share your answer.
Hi Lenz, Could you please call us on 1300 222 888 so we can have a chat and have a look into this issue your having. Thanks Pennytel
Can you pool data on a basic service ie 1G data a month if you have say 3 services on that 1 account ?
I don't think so. Data on each account. Give them a ring they are usually very helpful.
Hi Tony, as Trevor said please call us on 1300 232 888 as we can discuss your options. Have a lovely day!
Can you get Esim with pennytel
Hi Robert, at this stage, our upstream provider has not provided this as an option to Pennytel, hopefully in the near future, please keep an eye out
What are your roaming rates for India? Do you have a plan of per day fixed roaming rate?
Hi Ashima, Thanks for reaching out our rates for calling India from Australia are $0.49 per minute. If you are looking at using your service in India our International roaming day packs are $10.00 per 24 hour period, If you would like more information please call us on 1300 232 888.
On pre-paid SIM only services, is data usage cost calculated per Mb? What is Pennytels rate for August 2022?
Hi Gavin, thanks for reaching out. We have a range of SIM-only Postpaid mobile plans, starting from 1GB. We do not provide Prepaid plans, however, all of our plans have no lock-in contracts. You can view our full Postpaid plan list and pricing here: external link
I have been notified I have used all my data with 5 days to go.What happens now?
Hi Heather, once you have exhausted your monthly inclusion of data it wont let you use internet on the phone and will get renewed with your new billing cycle. Please give us a call on 1300232888 if you have any questions/concerns about this. Thank you - Pennytel Team
Thank you
Do you have an NBN plan
Hi Barbara, thanks for reaching out. Yes, we have NBN plans to suit every home, all with no lock-in contracts. You can view our NBN plans here external link or call our friendly team on 1300 232 888 for more information and to get started.
Regards, The Pennytel Team
Hi Pennytel I’m strongly considering coming across to Pennytel, but I have some questions for you. Is your service capped through out the day? At this moment with Belong, my service is forever dropping, sending and receiving messages are delayed. Phone calls don’t go through or aren’t received and Internet access and streaming are at its worse. Will this happen with your service?
Thanks,
CA .
Hi Carmy, Thank you for reaching out. Like Belong, we also use parts of the Telstra Mobile Network that covers more than 98.8% of the population with 3G and 97.9% of the population with 4G. Whilst you should not have these kinds of issues on this Network, it is possible that if you are having them now, they may continue with a Pennytel Mobile service. However, if you did want to port your service over to us and the issue continues, we could investigate and work towards getting this resolved for you.
Kind Regards, Pennytel
Don't Join Pennytel, you wiil experience the same issues. Submitted detailed date and times of an example of calls and Texts no being received on the 9th August 22. "Pennytell will respond on 22nd August", but still expect me to pay for a full service. A telcon today (16th August 22) resolved nothing. Denis
I am with Pennytel, they just advised they are raising costs for card use. The data service on the phone is VERY bad. I am looking for another provider.
Hi How and were to find the pennytel mobile app, I can’t find it the App Store .
Hi Mark, Thank you for reaching out. We are currently experiencing technical issues with our Pennytel App appearing in the App Store - we are currently working on getting it back into the Store, and anticipate that this will be resolved shortly. In the meantime, you can access your account and manage your services online through our online portal here: external link
Apologies for any inconvenience caused. Best wishes, The Pennytel Team
Hi, Belong is forcing its current 1GB plan customers onto the more expensive 3GB plan in April, so I am thinking of switching to Pennytel. In your CIS I have seen "PAYG rates apply for MMS Video In Australia to AU mobiles"—does this mean I won't be able to text animated gifs or videos without extra charges? Also, it is unclear what happens if I go over my monthly data limit, do you automatically apply a top up and charge me for it? Cheers
Hi there, thanks for reaching out and for considering Pennytel! Our 1GB Plan includes unlimited standard calls & text plus 1GB data. If you run out of data and need a bit extra to tide you over, you can add a 1GB data top-up for $10. You can add this top-up yourself at any time. It will not be topped up automatically.
We charge for MMS video, and gifs are also considered as MMS video. Charge rates can be found here external link
If you have any further questions you can also reach our friendly team on 1300 232 888 or visit our FAQ section: external link
- The Pennytel Team
Thanks Pennytel for the reply! Just one last query—if I go over and choose not to top my data up, am I just capped at a very slow rate, or do I simply not have service after that point? Cheers
No problem! If you choose not to top up your data, when your data runs out you will no longer be able to use mobile data. Unlimited Standard Calls & SMS will still be available. We’ll send you usage notifications by SMS when you reach 50%, 85% and 100% of your mobile data inclusion, or whenever you add a 1GB data pack. You can also check your data balance at any time by logging in to your Pennytel Account online or via the Mobile app.
- Pennytel
Hi Pennytel how much you charge for a few day late payment thanks
Hi, thanks for reaching out. No late payment fee is applied. However we advise calling us on 1300 232 888 and get an extension on your Bill. Regards, Pennytel
I'm thinking of changing my provider I've read some reports are they genuine?
Hi Rhona, thank you for considering Pennytel. Here on Product Review, we have over 1,200 reviews from real customers, with an average 4.4 Star rating! You can view more on who we are, our plans and pricing here: external link
If you have any questions for us, please reach out. The Pennytel Team
does Pennytel allow for 19 numbers for text. with respect
I don't know, suggest you contact Pennytel, real easy to talk to.
When u say "allow for 19 numbers for text" do u mean can u send the same text msg to 19 different numbers all at once ?
Hi Lee, 19 numbers are considered Premium Service numbers, the person dialling or sms’ing the number pays for the call / sms itself and is at a premium rate for that service. The rate is not set by Pennytel as it is a third party number and service. Pennytel barr the ability to access these numbers due to the premium charges and to avoid bill shock for customers.
Regards, Pennytel
We have had no ph service for 2 weeks , and had no satisfaction from the numerous calls we've put into pennytell?
Hi Jennifer, thanks for reaching out. We're here to help! We have sent you a message to assist. - Pennytel.
Why can’t I send pictures using my iphone 8
I know very little about smart phones, but my Nokia does send photo's.
Thanks for reaching out. This may be a setting on your phone, we can assist with troubleshooting this for you. We have sent you a message to get your Pennytel mobile details.
- The Pennytel Team
Hey guys,
I don't want to write a negative review yet, but I've had nothing but problems with the sim card. Keep freezing and reloading Everytime I try and make a call or cuts me off during a call. It's not my phone as previous sim card with a rival worked. I've put in a ticket request but I didn't get a reply.
Also my internet freezes over and over and over.
Hello dear Graham, I am so sorry and very surprised to read you are having problems with the Pennytel sim card. I dont know what "put in a ticket request" means - suggest you phone Pennytel and speak personally with one of their Staff. Request a new sim card too. Can't help you with your Internet freezing. Could it be the location you live? Best wishes, Barb.
Definitely not location I live in. I'm not that far from the CBD really. It never happened with my previous Sim. Sim card error message comes up and affects everything unfortunately.
I live in regional QLD & have had no problems as described by Graham, but am sure will be sorted if you speak with Pennytel direct. You will at least speak to someone in Australia who will understand what you are speaking about & get help for you, all the best, I am sure it can be all worked out.
I've put in two requests for that Kaye with no luck. When I try calling my phone cuts out cause of Sim.
Hi Graham, Thank you for reaching out. We're so sorry to hear that you are experiencing issues with your SIM. We have sent you a private message - if you could please reply to the message with your Pennytel account details, we will look into this for you.
Thanks again for brining this to our attention.
Regards, Pennytel
Hi, just wondering if the 1GB plan covers MMS as well as SMS?
Yes, all texts both MMS & SMS are unlimited provided they are made in Aust to Aust mobiles. Hope this helps you make a decision.
It isn’t working for me on my iPhone 8
Get an answer from our members and Pennytel representatives
ProductReview.com.au has affiliate partnerships. These do not influence our content moderation policies in any way, though ProductReview.com.au may earn commissions for products/services purchased via affiliate links.